پروفیل ام دی اف خام

0

پروفیل ام دی اف خام

به گزارش دکوکده : پروفیل ام دی اف خام بدون تردید، از جمله پروفیل های پر مصرف و پرکاربرد در فرآورده ها و صنایع چوبی، به شمار می رود. به طور کلی، با توجه به بسط و گسترش تکنولوژی و ظهور فناوری های تازه و مدرن، روش تولید و ساخت مصنوعات چوبی، با تغییر و تحولات چشمگیری همراه شده است.

بر همین اساس، امروزه شاهد انواع و اقسام تخته ها و ورق های تولید شده از چوب، نظیر ام دی اف و نئوپان هستیم. از سوی دیگر، قابلیت های مثبت و کاربردی این نمونه مصنوعات چوبی، بسیاری از تولید کنندگان را متقاعد به استفاده از این محصولات نموده است. گفتنی است که در پرتو رشد تکنولوژی، امکان روکش نمودن ورق های ام دی اف، به نحو مطلوب فراهم شده است.

پروفیل ام دی اف خام

روکش کردن ام دی اف، علاوه بر افزایش استحکام و دوام، زیبایی و جذابیت این محصول را دو چندان می سازد. برای افزایش دوام و مقاومت و همینطور انعطاف پذیری ام دی اف، با استفاده از ابزارآلات مخصوص، اقدام به کشیدن روکش پی وی سی بر روی آن می نمایند. محصول تولید شده در اثر این فرآیند، به نام پروفیل ام دی اف خام شناخته می شود. شایان ذکر است روکش های پی وی سی به علت انعطاف پذیری و حالت پذیری بیشتر، در مقایسه با روکش های ملامینه، برای این محصول مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین پروفیل های ام دی اف خام، پس از روکش شدن، از جلوه و زیبایی چشم نوازی برخوردار می باشند.

ضرورت استفاده از پروفیل ام دی اف خام

بدون تردید، ام دی اف خام، با انجام عملیات برش کاری و ماشین کاری، یک محصول کاربردی برای تولید سایر مصنوعات چوبی به شمار می رود. تولید انواع پروفیل ام دی اف خام، از دیگر قابلیت های این محصول محسوب می شود. بر این اساس، پروفیل های ام دی اف برای ساخت تجهیزات و وسایل مختلف در طیف وسیع و گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت روکوب، میانه، قرنیز کنج، تاج کابینت و ساخت قرنیز حاشیه دیوار، برخی از کاربردهای مهم و حائز اهمیت این محصول تلقی می شود. همچنین این قطعات چوبی در قسمت های مختلف منازل نیز بسیار بکار گرفته می شوند. از سوی دیگر، تنوع طرح و مدل پروفیل های ام دی اف خام، یک گزینه مناسب و مثمر ثمر برای استفاده در صنایع چوبی قلمداد می گردد. گفتنی است که با استفاده از این قطعات چوبی می توان انواع و اقسام مصنوعات چوبی را طراحی و تولید نمود. از آنجایی که پروفیل ام دی اف خام در ساختمان سازی و صنعت بسیار کاربرد دارد، در اندازه، ابعاد و مدل های مختلف به مرحله تولید می رسند. چراکه تولید در اندازه های متنوع و گوناگون، به علت کاربرد خاص آن، نیازهای ایجاد شده را به نحو مطلوب برآورده می سازد.

فرآیند تولید پروفیل ام دی اف

گفتنی است که تولید پروفیل ام دی اف خام با استفاده از متریال باکیفیت و طی چند مرحله انجام می پذیرد. بر این اساس، در ابتدای امر چوب های مورد استفاده به صورت یک شکل و یک اندازه خرد شده و سپس شستشو داده می شوند. پس از دسته بندی خرده های چوب، آنها را به الیاف تبدیل می کنند. در ادامه این فرآیند، الیاف تولید شده پارافین و چسب زده می شوند.

در نهایت محصول به دست آمده پرس شده و در آخرین مرحله سنباده زنی آن صورت می گیرد. امروزه شرکت های مختلفی در تولید و عرضه پروفیل ام دی اف خام مشغول فعالیت می باشند. قابلیت های بسیار کاربردی، در کنار قیمت مقرون به صرفه این محصولات، توجهات بسیاری را به خود معطوف ساخته است. ناگفته نماند که تولید پروفیل ام دی اف، در رنگ ها و طرح ها و ابعاد مختلف صورت گرفته و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. پروفیل تاج، پروفیل قاب، پروفیل تاشو، پروفیل دیوارکوب و پروفیل پانل دیواری، از انواع مختلف پروفیل ام دی اف خام به شمار می آیند.

مزیت های برجسته پروفیل ام دی اف

به طور کلی، این محصول به عنوان یکی از متریال پر مصرف و پرکاربرد در صنایع چوبی محسوب می شود. سبکی، وزن مناسب و قابل حمل بودن، راحتی در نصب و قابلیت سنباده زنی آسان، بخشی از مزیت های مهم و قابل توجه این محصول کاربردی تلقی می گردد. بی شک، از جمله مزیت های کلیدی و اساسی این محصول، قیمت مقرون به صرفه و مناسب این محصول از نقطه نظر اقتصادی می باشد.

مضاف بر این، دوام و استحکام مناسب، امکان روکش کردن آسان، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و قابلیت چکش خوری، از دیگر مزیت های قابل ملاحظه پروفیل ام دی اف محسوب می شود. همچنین ماندگاری و راحتی استفاده از این محصول را نیز نباید از یاد برد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که استفاده از پروفیل ام دی اف، علاوه بر افزایش کیفیت کار، گزینه مثمر ثمری در پروژه های کم خرج به حساب می آید.

گفتنی است که خوگر پلاس، از جمله عرضه کنندگان این محصول باکیفیت محسوب می شود. زیبایی، انعطاف پذیری، دوام و قیمت مقرون به صرفه، از ویژگی های شاخص پروفیل های عرضه شده برند خوگرپلاس به شمار می آید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد