ام دی اف یک رو

0

ام دی اف یک رو

به گزارش دکوکده : ام دی اف دارای انواع مختلفی بوده و یکی از این انواع ام دی اف یک رو است. ام دی اف یک رو یکی از انواع پرکاربرد ام دی اف است. در این مقاله توضیحات بیشتری راجع به این نوع ام دی اف به شما ارائه می دهیم.

ام دی اف یک رو

ام دی اف یک رو ورقه ای متشکل از مواد با منشا چوب است. به جهت ساخت ام دی اف ابتدا الیاف چوب را آماده می کنند و سپس این الیاف را با استفاده از چسب به هم می چسبانند. چسبی که در ام دی اف استفاده می شود معمولا از جنس ماده ای به نام رزین است.

ام دی اف یک رو چگونه ساخته می شود؟

به جهت ساخت ام دی اف از چوب نرم استفاده می شود. البته ممکن است گاهی اوقات در ساخت این نوع ام دی اف چوب کمی سخت نیز به کار برده شود. اما به هرحال معمولا استفاده از چوب کاملا سخت در ساخت این نوع ام دی اف رایج نیست.

لازم است که ام دی اف در برابر رطوبت مقاوم باشد. به همین دلیل به جهت ایجاد مقاومت در برابر رطوبت از ماده ای به نام اوره فرمالدئید استفاده می شود. این ماده معمولا رایج ترین ماده ای است که مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال ممکن است با توجه به درجه سختی چوبی که در ساخت ام دی اف یک رو به کار برده شده است، از مواد دیگری مانند ملامین اوره فرمالدئید، رزین های فنولیک و دیزوسیانات پلیمری نیز استفاده شود. بنابراین لازم است بدانیم که ترکیبات موادی که در ساخت ام دی اف یک رو مورد استفاده قرار می گیرد از انواع مختلف چوب و مواد نگه دارنده تشکیل شده است.

مزیت های استفاده از ام دی اف یک رو چیست؟

همانطور که گفتیم این نوع ام دی اف از چوب نرم ساخته می شود. استفاده از چوب نرم در مقایسه با چوب های سخت مزیت های بسیاری دارد. لازم است بدانیم که گرد و غباری که چوب ها تولید می کنند معمولا برای سلامت انسان مضر هستند.

اما گرد و غباری که چوب نرم استفاده شده در ام دی اف تولید می کند بسیار کمتر از چوب های سخت است. همچنین از آن جا که در ساخت ام دی اف از موادی مانند چسب و رزین استفاده می شود، این مواد باعث می شوند که بخش قابل توجهی از گرد و غبارها به این مواد چسبیده و در هوا پخش نشوند.

اگر چه گرد و غبار حاصل از هر دو نوع چوب نرم و چوب سخت می تواند مشکلات تنفسی را ایجاد کند، اما بهتر است بدانید که گرد و غبار چوب سخت در برخی مواقع نادر ممکن است سرطان بینی را نیز باعث شود. بنابراین می توان گفت استفاده از ام دی اف بسیار مناسب تر از چوب سخت است.

آیا فرمالدئیدی که در ساخت ام دی اف استفاده می شود خطرناک است؟

فرمالدئید یک ماده شیمیایی آلی ساده اما اساسی است که به طور طبیعی در اکثر مواد اطراف زندگی ما وجود دارد. فرمادئید به صورت طبیعی در چوب درختان وجود دارد. بنابراین بسیاری از غذاهایی که ممکن است از چوب درخت گرفته شده باشند حاوی فرمالدئید هستند.

این ماده در ساخت محصولات بسیاری مانند شامپو، پلاستیک، فرش، لباس، رزین، چسب و غیره استفاده می شود. بنابراین طیف وسیعی از وسایلی که ما در منزل از آن ها استفاده می کنیم، ماده فرمالدئید را آزاد می کنند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که اگر غلظت فرمالدئید موجود در هوای منزل به بیشتر از یک مقدار مشخص نرسد نمی تواند آسیبی به افراد بزند. معمولا سطح فرمالدئید موجود در هوای منزل حدود ۰.۰۴ پی پی ام است که این مقدار نمی تواند برای سلامت افراد خطرناک باشد.

ام دی اف یک رو نیز با توجه به میزان فرمالدئیدی که در ساخت آن استفاده می شود مقدار کمی فرمالدئید آزاد می کند. اما همانطور که گفتیم میزان غلظت فرمالدئیدی که از ام دی اف آزاد می شود به مقداری نیست که برای سلامتی مضر باشد.

مزایای استفاده از ام دی اف در ساخت کابینت ها چیست؟

معمولا افرادی که به منزل تازه ساخت می روند این دغدغه را دارند که کابینت های منزل خود را از چه جنسی تهیه کنند. کابینت منزل را می توان با استفاده از انواع مختلفی از مواد تولید کرد. اما استفاده از ام دی اف می تواند بهترین گزینه به جهت ساخت کابینت منزل باشد.

چرا که ام دی اف یک رو مزیت های بیشماری دارد که راحتی بیشتری را به صاحب منزل می بخشد. از جمله اینکه نگهداری ام دی اف بسیار آسان تر از سایر مواد است. زیرا از آن جا که ام دی ا ف یک رو از چوب نرم تولید می شود، در برابر ضربه ها معمولا مقاومت بیشتری را نشان داده و به سادگی نمی شکند.

همچنین بهتر است بدانید که این نوع ام دی اف بسیار آسان تمیز می شود. شما تنها با یک دستمال معمولی می توانید تمام گرد و غبار و کثیفی کابینت ها را پاک کنید. در نتیجه استفاده از مواد شوینده مخصوص در مورد ام دی اف نیاز نیست. رنگ آمیزی این نوع ام دی اف نیز بسیار ساده تر از سایر مواد است.

چرا که ام دی اف از سطح کاملا صافی برخوردار بوده و در نتیجه نیازی به استفاده از سمباده قبل از رنگ کردن نیست. ام دی اف دارای طرح های متنوعی است که زیبایی بیشتری را به منزل شما می دهد. همچنین از آن جا که ام دی اف بسیار سبک است، نصب کابینت های ساخته شده از این نوع ام دی اف بسیار آسان بوده و در نتیجه این نوع ام دی اف می تواند بهترین انتخاب شما برای ساخت و طراحی کابینت منزل باشد.

اگر در جستجوی انواع ام دی اف و صفحات فشرده هستید به منظور آشنایی با این محصولات به سایت خوگرپلاس وارد شده و کالای مورد نظر خود را آنلاین و بصورت نقد یا اقساطی خریداری نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد