ام دی اف سه میل ملامینه

0

ام دی اف سه میل ملامینه

به گزارش دکوکده : ام دی اف های ملامینه یکی از انواع این تخته های چند لایه بوده که فروش بالایی دارند. تنوعی که طرح و مدل های ام دی اف سه میل ملامینه ایجاد کرده باعث شده که این ورقه ها از محبوبیت بالایی میان مصرف کنندگان برخوردار باشند.  هزینه پایین، تنوع بالا، مقاومت مناسب و قابلیت ماشین کاری از جمله مزایایی است که سبب شده ام دی اف ملامینه کاربردهای فراوانی در صنایع لوازم چوبی و خانگی داشته باشد.

ام دی اف سه میل ملامینه

ام دی اف هایی که با لایه ای از ملامین روکش شده اند، دارای ضخامت های متنوعی هستند. معمولا ضخامت های ۱۶ میلیمتری یا ۸ میلیمتری آن ها جهت ساخت انواع لوازم چوبی و خانگی استفاده می شود. اما در این میان ضخامت های کمتر و بیشتری نیز تولید می شوند که ام دی اف سه میلیمتری یکی از همین ضخامت های متنوع است. اگرچه به نظر می آید ضخامت این محصول استحکام آن را کمتر کرده است اما همین دسته از محصولات نیز کاربردهای فراوانی دارند.

کاربردهای ام دی اف سه میل ملامینه

این دسته از ام دی اف ها دارای ویژگی های زیادی هستند که استفاده از آن ها را مقرون به صرفه کرده است. این ام دی اف های ملامینه سه میل دارای مزیت ها و ویژگی های خاصی بوده که باعث شده اند کاربردهای این ام دی اف افزایش یابد.

دیوار پوش

معمولا از این ام دی اف به عنوان دیوارپوش استفاده می شود. زیرا ضخامت آن ها به اندازه ای است که به راحتی برش خورده و می توان طراح های متفاوتی را به وسیله آن ها اجرا کرد. بنابراین این نوع ام دی اف های سه میل ملامینه کاربردهای فراوانی در صنعت دکوراسیون دارند.

البته ضخامت ۳ میلیمتری این ام دی اف ها به معنای عدم کیفیت مناسب در آن ها نیست. همین ام دی اف های ۳ میلیمتری نیز دارای ضخامت مناسبی جهت تحمل فشار هستند. از طرفی در برابر رطوبت، گرما، خش، سایش و … مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و همین مسئله یک مزیت مهم جهت استفاده از آن ها به عنوان دیوارپوش به حساب می آید.

استحکام بخشی سایر محصولات چوبی

ضخامت این ام دی اف ها به گونه ای است که نمی توان از آن ها در ساخت محصولات مختلف استفاده کرد. بنابراین آن ها را جهت استحکام بخشی به سایر محصولات اضافه می کنند. به این صورت که ابتدا محصولات به وسیله ام دی اف هایی با ضخامت بالا تولید شده و سپس این تخته ها با برش های خاصی اندازه محصول مورد نظر می شوند.

این ام دی اف های برش خورده توسط منگنه هایی به قطعه کار متصل می شوند. در واقع وجود ام دی اف سه میل ملامینه باعث می شود که محصول ساخته شده دارای ساختاری قوی و محکم باشد. از دیگر مزیت های استفاده از این ام دی اف ها می توان به گونیا کردن محصول اشاره کرد. جهت این منظور می توان ام دی اف را به پشت محصول یا به صورت کشویی به مجموعه منگنه کرد.

روکش یا پوشاننده

در برخی موارد جهت ساخت بسیاری از لوازم و قطعات چوبی از ام دی اف های خام استفاده می شود. همچنین جهت ساخت چارچوب ها، الوارهای مقاومی مورد استفاده قرار می گیرند که باعث افزایش مقاومت کلی محصول می شوند.

اگرچه این گونه کاربردها مقاومت بالایی را ایجاد می کند اما ظاهر مناسبی ندارد. بنابراین در ساخت این گونه محصولات حتما از یک لایه به عنوان روکش استفاده می شود. با توجه به ضخامت کم ام دی اف ملامینه سه میل از آن ها جهت روکش کردن استفاده می شود. البته این روش کمتر مورد استفاده قرار میگیرد زیرا پس از مدتی ممکن است روکش های چسبیده شده تاب برداشته و از ورقه زیرین جدا شوند.

انواع صفحات فشرده سه میل

با توجه به ضخامت کمی که این ام دی اف ها دارند بسیاری از افراد تصور می کنند که این ام دی اف ها تنها دارای یک رو هستند. در صورتی که ام دی اف های سه میل به صورت یک رو و دو رو در بازار موجود هستند. اگر چه انواع یک روی آن نسبت به دورو رایج تر و پرفروش تر است اما این دسته از ام دی اف ها نیز بنا به خواسته بازار وجود دارد.

ورقه های یک رو

ورق های تک رو ملامینه که به آن ها کاغذی نیز گفته می شود در صنایع مربوط به محصولات آشپزخانه کاربرد های فراوانی دارد. در واقع از این ام دی اف های نازک جهت ثابت ماندن یا استحکام بخشی به باکس های کابینت استفاده می شود. ام دی اف سه میل ملامینه در پشت باکس متصل شده و باعث محکم شدن قطعه کار می شود. البته قیمت این محصولات نسبت به نمونه های پرینتی گران تر است بنابراین معمولا کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

ورقه های دو رو

ورقه های سه میلیمتری دو رو که بیشتر در صنایع دستی و جنبه های تزیینی کاربرد دارد، تولید کمی دارد. زیرا معمولا نیازهای کمی در بازار جهت این نوع ورقه های سه میلیمتری وجود دارد. این ام دی اف های دو رو که هر دو طرف آن ها با لایه های نازکی از ملامین پوشیده شده، دارای رنگ های عمده ای از جمله سبز، قرمز، آبی، سفید و سیاه هستند.

قیمت ام دی اف های سه میل

قیمت ام دی اف ها معمولا به عوامل زیادی از جمله ضخامت، کیفیت، ابعاد و شرکت تولید کننده بستگی دارد. به همین علت قیمت ام دی اف سه میل ملامینه قاعدتا باید کمتر از سایر ام دی اف های ضخیم تر باشد. البته یک یا دو رویی ام دی اف و اینکه رنگ آن به صورت کاغذی یا پرینتی است، نیز در قیمت این محصولات موثر خواهد بود.

با توجه به مواردی که ذکر شد، اعلام یک قیمت واحد جهت ام دی اف ها ممکن نخواهد بود. در این صورت باید به سایت ها یا فروشگاه های عرضه کننده این دسته از محصولات مراجعه کنید که در جریان آخرین قیمت های آن ها قرار بگیرید.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب خرید دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد