ثبت سفارش ام دی اف

0

ثبت سفارش ام دی اف

ام دی اف به دلیل بسیاری از مزایا امروزه محبوبیت بسیاری در بین خریداران پیدا کرده است. افراد بسیاری هرروزه به ثبت سفارش ام دی اف می پردازند. اما همیشه نکاتی وجود دارند که هنگام ثبت سفارش ام دی اف باید به آن ها توجه کرد. در این مقاله به بررسی این نکات می پردازیم.

توجه به دوام ام دی اف در ثبت خرید

ام دی اف طی فشرده سازی ورقه های چوب تولید می شود. به جهت افزایش دوام ام دی اف از فشار و گرما استفاده می شود. اما ممکن است برخی از شرکت های تولید کننده ام دی اف از دمای مناسبی جهت فشرده سازی استفاده نکنند.

ثبت سفارش ام دی اف

در نتیجه میزان دوام ام دی اف در این صورت بسیار کمتر خواهد شد. بنابراین لازم است که به هنگام ثبت سفارش ام دی اف به میزان دوام آن توجه کنید. همچنین نوع چوبی که در ساخت ام دی اف استفاده شده است نیز به افزایش مقاومت ام دی اف کمک می کند.

هرچه درصد استفاده از چوب در تولید ام دی اف بیشتر باشد، کیفیت آن نیز مرغوب تر خواهد بود. بنابراین به هنگام ثبت سفارش ام دی اف، درصد چوب مورد استفاده در آن را از فروشنده سوال کنید.

توجه به صاف بودن سطح ام دی اف در هنگام ثبت خرید

همانطور که می دانیم سطح ام دی اف باید بسیار صاف تر از سطح چوب باشد. چرا که این صاف بودن سطح ام دی اف مزیت های بسیار را به دنبال دارد. از جمله اینکه برش دادن آن بسیار ساده خواهد بود. بنابراین می توان طرح های مختلفی را روی ام دی اف با سطح صاف پیاده کرد.

علاوه بر این، رنگ آمیزی ام دی اف های با سطح کاملا صاف بسیار آسان خواهد بود. معمولا اکثر شرکت های تولیدی، ام دی اف را به صورت کاملا صاف تولید می کنند. اما ممکن است برخی از شرکت ها از مواد نامرغوبی استفاده کنند که سطح ناصافی را بر روی ام دی اف ایجاد کند. این سطح ناصاف رنگ آمیزی ام دی اف را با مشکل مواجه می کند. بنابراین مهم است که به هنگام ثبت سفارش ام دی اف به کاملا صاف بودن سطح آن توجه کنید.

توجه به قیمت محصول در هنگام خرید آن

همانطور که گفتیم نوع چوب و درصد استفاده از چوب در ام دی اف بسیار مهم است. بنابراین باید به هنگام ثبت سفارش از کیفیت جنس آن اطمینان حاصل کنید. معمولا شرکت های تولید کننده ام دی اف به جهت کاهش هزینه ها از ترکیب چوب با سایر محصولات استفاده می کند.

بنابراین باید به هنگام ثبت سفارش ام دی اف به قیمت آن توجه کنید. تولید کنندگانی که ام دی اف با قیمت خیلی پایین را عرضه می کنند، احتمالا از چوب خالص استفاده نکرده اند. بنابراین ممکن است کیفیت و میزان دوام این نوع ام دی اف ها پایین باشد.

اما بسیاری از شرکت های معروف از ۱۰۰ درصد چوب خالص برای ساخت ام دی اف استفاده می کنند. بنابراین این نوع ام دی اف ها اگر چه قیمت کمی بالاتری دارند اما از کیفیت بسیار مطلوبی نیز برخوردارند. پس لازم است به هنگام ثبت سفارش به قیمت و درصد چوب مورد استفاده در آن دقت کنید.

انتخاب ام دی اف تخته ریز

ام دی اف دارای انواع مختلفی است. بنابراین باید قبل از ثبت سفارش تصمیم بگیرید که کدام ام دی اف برای شما مناسب تر است. تخته ریز یکی از انواع متداول است. در ساخت این نوع ام دی اف از مواد اولیه متنوعی استفاده می شود.

طی ساخت این نوع ام دی اف ذرات چوب را در اندازه ها و شکل های مختلف تجزیه و پردازش می کنند. سپس این ذرات توسط چسب رزینی به هم پیوند زده می شوند. اگر تمایل به ساخت مبلمان های ظریف، مبلمان اتاق نشیمن، اتاق خواب، غذاخوری و حتی کابینت های آشپزخانه دارید، می توانید در هنگام ثبت سفارش ام دی اف، این نوع را انتخاب کنید.

انتخاب ام دی اف تخته فیبر در هنگام خرید

تخته فیبر در دمای معمولی و طی فرآیند خشک کردن تولید می شود. تخته فیبر نیز یکی از انواع رایج ام دی اف بوده و با استفاده از رزین های فرمالدئید ساخته می شود. اما باید توجه کنید که رزین های فرمالدئید ممکن است برای برخی از افراد ایجاد حساسیت کنند.

بنابراین باید به هنگام خرید این محصول به این نکته توجه کنید. با این حال معمولا تولید کنندگان سعی می کنند به هنگام تولید این نوع ام دی اف کنترل های زیادی را انجام دهند تا مضر بودن آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. تخته فیبر نیز در برخی از مبلمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب ام دی اف تخته چندلایه در هنگام خرید

تخته چندلایه یکی از انواع ام دی اف است که در طیف گسترده ای از پروژه های ساختمانی استفاده می شود. بنابراین استفاده از این نوع ام دی اف در ساخت محصولات ظریف مانند مبلمان و کابینت رایج نیست. چرا که جنس این نوع ام دی اف بسیار سخت بوده و مناسب پروژه های ساختمانی است.

تولید این نوع ام دی اف به این صورت است که چند لایه از چوب را به هم می چسبانند. لایه های چوب دارای تعداد متفاوتی در انواع این ام دی اف است. اما نوع تخته سه لایه آن بسیار رایج تر و پر کاربرد تر است.

بنابراین اگر به دنبال ام دی اف با چگالی بالا هستید، انتخاب تخته چندلایه به هنگام خرید این محصول گزینه مناسبی است. چرا که از دوام کافی به جهت انجام پروژه های ساختمانی و سایر پروژه های مقاوم تر، برخوردار است.

شما می توانید به منظور بهره مندی و آشنایی با محصولات این تولیدی به سایت خوگرپلاس مراجعه کرده و نسبت به سفارش تخته های چوبی مورد نظر خود اقدام کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد