بررسی ویژگی های ضخامت و ابعاد ام دی اف خام

0

بررسی ویژگی های ضخامت و ابعاد ام دی اف خام

به گزارش دکوکده : بررسی ویژگی های ضخامت و ابعاد ام دی اف خام شایان ذکر است که یکی از ویژگی های منحصر به فرد و متمایز فرآورده های چوبی، به تنوع در اندازه ها، ضخامت و ابعاد ام دی اف خام مربوط می شود. به علت انعطاف پذیری و پایداری در ابعاد امکان تولید ورق های ام دی اف در اندازه ها و ضخامت های مورد نظر و متناسب با نوع نیاز تولید کنندگان محصولات چوبی وجود دارد. از طرف دیگر، متناسب با ابعاد ام دی اف خام نوع و متریال بکار رفته در ساختار این محصول، بر قیمت نهایی آن نیز تاثیرگذار می باشد.

ورق های ام دی اف

به طور کلی، ورق های ام دی اف ماحصل به هم فشردن و ترکیب شدن تراشه ها و خرده های چوب بوده که در اثر وارد شدن فشار و حرارت به آنها به شکل اوراق ام دی اف خام در می آیند. در بسیاری مواقع ام دی اف ها به منظور استحکام و برخورداری از جلوه ظاهری بهتر روکش می شوند. از سوی دیگر، ابعاد ام دی اف خام به علت متنوع بودن، یکی از محصولات مهم و حائز اهمیت در صنایع کابینت سازی و مورد دلخواه کابینت سازان به شمار می آید.

بررسی ویژگی های ضخامت و ابعاد ام دی اف خام

لازم به ذکر است که قابلیت پوشش ورق های ام دی اف خام با روکش های تزئینی و غیر تزئینی وجود دارد. بر همین اساس، از این محصولات برای زیبا سازی محیط های دکوراسیون و فضاهای اداری در قالب مصنوعات چوبی و پارتیشن های مختلف استفاده به عمل می آید.

همچنین، روکش ملامینه از متداول ترین و رایج ترین روکش ها برای پوشش ورق های ام دی اف به شمار می آید. ناگفته نماند که علاوه بر متنوع بودن ابعاد ام دی اف خام امکان تولید این محصولات در ضخامت های متنوع و مختلف می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که متنوع بودن ابعاد ام دی اف خام در تولید مبلمان، دیوارکوب، کمدهای دیواری و درب و پنجره متبلور می شود.

نگاهی به اندازه و ابعاد ام دی اف خام

به طور کلی، ابعاد ام دی اف خام از تنوع و گوناگونی بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر همین اساس، امروزه به لطف پیشرفت های صورت گرفته در زمینه فرآورده های چوبی، فرآیند تولید ورق های ام دی اف خام رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. بر همین اساس، امکان تولید این محصولات در ابعاد و اندازه های مختلف و کاربردی فراهم شده است.

بر این اساس، از ابعاد رایج و استاندارد ورق های ام دی اف می توان به ابعاد ۱۸۳ در ۴۱۰ و ۱۸۳ در ۳۶۶ سانتیمتر اشاره نمود. مضاف بر این، ابعاد ام دی اف خام تنها محدود به این موارد نشده بلکه اندازه های دیگری از این محصول نیز تولید و به فروش می رسند.

به همین جهت، ۱۸۳ در ۲۴۴ سانتیمتر و ۱۲۲ در ۲۴۴ سانتیمتر از دیگر ابعاد ام دی اف به شمار می آیند. ناگفته نماند که نمونه های ورق های خارجی نظیر برندهایی اتریشی و ایتالیایی و ترک نیز در سطح بازار به چشم می خورد. همچنین علاوه بر متنوع بودن ابعاد ام دی اف خام ضخامت های این محصولات نیز بسیار متنوع و مختلف می باشد.

بر این اساس، سه الی ۳۸ میلیمتر، ضخامت های ورق های ام دی اف خام بوده تولید شده می باشد که متناسب با نوع نیاز و نحوه کارایی به مصارف مورد نظر اختصاص پیدا می کند. فراموش نشود که ضخامت ۱۶ میلیمتر از رایج ترین ابعاد ام دی اف خام برای استفاده در صنعت کابینت سازی به شمار می آید.

همچنین تراکم و چگالی متوسط ورق های ام دی اف، یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش دوام و استحکام این محصولات می باشد. در ضمن، پایداری و مقاومت ابعاد ام دی اف خام در برابر عوامل محیطی، از دیگر نقاط قوت این محصولات به شمار می رود.

مزیت های متنوع بودن ابعاد ام دی اف خام

به طور کلی، متنوع بودن ابعاد ام دی اف خام امکان انجام و اعمال تغییرات مورد نظر و مطلوب تولید کننده بر روی ورق های ام دی اف را میسر می سازد. شایان ذکر است که به علت انعطاف پذیری و منعطف بودن ورق های ام دی اف خام، قابلیت حکاکی و کنده کاری نیز بر روی سطح این محصولات امکان پذیر می شود.

بر همین اساس، به سهولت می توان طرح ها و مدل های ظریف و زیبا را بر روی بافت ورق های ام دی اف اعمال نمود. از سوی دیگر، متنوع بودن ابعاد ام دی اف خام امکان پوشش سطح ورق با روکش های متنوع و مورد نظر مشتری یا خریدار را فراهم می آورد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که غالباً ورق های ام دی اف به صورت خام به فروش می رسند. در صورت نیاز و صلاحدید مشتری سطح این نوع از فرآورده های چوبی به وسیله روکش های مختلف پوشش داده می شود. روکش چوبی، روکش کاغذ، روکش سه بعدی، روکش پرینتی، روکش پی وی سی و روکش ملامینه، بر روی اندازه و ابعاد ام دی اف خام اعمال می گردد.

لازم به ذکر است که خوگر پلاس در زمینه ارائه و عرضه فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، مشغول به فعالیت می باشد. تنوع بالای رنگ، مدل های جدید و منحصر به فرد، کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه، از شاخصه های مهم و حائز اهمیت برند خوگرپلاس تلقی می گردد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد