ام دی اف فوق برجسته رنگی

0

ام دی اف فوق برجسته رنگی

به گزارش دکوکده : ام دی اف فوق برجسته رنگی محصولاتی هستند که جهت جایگزینی چوب ساخته شده اند. این محصولات ترکیبی از الیاف های چوب و رزین و چسب هستند که طی مراحل خشک کردن، چسب زدن و پرس کردن تولید می شوند. ام دی اف ها به گونه ای طراحی شده اند که نه تنها تمامی قابلیت های چوب را دارند بلکه حتی مشکلات چوب همچون وزن بالا، قیمت زیاد و.. را ندارند.

این محصولات با توجه به چگونگی در وزن، ابعاد، ضخامت، رنگ و… دارای انواع مختلفی هستند از جمله ام دی اف فوق برجسته رنگی که هر کدام جهت نوع خاصی از صنایع چوب، قابل استفاده هستند همچنین ام دی اف ها با توجه به اینکه پس از تولید بر آن ها روکش قرار داده شود یا خیر نیز به دسته های زیادی تقسیم می شوند.

ام دی اف های روکش دار چند نوع دارد؟

به طور کلی ام دی اف ها به دو صورت خام و روکش دار تولید می شوند که بسته به جنس، رنگ، نوع، طرح، نقش و… روکش کشیده شده بر آن می توان مجدداً آن ها را تقسیم بندی کرد. روکش های رایجی همچون ملامینه، هایگلاس و… برای این محصولات استفاده می شوند.

حال باید بدانید که بهترین نوع روکش، ملامینه است. این روکش ترکیبی است از کاغذهای تزئینی که با چسب ملامین آغشته شده است. ام دی افی که دارای روکش ملامینه باشد دارای طول عمری زیاد و مقاومتی بالا در برابر آفت، رطوبت، حرارت و… است.

اما توجه داشته باشید که ام دی اف های ملامینه نیز انواع مختلفی همچون برجسته، فوق برجسته و… دارد که در اینجا به بهترین نوع آن یعنی ام دی اف فوق برجسته اشاره می کنیم.

بهترین ام دی اف ملامینه چیست؟

باید بدانید که بعضی از ام دی اف های خام دارای طرح های برجسته ای هستند که در زمان روکش نیز این برجستگی ها مشخص است اما اینکه روکش استفاده شده تا چه اندازه  این برجستگی ها را زیباتر نشان دهد مسئله مهمی است.

همانطور که گفته شد یکی از بهترین ام دی اف های ملامینه، ام دی اف فوق برجسته یا همان سینکرونایز است. این نوع محصول به شکلی است که برجستگی روی کاغذ ملامینه آن با برجستگی ام دی اف کاملا هماهنگ باشد همچنین برجستگی این ام دی اف ها عمق زیادی دارد و این ویژگی ها باعث شده است که این محصول با هم ردیفان خود بسیار متفاوت و پر طرفدار باشد.

هدف تولید ام دی اف فوق برجسته رنگی

گفتیم که ام دی اف را به عنوان جایگزین جهت استفاده کم تر از چوب تولید کرده اند پس تلاش می شود که این محصول بیشترین شباهت را به چوب داشته باشد به طوری که حتی برجستگی ها و رگه های چوب را در آن ایجاد کرده اند.

بنابراین ام دی اف سینکرونایز به این جهت تولید شده است که افراد علاقه مند به طرح اصلی چوب بتوانند با استفاده از آن ضمن برخورداری از کلیه قابلیت های چوب همچنین از مزیت های ام دی اف نیز بهره مند شوند زیرا در این نوع ام دی اف برجستگی ها و طرح آن دقیقاً مشابه چوب ایجاد شده است.

همچنین افراد با خرید این نوع ام دی اف می توانند هزینه کم تری نسبت به خرید چوب پرداخت کنند زیرا به طور کلی قیمت ام دی اف ها نسبت به چوب مناسب تر است.

کاربرد ام دی اف فوق برجسته رنگی

ام دی اف ها جهت جایگزینی چوب در تولید وسایل چوبی تولید شده اند و به همین جهت از آن ها در انواع صنایع و وسایلی که از جنس چوب هستند می توان استفاده کرد. ام دی اف سینکرونایز با توجه به روکش مقاوم و طرح زیبایی که دارد جهت استفاده در دکوراسیون منازل، ادارات، دفاتر و… بسیار مناسب است.

همچنین با استفاده از این نوع ام دی اف در آشپزخانه منازل می توانید از مقاومت بالای آن در برابر انواع حرارت و رطوبت اطمینان حاصل کنید زیرا این محصول برخلاف چوب در برابر حرارت یا رطوبت دچار هیچ گونه انبساط یا انقباض نخواهد شد.

اگر در تولید وسایلی همچون میز، صندلی، مبل، کمد، تخت و سایر وسایل از نوع ام دی اف سینکرونایز استفاده شود نه تنها بسیار زیباتر و پرطرفدارتر خواهد بود بلکه در حمل و نقل آن در طبقات ساختمان و حتی تغییر دکوراسیون باعث بروز هیچ گونه مشکلی نخواهند شد زیرا وزن آن ها جهت حمل بسیار سبک است.

آنچه که درباره ام دی اف سینکرونایز باید بدانید

یکی از مسائل مهم در رابطه با این نوع ام دی اف، روش تمیزی آن است. ام دی اف سینکرونایز را باید تنها با یک دستمال نرم و نمدار تمیز کنید. توجه داشته باشید از هیچ گونه اسکاج و دستمال های ضخیم استفاده نکرده و حتی دستمال خود را به آب زیاد آغشته نکنید بلکه تنها نمدار باشد به طوری که به خوبی بتوانید آن را تمیز کرده و وسیله شما دچار هیچ مشکلی نشود.

بدون تردید، یکی از مراکز معتبر ارائه و عرضه ورق های ام دی اف فوق برجسته رنگی خوگرپلاس می باشد. برند خوگرپلاس در زمینه عرضه انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، از سابقه درخشانی برخوردار می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد