ام دی اف ملامینه براق

0

ام دی اف ملامینه براق

به گزارش دکوکده : ام دی اف ملامینه براق همه محصولات چوبی که از ام دی اف ساخته می شوند جهت بالا رفتن کیفیت و مقاومت در برابر عوامل خارجی نیاز به روکش هایی دارند. روکش ها انواع مختلفی داشته که بسته به سلیقه هر فرد از انواع آنها برای تولید محصولات استفاده می شود.

روکش ملامینه یکی از روکش های پرکاربرد در ساخت و تولید محصولات چوبی است. ام دی اف های ملامینه دارای انواع مختلفی بوده و بسته به سلیقه مصرف کنندگان تولید می شود. یکی از پرکاربردترین آنها، ام دی اف ملامینه براق است.

اگر علاقه مند به خرید محصولاتی هستید که از این نوع فرآورده چوبی تولید شده، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

ساختار ام دی اف ملامینه براق چگونه است و چه تفاوتی با انواع دیگر دارد؟

ام دی اف  ملامینه در واقع از ساختار تخت چوب ام دی اف و روکش ملامینه است. روکش ملامینه در انواع مختلفی تولید می شود که همه تولید کنندگان با هر نوع سلیقه ای،  بتوانند محصولات مورد نظر خود را تهیه کنند. ام دی اف ملامینه در سه نوع ساختاری تولید می شوند که شامل مات، براق و کتان است.

پر کاربرد ترین آنها در بین عموم نوع براق آن است. شاید برخی بر این تصور باشند که این نوع ام دی اف همانند ام دی اف های هایگلاس و PVC براقی و شفافیت زیادی دارد. اما این نوع ملامینه از شفافیت کمی برخوردار است.

زیرا به طور کلی این نوع ام دی اف هایی که از روکش ملامینه ساخته شده اند ساختاری مات داشته و نوع براق آن شفافیت زیادی ندارد. همچنین نوع براق این ام دی اف نسبت به نوع کتان آن، دارای سطح صافی بوده و هیچگونه زبری و ناهمواری بر آن مشاهده نخواهید کرد.

معمولا این نوع ام دی اف ها انتخاب افرادی است که علاقه ای به ام دی اف های کاملا مات یا کاملا براق ندارند. این نوع فراورده های چوبی با شفافیت کمی که دارند توانسته اند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. اما هنگام سفارش محصولات خود، این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع ام دی اف همانند هایگلاس براق و شفافیت نخواهند داشت.

بهتر است قبل از سفارش و ساخت محصولات خود یک نمونه از این نوع ام دی اف را مشاهده کنید تا در انتخاب  دچار سردرگمی نشوید.

ام دی اف ملامینه براق بیشتر در ساخت چه سازه هایی کاربرد دارد؟

این نوع فراورده های چوبی جهت ساخت بسیاری از محصولات کاربرد داشته و هیچ محدودیتی در ساخت محصولات وجود ندارد. اما به طور کلی این نوع ام دی اف جهت ساخت کابینت آشپزخانه به کار برده می شود. زیرا نوع براق این ام دی اف دارای طرح و رنگ متنوعی بوده و به راحتی می توان آن ها را با دکوراسیون منزل شما هماهنگ کرد.

همچنین در ساخت محصولاتی مانند میز تلویزیون و میز تلفن کاربرد زیادی دارند. اگر کابینت های منزل شما از این نوع ام دی اف ساخته شده، بهتر است بیشتر مراقب باشید تا ضربه ای به کابینت ها وارد نشود. زیرا این نوع ام دی اف ها نسبت به انواع دیگر ملامینه ها مقاومت کمی در برابر ضربه و خش دارند.

چرا استفاده از این محصول توصیه می شود؟

به طور کلی ام دی اف ها  نسبت به ساختار چوب دارای بافت یکنواخت تری  بوده و هیچگونه شکاف و رگه ای بر سطح آن وجود ندارد. دیگر مزایای ویژه این نوع ام دی اف به شرح زیر است:

  • این نوع ام دی اف ها همانند دیگر فراورده های چوبی قابلیت برش، ماشین کاری، چسب کاری و پیچ و مهره شدن دارد.
  • این نوع ام دی اف نسبت به سایر محصولات مشابه مقاومت خوبی در برابر عوامل مخرب مانند رطوبت، آب و حرارت دارد.
  • این نوع ام دی اف به دلیل نوع روکشی که دارد سبب زیباتر شدن انواع فرآورده چوبی شده و از رنگ و طرح های متنوعی برخوردار است.

به دلیل این مزایای ذکر شده اغلب افراد تمایل دارند تا از محصولاتی خریداری کنند که از این نوع چوب ساخته شده باشد. در این صورت علاوه بر بهره مند شدن از کیفیت و تنوع، هزینه مناسبی را می پردازند.

آیا ام دی اف ملامینه معایبی دارد؟

این نوع ام دی اف مانند سایر فراورده های چوبی دیگر دارای معایب اندکی است. با اطلاع داشتن از معایب این نوع ام دی اف می توانید تصمیم دقیق تری جهت انتخاب خود داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که تمامی محصولاتی که دارای سطح براق هستند در برابر ضربه، خط و خش مقاومت کمی دارند.

در نهایت اگر در برابر ضربه و خش دار شدن قرار گیرند، پس از مدتی جلوه و زیبایی خود را از دست داده و خش های ایجاد شده به راحتی قابل مشاهده خواهند بود. همچنین اگر تمایل به خرید محصولاتی دارید که از این نوع ام دی اف ساخته شده اند، باید در تمیز کردن آنها مداومت داشته باشید.

زیرا این نوع ام دی اف ها کمترین آلودگی را در سطح خود نمایان می کنند. در صورتی که تمیز کردن روزانه برای شما امکان پذیر نیست بهتر است از انتخاب خود صرف نظر کنید. زیرا وجود آلودگی بر سطح محصولاتی مانند کابینت، نمای آشپزخانه شما را بد جلوه خواهد داد.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب خرید دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد