ام دی اف روکش برجسته

0

ام دی اف روکش برجسته

به گزارش دکوکده : ام دی اف روکش برجسته از آنجایی که مصرف چوب در تولید وسایلی همچون مبل، تخت، کمد و… بسیار زیاد است، امروزه محصولاتی را تولید کرده اند که بتوان به جای چوب از آن ها استفاده کرد. این محصولات با توجه به ترکیبات و روش تولید به انواع مختلفی مانند نئوپان، تخته لایه، ام دی اف و… تقسیم می شوند.

یکی از پرکاربردترین فرآورده های چوبی، ام دی اف ها هستند به طوری که این محصولات علاوه بر تمامی قابلیت های چوب، ویژگی های بسیار بهتری نسبت به چوب نیز دارند. ام دی اف با استفاده از روش های تولید و ترکیب الیاف های چوب با رزین تولید می شوند.

این محصولات در ابعاد، ضخامت، وزن، رنگ و بسیاری دیگر از ویژگی ها متفاوت هستند به طوری که شما می توانید ام دی افی با وزن و ابعاد متناسب با کار خود را به راحتی تهیه کنید در صورتی که این امر در رابطه با چوب صادق نیست.

چند نوع ام دی اف وجود دارد؟

ام دی اف ها محصولاتی هستند که با توجه به روکش دار یا بدون روکش نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند به طوری که گاهی این محصول را پس از تولید به صورت خام در صنایع چوبی مانند مبلمان سازی، کمد سازی و… مورد استفاده قرار می دهند.

اما بیشتر اوقات از مدل روکش دار این ام دی اف ها استفاده می شود. ام دی اف های روکش دار به صورتی هستند که پس از اتمام پروسه تولید بر ورق ام دی اف روکش هایی با جنس، نوع، رنگ، طرح و… متفاوت کشیده می شود.

این روکش ها همانطور که گفته شد در بسیاری از ویژگی ها متفاوت بوده و بر این اساس به انواع مختلفی همچون ملامینه، هایگلاس و… تقسیم می شوند. اما مسئله قابل توجه این است که بهترین و رایج ترین روکش برای ام دی اف ها، روکش ملامینه است که خود دارای مدل های مختلفی همچون ام دی اف روکش برجسته، روکش فوق برجسته و… است.

مدل های مختلف روکش ملامینه

روکش ملامینه ترکیبی است از کاغذهای تزئینی که به چسب ملامین آغشته شده باشد به طوری که این نوع روکش در برابر بسیاری از مشکلات نسبت به چوب مقاوم تر است. روکش های ملامینه دارای رنگ، طرح، نقش مختلفی هستند که بر این اساس می توان گفت ام دی اف با روکش های ملامینه بسیار متعددی وجود دارد.

ام دی اف روکش برجسته، ام دی اف روکش فوق برجسته و… از جمله مدل های روکش ملامینه است که هرکدام دارای ویژگی ها و قابلیت های زیادی هستند. به طوری که از هریک از این مدل ها می توان در امور خاصی بهره برد.

ام دی اف روکش برجسته چیست؟

زمانی که روی یک ورق ام دی اف خام روکش ملامینه برجسته کشیده شود به آن ام دی اف روکش برجسته می گویند. این روکش به شکلی است که برجستگی های روی آن دقیقاً با برجستگی های ام دی اف منطبق و هماهنگ بوده و این برجستگی ها دقیقاً مشابه برجستگی های سطح چوب است.

از آنجایی که ام دی اف ها را جهت جایگزینی چوب تولید کرده اند، یکی از ویژگی های چوب که برجستگی های آن است را نیز در این محصولات ایجاد کرده اند به طوری که حتی روکش روی ام دی اف نیز این برجستگی ها را جلوه می دهد.

ام دی اف روکش برجسته در چه مواردی به کار می رود؟

گفتیم که ام دی اف ها در بسیاری از ویژگی ها باید مشابه چوب باشند که بتوان در ساخت صنایع و وسایل چوبی از آن ها استفاده کرد. ام دی اف های روکش برجسته را می توان در دکوراسیون منازل، ادارات و.. استفاده کرد. زیرا این نوع محصول علاوه بر زیبایی، طرحی همانند چوب داشته و شما می توانید در محیطی مشابه دکوراسیون های چوبی به امورات خود بپردازید.

همچنین اگر وسایلی همچون کمد، میز، قفسه، کابینت و… با استفاده از این نوع ام دی اف تولید شوند بسیار مورد استقبال مردم واقع می شود همچنین که حمل و جا به جایی آن ها در اسباب کشی یا تغییر دکوراسیون آسان است. زیرا ام دی اف برجسته وزنی سبک تر از چوب داشته و در حمل به اندازه چوب مشکل و سختی برای افراد ایجاد نمی کند.

از آنجایی که ایجاد طرح و نقش در ام دی اف بسیار آسان تر از چوب بوده و ام دی اف های برجسته دارای برجستگی های عمیق و زیبایی هستند، می توان از آن ها در تولید مبلمان نیز استفاده کرد زیرا افراد زیادی به مبلمان های طرح دار و برجسته علاقه مند بوده و فروش این مبل ها زیادتر است.

بدون تردید، یکی از مراکز معتبر ارائه و عرضه ورق های ام دی اف و به ویژه روکش برجسته، خوگرپلاس می باشد. برند خوگرپلاس در زمینه عرضه انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، از سابقه درخشانی برخوردار می باشد. قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا و بهره مندی از طرح ها و مدل های منحصر به فرد، از شاخصه های بارز خوگرپلاس محسوب می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد