ام دی اف ملامینه چگونه است؟

0

ام دی اف ملامینه چگونه است؟

به گزارش دکوکده : ام دی اف ملامینه چگونه است؟ یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید محصولات چوبی باید در نظر بگیرید، نوع متریالی است که در این محصولات به کار می رود. نوع چوب و روکشی که در آن به کار رفته می تواند نقش مهمی در طول عمر محصولاتی که خریداری می کنید، داشته باشد.

یکی از پرکاربرد ترین ترین فراورده های چوبی، ام دی اف بوده که انواع روکش دار آن از مزایای بیشتری نسبت به نوع خام، برخوردارند. یکی از روکش هایی که بسیار با کیفیت بوده و در خط تولید محصولات مختلف بیشترین کاربرد را دارد، روکش ملامینه است.

چوب ام دی اف و روکش ملامینه با یکدیگر محصول با کیفیتی به نام ام دی اف ملامینه را برای مصرف کنندگان ارائه می دهد.

ام دی اف ملامینه چگونه است؟

این محصول یکی از فراورده های چوبی است که با استفاده از خرده چوب های زائد و اضافی ساخته می شود. خرده چوب و خاک اره ها را در ابتدا جمع آوری کرده و سپس با چسب های مخصوص یا رزین با هم ترکیب می کنند.

این نوع ام دی اف ها را در حرارت خیلی بالا قرار می دهند تا چسب و چوب به طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند. پس از ترکیب این مواد توسط پرس، ورقه های چوب تحت فشار زیادی قرار می گیرند تا شکل نهایی خود را بدست آورند.

پس از آن که ورقه های فشرده چوب به خوبی خشک شدند، به جهت استفاده مصرف کنندگان به بازار عرضه می شوند. از ام دی اف می توان جهت طراحی و ساخت  تجهیزات و لوازمی مانند کابینت، مبلمان، کمد و سایر محصولات دیگر استفاده کرد.

ام دی اف های بدون ملامین زیبایی و کیفیت بالایی برای مصرف کنندگان نخواهند داشت. اگرچه در ساخت ام دی اف های بدون روکش نیز از موادی جهت جلوگیری از نفوذ آب استفاده می شود، اما تضمینی برای ضد آب بودن آنها وجود ندارد.

اما روکش ملامینه این امکان را می دهد که ام دی اف کاملا در برابر نفوذ آب مقاوم شود. بنابراین افرادی که از این محصول به جهت ساخت کابینت ها استفاده می کنند، هیچ نگرانی از بابت جذب رطوبت ندارند.

همچنین ام دی اف های بدون ملامینه را نمی توان با رنگ و طرح های منزل هماهنگی ایجاد کرد زیرا این نوع چوب به تنهایی هیچ رنگ و طرح خاصی را ندارد.

ام دی اف ملامینه چه مزایا و ساختاری دارد؟

همانطور که میدانید برای پوشش سطح  ام دی اف می توان از روکش هایی برای محافظت از چوب و محصول استفاده کرد. روکش ملامینه یکی از پرکاربرد ترین فرآورده چوبی است که برای سطح ام دی اف به کار می رود.

این محصول به دلیل کیفیت بالا و تنوع در طرح و رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار است. این گونه ام دی اف ها برای ساخت انواع سبک های کابینت مناسب بوده و به دلیل داشتن تنوع در طرح و رنگ به راحتی می توان با رنگ های دکوراسیون منزل هماهنگی ایجاد کرد.

این هماهنگی های ایجاد شده سبب زیبایی بیشتر  منزل شما خواهد شد. بنابراین این محصول برای همه نوع سلیقه ای مناسب بوده و می توانند طرح و رنگ مورد نظر خود را تهیه کنند. این نوع ام دی اف به دلیل داشتن روکش ملامینه در برابر بسیاری از عوامل مخرب چوب مانند آب، رطوبت و نم بسیار مقاوم است.

این ویژگی سبب شده که وسایل و تجهیزاتی که از این نوع ام دی اف ساخته می شوند را بتوان طولانی مدت بدون هیچ آسیبی مانند پوسیدگی از آن استفاده کرد.

ام دی اف ملامینه برای ساخت چه محصولاتی کاربرد دارد؟

این نوع ام دی اف به دلیل داشتن کیفیت بالایی که دارد در ساخت بسیاری از محصولات به کار گرفته می شود. این محصول را می توان در ساخت موارد زیر به کار برد:

  • انواع سرویس خواب
  • مبلمان
  • کابینت ها
  • روکوب دیوار
  • طراحی دکور فروشگاه هاپ
  • پارتیشن
  • انواع میز های تلویزیون و تلفن
  • میز های ناهارخوری

ساختار این محصول

برای ساخت آن در ابتدا باید چوب ام دی اف ساخته شود. همانطور که گفته شد ام دی اف از خرده چوب های غیر قابل استفاده ساخته می شود و بعد از طی کردن مراحل چسب زنی و عملیات پرس آماده می شود.

روکش ملامینه را با استفاده از چسب تولید می کنند تا در هنگام قرار گرفتن بر سطح ام دی اف به راحتی چسبیده شود و نیازی به چسب زدن مجدد نداشته باشد. برای قرار دادن این روکش بر سطح ام دی اف از پرس های مخصوص برای این کار استفاده می کنند.

این دستگاه مخصوص پرس سبب می شود که روکش ملامینه به طور کامل بر ام دی اف چسبیده و هیچگونه فاصله را بین روکش و ام دی اف ایجاد نکند. اگر این روکش با دقت و با دستگاه مخصوص چسبانده نشود ممکن است کارایی نداشته و منجر به خراب شدن تخته چوب ام دی اف شود.

معایب استفاده از این محصول

این نوع ام دی اف دارای مزایای بی شماری است اما مانند هر محصول دیگری دارای اندک معایبی نیز می باشد.این معایب شامل موارد زیر است:

این ام دی اف با این وجود که نوع براق آن وجود دارد اما به طور کلی مات هستند و برای سلیقه هایی که مات نمی پسندند مناسب نیست. این گونه افراد گزینه هایی مانند ام دی اف هایی با روکش pvc برای آنها مناسب است.

این محصول در مقابل برخی از مواد شیمیایی مانند اسید مقاومت بسیار پایینی دارد و ممکن است در صورت تماس با این گونه ماده ها خراب شوند.

سطوح آن همیشه یکنواخت نبوده و ممکن است لبه ها ان از جنس دیگری غیر از ملامینه باشند.

اگر این نوع ام دی اف ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کرده و در این خصوص اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد