قیمت ام دی اف ملامینه

0

 قیمت ام دی اف ملامینه

به گزارش دکوکده : ام دی اف ملامینه یکی از فراورده های چوبی است که در بین خریداران محصولات چوبی طرفداران زیادی دارد. این نوع ام دی اف نسبت به کیفیتی که دارد از قیمت خوبی نیز برخوردار است. نمی توان گفت که این نوع ام دی اف ملامینه قیمت ارزانی دارد اما نسبت به محصولاتی مانند نئوپان که در اغلب مواقع کیفیت خوبی  ندارند، از هزینه مناسبی برخوردار هستند.

در اغلب مواقع بسیاری از افراد هنگام خرید محصولاتی مانند کابینت یا مبلمان در ابتدا قیمت را مدنظر خود قرار داده سپس محصولات خود را انتخاب می کنند. شما باید در هنگام خرید اینگونه لوازم مهم و کاربردی در منزل ابتدا باید به نوع مواد اولیه محصولات خود دقت داشته باشید سپس متناسب با بودجه خود محصولات را انتخاب کنید.

هزینه این محصول چگونه محاسبه می شود؟

به طور کلی نمی توان گفت هزینه این محصول چقدر است. زیرا ابعاد و محصولاتی که شما مدنظر خود دارید با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است شما قصد خریداری مبلمانی را داشته باشید که از ام دی اف ملامینه ساخته شده اند. نوع و ابعاد ام دی اف به کار رفته شده در هر وسیله ای متفاوت است به همین جهت نمی توان هزینه مشخصی را برای این نوع محصولات مشخص کرد.

همچنین جهت ساخت بسیاری از محصولات مانند کابینت آشپزخانه طبق متراژ آشپزخانه شما و تعداد کابینت هایی که در آشپزخانه شما قرار می گیرد، محاسبه می شود. به طور کلی این محصول هزینه مناسبی نسبت به سایر فرآورده های چوبی دیگر داشته و برای ساخت محصولات شما بسیار مقرون به صرفه است.

درنتیجه، می توان گفت که هزینه ام دی اف نسبت به نوع محصولاتی که شما انتخاب کرده و متراژی که در محصولات به کار می رود متغیر است.

تفاوت قیمت ام دی اف ملامینه و سایر ام دی اف ها

درواقع ام دی اف ملامینه از دو لایه یعنی تخته چوب ام دی اف و روکش ملامینه ساخته می شوند. تولید کنندگان در ابتدا الیاف چوبی را با استفاده از چسب و ترکیبات شیمیایی مخصوص را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس در دستگاه های پرس قرار می دهند تا شکل نهایی خود را بدست آورد.

تخته های ام دی اف مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب نداشته، به همین جهت برای ساخت بسیاری از محصولات و لوازم چوبی توصیه نمی شوند. ام دی اف هایی که بدون روکش ملامینه عرضه می شوند قیمت کمتری نسبت به نوع روکش دار آن ها دارد.

در ام دی اف های ملامینه، پس از ساخت و تولید ام دی اف به جهت مقاوم تر کردن این نوع تخته چوب از فراورده دیگری به نام روکش ملامینه استفاده می کنند که کیفیت و مقاومت محصولات مورد نظر شما افزایش یابد. در نهایت محصولاتی که از ام دی اف با روکش ملامینه ساخته شده اند به مراتب قیمت بالاتری را نیز دارند.

محاسبه قیمت ام دی اف ملامینه

اگر شما در جستجوی هزینه این محصول هستید، باید به نکاتی در این خصوص توجه داشته باشید. در ابتدا باید نوع محصولاتی که قصد خریداری آنها را دارید مد نظر داشته باشید. زیرا ام دی اف در ساخت بسیاری از محصولات به کار گرفته می شود.

این ورقه های محکم و زیبا در ساخت کابینت، مبلمان، قفسه کتابخانه و بسیاری از سازه های چوبی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به انتخاب محصولات خود در جستجوی قیمت محصول مورد نظر باشید.

همچنین اندازه و ابعاد این محصول را باید در نظر داشته و طبق اندازه آن در جستجوی هزینه این نوع ام دی اف باشید. به عنوان مثال اگر شما قصد ساخت ام دی اف ملامینه برای کابینت های آشپزخانه خود را دارید باید در ابتدا اندازه آشپزخانه و تعداد کابینت هایی که در آشپزخانه جای می گیرند را محاسبه کنید.

طبق اندازه و متراژ کابینت خود می توانید قیمت ام دی اف ملامینه را محاسبه کنید. بنابراین نمی توان به طور کلی هزینه مشخصی را در خصوص این محصول معرفی کرد. همانطور که گفته شد جهت محاسبه قیمت این نوع ام دی اف باید نوع محصولات خود را در نظر داشته باشید.

آیا ام دی اف ملامینه از هزینه مقرون به صرفه ای برخوردار است؟

ساختار ام دی اف ها به گونه ای است که در برابر بسیاری از عوامل خارجی و مخرب مقاومت دارد. همچنین تولید کنندگان جهت مقاوم تر کردن این محصول از روکش های ملامینه استفاده کرده اند. این روکش ها سبب شده که محصولات ساخته شده از این نوع چوب با کیفیت بالاتر و زیباتری به بازار عرضه شوند.

در واقع محصولاتی که از ام دی اف ملامینه ساخته می شوند برخلاف سایر فراورده های چوبی در برابر عوامل مخرب مقاوم بوده و سبب بالا رفتن کیفیت محصولات شما خواهد شد. همچنین این نوع ملامینه ها با طرح و رنگ متنوعی که نسبت به سایر محصولات مشابه دارد از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر از محصولات دیگر است.

در نتیجه هزینه این محصولات بسته به طرح و رنگ محصولات همچنین نسبت به ابعاد محصولاتی که مورد نظر شما است، ام دی اف ملامینه قیمت متفاوت خواهد بود.

اگر ام دی اف ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد