انواع ام دی اف روکش دار

0

انواع ام دی اف روکش دار

به گزارش دکوکده : انواع ام دی اف روکش دار چوب یکی از محصولاتی است که از گذشته های دور در ساخت انواع وسایل مورد نیاز افراد همچون میز، کمد، تخت و… استفاده می شده است اما امروزه با توجه به تعداد کم درختان و کمبود چوب، این وسایل را با فرآورده هایی تولیدشده از چوب می سازند.

این روزها با استفاده از الیاف های چوب، محصولاتی تولید شده است که گاهی حتی بهتر از چوب هستند. یکی از این فرآورده های چوبی ام دی اف ها هستند که از ترکیب تکه های کوچک و الیاف های چوب با رزین و موم تولید می شوند. این فرآورده های چوبی نیز دارای انواع مختلف روکش دار، بدون روکش و.. هستند. در این مقاله ضمن آگاهی نسبت به روکش ام دی اف با انواع ام دی اف روکش دار آشنا خواهید شد.

ام دی اف روکش دار

با توجه به ترکیبات ام دی اف ها، بهتر است از نوع روکش دار آن ها در وسایل و دکوراسیون خود استفاده کنید زیرا وجود روکش از هرگونه ترک خوردگی، ضربه، آفت و… جلوگیری می کند. ام دی اف های روکش دار نسبت به انواع دیگر ام دی اف دارای مقاومت و طول عمر بسیار زیادی هستند.

در این راستا ام دی اف ها دارای روکش های مختلفی هستند که هرکدام دارای ویژگی ها و مزیت های مخصوص به خود هستند و این ام دی اف ها براساس چگونگی روکش آن ها نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

انواع روکش ام دی اف

همانطور که می دانید روکش ام دی اف ها بسته به چگونگی مصرف آن متفاوت هستند به طوری که هرکدام از این ام دی اف های روکش دار در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با انواع روکش ها و قابلیت های آن ها آشنا می شوید.

روکش ام دی اف ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که مجدداً روکش های مصنوعی دارای انواع مختلفی همچون ورق های کاغذی، روکش های ترموپلاستیک، لامینت، روکش های ملامینه هستند.

روکش طبیعی

روکش طبیعی یا چوبی نوعی از روکش ام دی اف است که حداقل در ایران از آن استفاده نمی شود زیرا این روکش ها از چوب طبیعی دارای نقش و رنگ های زیبا و بی نظیر تولید می شوند که بسیار گران قیمت هستند و همچنین اینگونه از چوب ها بسیار نایاب هستند.

این نوع روکش از لایه های نازک چوبی طی پروسه خاصی تولید می شود که این لایه ها از گونه های پهن برگ انتخاب می شوند. از ام دی اف ها با روکش طبیعی در صنعت مبلمان سازی استفاده بیشتری می شود زیرا که این روکش ها در برابر خطرهای حرارتی و رطوبتی مقاومت خاصی نداشته و تنها جهت زیبایی استفاده می شوند.

روکش مصنوعی ام دی اف

یکی دیگر از روکش های ام دی اف روکش های مصنوعی هستند که از لایه کاغذی ساده یا طرحدار به صورت رول تولید می شوند. تمامی روکش های مصنوعی را با استفاده از چسب ها به تخته ام دی اف می چسبانند.

روکش های مصنوعی برخلاف روکش های طبیعی دارای مقاومت و طول عمر زیادی نسبت به حرارت، رطوبت، آفت و… هستند که می توانید در تمامی وسایل و مصارف خود با خیال آسوده از آن ها استفاده کنید. همانطور که گفته شد این روکش ها به انواع دیگری نیز تقسیم می شوند که جهت آشنایی با انواع ام دی اف روکش دار باید نسبت به آن ها نیز آگاهی داشته باشید.

روکش هایی همچون ورقه های کاغذی یا لترون ها، ترموپلاستیک ها، لامینت ها و روکش های ملامینه از جمله روکش های مصنوعی هستند که ترموپلاستیک ها به دو نوع پلی وینیل کلراید و روکش های ورق آکریلیک تقسیم می شوند و لامینت ها دارای دو نوع لامینت تحت فشار بالا و لامینت فشرده هستند.

مرغوب ترین ام دی اف ها

در بین انواع ام دی اف روکش دار، محصولی که دارای روکش ملامینه باشد، بسیار مرغوب تر و بهتر است. در واقع روکش ملامینه تولید شده از کاغذهای تزئینی و زیبایی است که به چسب ملامین خیسانده شده اند. به همین جهت روکش ملامینه نوعی از روکش است که بدون استفاده از چسب می توانید آن را بر روی سطح ام دی اف مورد نظر بچسبانید. چسباندن روکش ملامینه به دو شکل پرس طبقه ای و روکش زنی است.

این نوع از روکش در برابر هرگونه حرارت، رطوبت، خط و خش، ضربه و… مقاوم است همچنین ام دی اف های دارای روکش ملامینه در بین دیگر انواع ام دی اف روکش دار، دارای قیمت مناسب تری نیز هستند ضمن اینکه شما می توانید آن ها را در طرح ها و رنگ های مختلف تهیه کنید.

اگر ام دی اف روکش دار انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد