ام دی اف خام عمده

0

ام دی اف خام عمده

با توجه به مصرف زیاد از چوب در تولید بسیاری از وسایل و لوازم زندگی افراد همچون کمدها، مبل ها، میزها، قفسه ها و…. همچنین با استفاده از الیاف و باقی مانده های بی مصرف چوب، محصولاتی همچون ام دی اف خام عمده تولید شده است که می توان آن ها را جایگزین چوب کرد.

محصولاتی همچون نئوپان، تخته لایه، ام دی اف و… طی مراحلی از ترکیب الیاف چوب و رزین یا چسب تولید می شوند که در بسیاری از صنایع چوبی امروزه از این محصولات استفاده می شود. یکی از بهترین فرآورده های تولید شده از الیاف چوب، ام دی اف ها هستند.

این محصولات را شرکت های مختلف در ابعاد، ضخامت، وزن، رنگ و مدل های مختلف تولید می کنند که هرکدام جهت یک کاربری خاص استفاده می شوند. بر اساس همین تفاوت ویژگی ام دی اف ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که برخی از آن ها بر بقیه اولویت دارند به طوری که در بسیاری از صنعت ها ام دی اف خام عمده تهیه می شود.

تفاوت ام دی اف خام و روکش دار

یکی از دسته بندی های ام دی اف براساس روکش است به طوری که ام دی اف ها را به روکش دار و خام تقسیم می کنند. زمانی که ام دی اف تولید می شود، هیچ مدل روکش یا رنگ در آن به کار نمی رود را ام دی اف خام می گویند اما اگر روی این ورق خام ام دی اف روکش به کار رفته باشد، آن را ام دی اف روکش دار می نامند.

مسلماً تفاوت این محصولات در کاربرد آن ها است زیرا از ام دی اف های خام بیشتر در صنایع چوبی همچون کمدسازی، درب سازی، مبلمان سازی و… استفاده می شود اما اگر بخواهند وسیله مورد نظر از جنسی مقاوم نسبت به هرگونه آفت، رطوبت، حرارت و… باشد از ام دی اف روکش دار استفاده می شود که البته این نوع ام دی اف را در دکوراسیون منازل و ادارات به کار می برند.

مزایای این محصول نسبت به چوب

همانطور که گفته شد ام دی اف ها به شکلی تولید شده اند که ضمن جایگزینی چوب، قابلیت هایی بهتر و بیشتر از چوب داشته باشند که در اینجا بسیاری از این قابلیت ها را شرح می دهیم. یکی از مشکلات چوب این است که در برابر رطوبت، حرارت، خش، ضربه و… به اندازه کافی مقاوم نیست ولی ام دی اف بخاطر ترکیبات و روش های تولید آن دارای مقاومت بیشتری در مقابل اینگونه موارد است.

یکی دیگر از مسائل در خرید و استفاده از چوب بحث هزینه و قیمت آن است که ام دی اف ها با توجه به قابلیت های بسیار خوب همچنین قیمت مناسب تری نسبت به چوب دارند. همچنین با توجه به وزن زیاد چوب افراد ممکن است در حمل وسایل چوبی دچار مشکل شوند که ام دی اف در این مورد بسیار بهتر از چوب است زیرا وزن کمی داشته و حمل آن آسان و راحت است.

ایجاد طرح، کنده کاری و… روی چوب کار بسیار سختی است و به همین دلیل در ساخت مبل وکمد بهتر است از ام دی اف خام استفاده شود زیرا بر این محصولات به راحتی می توان انواع برش کاری، کنده کاری و… را انجام داد. حال که به بسیاری از مزایا و قابلیت های ام دی اف آگاهی پیدا کردید بهتر است ام دی اف خام عمده تهیه کنید.

 چرا ام دی اف خام عمده خریداری شود؟

از آنجایی که قابلیت های ام دی اف خام نسبت به چوب یا حتی ام دی اف های روکش دار و رنگ شده بیشتر است شما می توانید اگر صاحب یک تولیدی صنایع چوبی هستید ام دی اف خام عمده خریداری کنید زیرا زمان تهیه مواد اولیه وسایل هزینه آن بسیار مهم است.

قیمت ام دی اف

با توجه به اینکه ام دی اف های خام قیمت بسیار مناسب تری نسبت به چوب و دیگر ام دی اف ها دارند پس بهتر است که در صنعت خود از آن استفاده کنید همچنین که هنگام خرید، این نوع ام دی اف را به صورت عمده تهیه کنید. زمانی که شما هر محصولی را به شکل عمده خریداری کنید از تخفیفات زیادی بهره مند می شوید نسبت به زمانی که یک عدد یا تعدادی کم از آن محصول بخرید.

کاربری زیاد ام دی اف در صنایع

بهتر است که به عنوان صاحب شرکت صنعتی همچون مبلمان سازی، کمدسازی و… محصول مورد نیاز جهت تولید وسایل خود را به شکل عمده خریداری کنید زیرا که شما در مدت زمان طولانی به آن محصولات نیاز دارید و با یک ورق و دو ورق کار شما انجام نمی شود پس یکبار به خرید رفته و تعداد مورد نیاز را یک جا خرید کنید.

برای این منظور و انتخاب انواع مختلف ام دی اف خام و خرید آن به صورت عمده، همچنین اطلاع از لیست قیمت ها و اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد