ام دی اف خام چیست؟

0

ام دی اف خام چیست؟

به گزارشدکوکده : ام دی اف خام چیست؟ ام دی اف خام اولین محصول در فرایند تولید است که در زمینه های متفاوتی به کار گرفته می شود. ام دی اف در مقایسه با بسیاری از نمونه های مشابه ارزان تر است. برای مثال اگر بنا باشد به عنوان جایگزین صفحات فشرده از چوب بهره ببریم، هزینه های بسیار سنگینی را متحمل خواهیم شد.

استفاده از چوب درخت سنجد، کاج، بلوط می تواند نتایج باشکوهی را در فضای ما به وجد آورد. اما هزینه انجام این کار به مراتب سنگین تر از استفاده از این محصول است. این ام دی اف در مقایسه با دیگر انواع آن نیز به مراتب مقرون به صرفه تر می باشد.

از این رو، موارد استفاده از ام دی اف هر روز در حال افزایش است. به این ترتیب می توان ضمن برخورداری از مزایای بی نظیر ام دی اف در سازه های مورد نظر، هزینه کمتری را نیز متقبل شویم. به این ترتیب از نتایج به وجود آمده در فضا رضایت کامل خواهدی داشت.

ام دی اف خام

این صفحه فشرده بر اساس ویژگی ها و خصوصیات بسیاری طبقه بندی می شوند. از آنجا که در ساختار این ورق ها هیچگونه گره و اجزایی مشاهده نمی شود، می توان ام دی اف خام را بسیار متفاوت از چوب دانست. در واقع ام دی اف خام دارای هیچگونه شکاف یا رگه ای نیست.

اما از آنجا که این ورق ها عملکردی مانند چوب داشته و می توانند به عنوان جایگزین مناسبی برای چوب به کار برده شوند. می توان گفت، ام دی اف خام از نظر کاربرد شباهت زیادی به چوب و سایر فیبرها و ورق های فشرده شده دارد.

ام دی اف با استفاده از فیبر چوب، رزین و پارافین تشکیل شده است و به همین دلیل ساختار این ورق های بسیار نرم است. اما از آنجا که ترکیب فوق تحت فشار بسیار زیاد فشرده می شود، مقاومت این ورق ها در مقایسه با دیگر ورق ها بسیار بیشتر است.

به همین دلیل برش های به وجود آمده در ام دی اف از ظرافت خاصی برخورداری بوده و کاملا بی عیب و نقص هستند؛ چرا که تمام اجزای ام دی اف از اندازه هایی برابر برخوردار بوده و اندازه این ذرات بی نهایت ریز می باشد.به همین خاطر برش های انجام شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

تفاوت آن با دیگر ام دی اف ها

ام دی اف خام چیست؟ پروسه تولید ام دی اف ها کاملا یکسان است. در واقع تمام ام دی اف ها صرف نظر از نام و نوع ذکر شده در روند یکسانی هب تولید می رسند. میزان فشار وارد آمده بر این ورق ها کاملا یکسان است.

تنها تفاوت عمده میان ام دی اف خام و دیگر صفحات فشرده در این مورد است که ام دی اف خام به معنای واقعی کلام خام است، درست مانند یک تکه چوب که پرداخت نشده و در قطعات کوچکی برشی خورده است. ام دی اف خام نیز به همین صورت است.

ام دی اف خام به ام دی افی اطلاق می شود که رنگ آمیزی نشده است. از این گذشته می توان گفت که این محصول فاقد هرگونه روکشی می باشد. به همین دلیل، این ورق ها در مقایسه با دیگر ورق های ام دی اف قیمت ارزان تری دارند.

موارد استفاده از این محصول

این ام دی اف ها در ساخت انواع لوازم چوبی، کابینت ها، میز و صندلی، کف پوش ها، قفسه ها، کتابخانه ها و جاکفشی ها کاربرد دارد. به عبارت دیگر این ام دی اف ها در ساخت تمام اجسامی که با استفاده از چوب قابل ساخت هستند، کارایی دارند.

در بسیاری از موارد بالا استفاده از صفحات فشرده رنگ آمیزی شده یا دارای روکش می تواند بسیار مناسب تر باشد. اما ام دی اف خام برای استفاده در فضا هایی که از چشم ناظران دور می ماند به خوبی قابل استفاده هستند.

ام دی اف از مقاومتی برابر با دیگر صفحات فشرده برخوردار است. همین ویژگی موجب شده است که ام دی اف خام برای استفاده در قسمت های دور از دید گزینه بسیار مناسبی باشد. در واقع در ساخت برخی از لوازم از ترکیب ام دی اف خام و ام دی اف رنگ آمیزی شده یا دارای پوشش استفاده می شود.

دلایل استحکام آن

یکی از عواملی که منجر به افزایش استقامت ام دی اف می شود، مواد اولیه به کار رفته در ساخت این ورق ها است. ورق های ام دی اف با استفاده از موادی از قبیل، پارافین، رزین و فیبر چوب تهیه می شوند. اما این تمام ماجرا نیست.

در ساخت این ام دی اف ها از چسب بسیار قدرتمندی نیز بهره برده می شود که موجب استحکام بالای این ورقه ها می شود. البته دستگاه ها فشرده سازی که این ورق ها را به شدت تحت فشار قرار می دهند می توانند یکی از مهمترین عوامل استحکام این ورقه های باشند.

فشار وارد آمده بر ورقه های ام دی اف خام به حدی زیاد است که باعث می شود، اجزای ریز سازنده صفحات فشرده به خوب یدر کنار یکدیگر قرار گرفته و استقامتی مثال زدنی را به وجود بیاورند. اما در کنار این دستگاه فشار قدرتمند راز دیگری نیز در میان است.

چسب فنل فرمالدئید که از جمله چسب های نادر در صنعت چوب و محصولات چوبی است. این چسب می تواند منجر به افزایش انسجام و استقامت ورق های ام دی اف شود. از این رو می توان وجود این چسب را یکی از دلایل محبوبیت ام دی اف دانست.

یکی از دلایل افزایش قیمت ام دی اف در مقایسه با دیگر ورق های فشرده مانند نئوپان ها نیز همین چسب فنل فنالوئید است. از آنجا که گاز های ناشی از تبخیر شدن این چسب بسیار سمی و خطرناک است، میزان استفاده از این چسب در ام دی اف خام بسیار مهم است.

به این منظور میزان مورد نیاز را پس از اندازه گیری به مخلوط ام دی اف می افزایند و سپس فشرده سازی ام دی اف را آغاز می کنند. به این ترتیب ام دی اف از مقاومت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

قیمت ام دی اف خام

این محصول در مقایسه با دیگر ام دی اف ها از قیمت پایین تری برخوردار است. چرا که  در این ام دی اف از هیچ روکشی استفاده نشده است. روکش ام دی اف بر قیمت ام دی اف خواهد افزود. اما برای استفاده از ام دی اف در برخی قسمت های ساخت نیازی به استفاده از روکش نخواهد بود.

از این گذشته این محصول فاقد هرگونه رنگ آمیزی می باشد. عدم استفاده از رنگ آمیزی نیز خود دلیلی برای قیمت پایین تر این ور ق ها در مقایسه دیگر ورق های آن است. به طور کلی می توان به عنوان جایگزین چوب در بسیاری از قسمت های پنهان لوازم ساخته شده از ام دی اف خام بره برد.

تنها مشکل در هنگام کار با این ام دف این است که این ورق های فشرده شده توانایی نگهداری از پیچ ها و میخ ها را دارا نیستند.

این محصول از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگر پلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ام دی اف ها به این سایت مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد