ام دی اف هایگلاس مات

0

ام دی اف هایگلاس مات

به گزارش دکوکده : ام دی اف هایگلاس مات از جدیدترین و با کیفیت ترین فرآورده های چوبی بوده که توانسته اند تنوع فوق العاده ای را به این صنعت ببخشند. اگر بخواهیم علت این تنوع را مشخص کنیم باید به وارد شدن روکش های متنوع به این صنعت اشاره داشته باشیم. پس از وارد شدن این حوزه تخصصی به صنعت لوازم چوبی، تحول عظیمی در طرح و رنگ ها رخ داد.

یکی از نمونه های ورقه های ام دی اف روکش دار، انواع هایگلاس آن بوده که خود نیز از تنوع قابل قبولی برخوردار است. ام دی اف هایگلاس مات یکی از نمونه های این فرآورده های چوبی بوده که دارای کاربردهای فراوانی جهت ساخت انواع لوازم چوبی خانگی، اداری و تجاری است. در این مقاله تلاش داریم که این نوع ام دی اف ها را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار دهیم.

انواع ام دی اف هایگلاس

اگرچه ام دی اف های هایگلاس نیز دارای تنوع بالایی هستند اما این تنوع بیشتر به رنگ های این نوع فرآورده های چوبی خلاصه می شود. یعنی تنوع طرح در این دسته از محصولات بسیار محدود بوده و تنها مواردی که دارای طراحی های مدرن و فانتزی هستند از این تنوع برخوردارند.

به طور کلی این فرآورده های چوبی به دو دسته براق و مات و نیمه براق تقسیم می شوند. ماده سازنده روکش های این محصولات، پلکسی گلاس بوده که دارای ماهیت شفاف و درخشنده ای بوده و باعث ایجاد این درخشندگی در سطح ام دی اف های هایگلاس می شود. جهت تولید ام دی اف های هایگلاس متنوع می توانند میزان این ماده درخشنده را در روکش کم یا زیاد کنند که به سبب آن میزان درخشندگی روکش نیز تغییر خواهد کرد.

بنابراین برخلاف تصور عموم ورقه های هایگلاس تنها شامل نمونه های براق نبوده و انواع مات و نیمه براق نیز دارا هستند. ام دی اف هایگلاس مات اگرچه از نمونه های براق درخشندگی کمتری دارد اما نسبت به نمونه های ملامینه براق درخشنده تر است. در نتیجه منظور از مات بودن این ام دی اف ها شفافیت پایین تر آن ها نسبت به نمونه های براق است.

چرا از ام دی اف هایگلاس مات در طراحی دکوراسیون استفاده می شود؟

بدیهی است که زیبایی های ظاهری و چشم انداز فوق العاده ای که شفافیت و درخشندگی این ام دی اف ها به محصولات می بخشند، مورد توجه بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان دکوراسیون ها قرار می گیرد. در واقع روکش پلکسی گلاسی که روی این ام دی اف های خام کشیده شده می تواند باعث درخشندگی و شفافیت هرچه بیشتر این دسته از محصولات شوند.

بنابراین استفاده از این نوع ام دی اف ها باعث می شود که جذابیت دکوراسیون ها به طرز چشم گیری افزایش داشته باشد. معمولاً نمونه های براق تر جهت دکوراسیون ها مناسب بوده اما با توجه به سختی های نگهداری از ام دی اف های هایگلاس براق، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از نمونه های مات هایگلاس استفاده کنند. در این صورت می توانند به صورت همزمان از شفافیت و کارایی های فوق العاده محصولات بهره ببرند.

با وجود اینکه ظاهر براق باعث جذابیت فوق العاده ای خواهد شد، اما باید همواره تمیز نگه داشته شوند. زیرا کثیف بودن سطح محصولات ساخته شده از هایگلاس، تاثیرات منفی و بالعکسی در زیبایی آن ها خواهد داشت. بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان تمایل دارند که از نمونه هایی که شفافیت کمتری دارند، استفاده کنند.

آیا مات بودن هایگلاس در ظاهر آن تاثیر دارد؟

ورقه های ام دی اف هایگلاس از جمله فرآورده هایی هستند که شکل ظاهری و جلای آن ها دارای اهمیت ویژه ای است. بنابراین وجود انواع مختلف این ورقه ها باعث تغییرات عمده ای در ظاهر و شفافیت این ام دی اف ها داشته است. از جمله ویژگی هایی که باعث ایجاد تغییرات زیادی در این نوع محصولات شده، مات بودن هایگلاس است.

این مشخصه در ماهیت این نوع ام دی اف ها اثر زیادی نداشته و تنها میزان مواد سازنده ام دی اف ها دچار تغییراتی خواهد شد. بیشترین تاثیر مات بودن در ظاهر ام دی اف ها معلوم بوده و باعث افزایش کاربردهای این محصول شده است.

کاربردهای ام دی اف های هایگلاس مات

همانطور که در طول مقاله اشاره داشتیم، از این ام دی اف های مات جهت طراحی و تولید بسیاری از دکوراسیون های مختلف استفاده می شود. مزیت های ام دی اف سبب شده که این نوع فرآورده های چوبی کاربردهای متنوعی را شامل شوند.

تولید کابینت های آشپزخانه

یکی از مهم ترین استفاده های ام دی اف های مات بدون در نظر گرفتن اینکه ملامینه یا هایگلاس هستند، در طراحی و تولید کابینت های آشپزخانه است. مات بودن این دسته از محصولات مزیت هایی همچون دیر کثیف شدن و نظافت آسان داشته که باعث شده در تولید کابینت ها استفاده های فراوانی داشته باشند.

البته اگر تمایل به استفاده از نمونه های مات را دارید بهتر است از انواع ملامینه بهره بگیرید. زیرا انواع هایگلاس مقاومت و ماندگاری کمتری نسبت به حرارت و رطوبت خواهند داشت. در صورتی که از این ام دی اف ها در طراحی و ساخت کابینت ها یا قفسه های موجود در آشپزخانه استفاده شود، آن ها را به لایه ها یا لبه های مقاومی مجهز می کنند که از ورود رطوبت و حرارت به بافت ام دی اف جلوگیری شود.

تولید لوازم چوبی مختلف

این ام دی اف ها جهت تولید بسیاری از لوازم چوبی از جمله مبلمان، کمد، سرویس خواب و.. نیز استفاده می شود. همانطور که گفته شد ظاهر ام دی اف ها در استفاده از آن ها تاثیر مهمی دارد. بنابراین نمونه های هایگلاس از مناسب ترین انواع ام دی اف بوده که به خاطر ظاهر ایده آلی که دارند در تهیه و تولید بسیاری از این لوازم چوبی خانگی، تجاری و اداری به کار گرفته می شوند.

ساخت دیوارپوش ها

استفاده از ام دی اف هایگلاس مات به عنوان دیوارپوش از دیگر کاربردهای ام دی اف هایگلاس است. معمولاً این نوع ام دی اف ها به صورت یک لایه هایگلاس می شوند. یعنی یک طرف آن ها با پلکسی گلاس پوشیده شده و طرف دیگر با رنگ های روشنی سفید می شوند. در این صورت استفاده از آن ها به عنوان دیوارپوش علاوه بر ایجاد جذابیت به دکوراسیون ها کاملاً به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

اگر ام دی اف هایگلاس انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد