شاخصه های بارز کابینت ام دی اف خام

0

شاخصه های بارز کابینت ام دی اف خام

به گزارش دکوکده : شاخصه های بارز کابینت ام دی اف خام کابینت ام دی اف خام یکی از متریال کاربردی و حائز اهمیت برای تولید و ساخت کابینت های مختلف به شمار می رود. بدون تردید، یکی از اجزای اصلی زیباسازی و جذابیت بخشیدن به محیط دکوراسیون، کابینت محسوب می شود. از سوی دیگر، از نقش و اهمیت کابینت های آشپزخانه برای فضاسازی و بهینه سازی محیط دکوراسیون نمی توان به سادگی عبور کرد.

کابینت ام دی اف خام

امروزه متاثر از پیشرفت های صورت گرفته در فرآیند تولید فرآورده های چوبی، متریال مختلفی برای ساخت مصنوعات چوبی در دسترس مردم قرار دارد. یکی از متریال های رایج و پر استفاده برای تولید و ساخت انواع کابینت، به کابینت ام دی اف خام اختصاص دارد. شایان ذکر است که به علت منعطف بودن ورق های ام دی اف، برای ساخت کابینت هیچ محدویتی از لحاظ نوع، طرح و رنگ وجود ندارد.

شاخصه های بارز کابینت ام دی اف خام

از سوی دیگر، به علت رنگ پذیری راحت و آسان سطح ورق ام دی اف خام، به سهولت می توان نظر و سلیقه مشتری را بر سطح این محصول اعمال نمود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که امروزه ورق های ام دی اف در زمره متریال بسیار محبوب و در عین حال پرکاربرد و پر استفاده در صنعت چوب و همینطور صنعت دکوراسیون محسوب می شوند.

این محصول نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از ذرات و تکه های خرده شده چوب شکل می گیرد. لازم به ذکر است که این الیاف چوبی به وسیله رزین های مخصوص به یکدیگر چسبیده و سپس فشرده و متراکم می شوند. در نهایت و پس از خشک شدن، ورق های کابینت ام دی اف خام به ابعاد و قطعات مورد نظر و مناسب برش داده می شوند. ناگفته نماند که ورق های ام دی اف در مقایسه با ورق های نئوپان از الیاف کوچکتری تشکیل شده اند.

ویژگی های مهم این محصول

گفتنی است که ورق های این محصول به عنوان یکی از مشتقات مهم چوب به شمار می آید که از دوام و استحکام قابل توجهی برخوردار می باشد. سطح کاملا صیقلی و هموار این محصول در مقایسه با ورق های چوبی، از نقاط عطف این نمونه فرآورده های چوبی محسوب می شود. از سوی دیگر، قابلیت برش در ابعاد و اندازه های متنوع و کاربردی، از جمله شاخصه های مهم و حائز اهمیت قلمداد می گردد. بر همین اساس، امکان ساخت کابینت ها در ابعاد و اندازه مورد نظر و دلخواه مشتری به راحتی امکان پذیر می شود.

بدون اغراق، یکی از نقاط مثبت و قابل توجه ورق های کابینت ام دی اف خام را باید در هزینه مناسب و بهینه آن دانست. از آنجایی که مقوله قیمت در خرید فرآورده های چوبی از مؤلفه های بسیار مهم و حائز اهمیت محسوب می شود، این امر به خوبی در ورق های این محصول نمود یافته است.

چراکه این نمونه فرآورده های چوبی در مقایسه با سایر محصولات چوبی، به علت ارزان بودن فرآیند تولید آن، از قیمت مقرون به صرفه و مناسبی، به ویژه از نقطه نظر اقتصادی به شمار می آید.

بر همین اساس، یکی از گزینه های حائز اهمیت و رایج و پر مصرف در صنایع کابینت سازی، محسوب می شود. ناگفته نماند پایداری و مقاومت این محصولات در برابر عوامل شیمیایی و فرسایش، از دیگر نکات مثبت و مفید این نمونه فرآورده های چوبی تلقی می شود. مضاف بر این، عدم برخورداری از گره و شکاف در ساختار، دوام و استحکام قابل توجه، قابلیت برشکاری، حکاکی، ماشین کاری و روکش شدن و رنگ پذیری بالا، از دیگر نقاط عطف کابینت ام دی اف خام قلمداد می گردد.

انواع و اقسام نمونه های کابینت ام دی اف خام

ام دی اف مات، یکی از نمونه های مختلف صفحات فشرده به حساب می آید. شایان ذکر است که امروزه کابینت های رنگی، از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشند. بر این اساس و برای مات کردن ورق های ام دی اف خام از روکش های مختلف و رنگ استفاده می شود.

استفاده از رنگ ها غالباً متناسب با سلیقه و نظر مشتری و خریدار صورت می گیرد. از دیگر نمونه های این محصول می توان به کابینت ام دی اف براق اشاره نمود. گفتنی است که براق کردن ورق های ام دی اف به طور معمول به وسیله روکش های پی وی سی و رنگ انجام می شود.

خاصیت رنگ پذیری بسیار بالای ورق های ام دی اف، قابلیت اعمال نمودن رنگ ها و روکش های متنوع و مختلف را به راحتی امکان پذیر می سازند. ناگفته نماند که رنگ بندی ورق های کابینت ام دی اف خام یکی از پارامترهای مهم و حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون منازل می باشد. چراکه به منظور تناسب و هارمونی لازم در محیط دکوراسیون، توازن و هماهنگی اجزای دکوراسیون از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

لازم به ذکر است که برای خرید ورق های کابینت ام دی اف خام درجه یک و باکیفیت، خوگرپلاس، یکی از گزینه های کاربردی و مثمر ثمر به شمار می رود. همچنین برخورداری از رنگبندی متنوع و گوناگون، قیمت مقرون به صرفه و دوام و استحکام بالا، از پارامترهای مهم برند خوگرپلاس تلقی می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد