ام دی اف خام درجه دو

0

ام دی اف خام درجه دو

از جمله محصولات نوین و پرکاربرد در صنایع چوب می توان به ام دی اف خام درجه دو اشاره نمود. شایان ذکر است که دلایل بارز و برجسته محبوبیت روز افزون و اهمیت بالای ورق های ام دی اف را باید در کیفیت و استحکام قابل توجه آن مربوط دانست.

از سوی دیگر، به منظور جلب رضایت مشتری و حصول کیفیت مناسب، درجه بندی مختلفی برای ورق های ام دی اف در نظر گرفته می شود.
از این درجه بندی ها برای تعیین معیاری جهت مشخص شدن میزان کیفیت و مرغوبیت محصول استفاده به عمل می آید.

همچنین متناسب با درجه تعیین شده برای ورق های ام دی اف، قیمت و بهایی نهایی محصول نیز از تفاوت هایی برخوردار می باشد. بر همین اساس، یک نمونه از این درجه بندی ها، به ام دی اف خام درجه دو اختصاص پیدا می کند.

درجه بندی این محصولات

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پروسه درجه بندی ورق های ام دی اف، غالباً به وسیله واحد کنترل کیفیت در محل کارخانه و حین فرآیند تولید ورق های ام دی اف خام انجام می پذیرد.

لازم به ذکر است که واحد کنترل کیفیت وظیفه دارد که ضمن بازرسی کیفیت و مرغوبیت نهایی محصولات، متناسب با الزامات و چارچوب های موجود، نسبت به درجه بندی اوراق ام دی اف، اقدامات لازم و مقتضی را به انجام رساند. به طور کلی، ورق های ام دی اف خام درجه دو، از تلفیق و ترکیب گرده های چوب و رزین و چسباننده های مناسب ساخته و پرداخته می گردند. در این میان، برای تولید ورق های ام دی اف خام درجه دو، از گرده های چوب های مختلف مانند راش، کاج و ضایعات و تراشه های چوب استفاده به عمل آمده و پس از طی فرآیندی و مراحلی محصول نهایی تولید می گردد.

اهمیت استفاده از ام دی اف خام درجه دو

شایان ذکر است که ام دی اف خام درجه دو، همانند سایر فرآورده های چوبی متناسب با نوع کاربرد و نحوه کارایی در صنعت چوب کاربرد دارد. بر این اساس، یکی از متریال اصلی و کاربردی برای استفاده در مصارف نجاری، ام دی اف خام درجه دو به شمار می رود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ام دی اف های تمام چوب از لحاظ سطح کیفی در مقیاس جهانی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار می باشند.
بر همین اساس، امروزه به علت پرطرفدار بودن و کیفیت و دوام بسیار بالای ورق ام دی اف خام، در بسیاری از مصارف چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. از سوی دیگر، ورق های ام دی اف متناسب با قیمت، سلیقه مشتری و کیفیت متریال استفاده شده در ساختار آن، در درجه بندی های گوناگونی تولید و در اختیار خریداران و مصرف کنندگان قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که به علت انعطاف پذیر بودن ورق های ام دی اف خام درجه دو، این محصولات در ابعاد و اندازه های مختلف و گوناگون به فروش می رسند. به طور کلی، فرآورده چوبی فشرده مانند ام دی اف، نوعی چوب مصنوعی بوده که از ذرات ترکیب شده چوب خرد شده و با استفاده از رزین های مناسب مبدل به ورق های فشرده می شوند.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که تولید ورق های ام دی اف به روش صنعتی به سال ۱۹۸۰ بر می گردد. ضمناً به سبب سبکی و محکم بودن ورق های ام دی اف خام به نسبت چوب های رشته ای، استفاده از این محصولات با افزایش چشمگیری همراه شده است.
ناگفته نماند که وزن مخصوص این ورق ها در حدود ۷۰۰ الی ۸۵۰ کیلوگرم بوده که در مقایسه با سایر فرآورده های چوبی از وزن مناسب و مطلوبی بهره مند می باشد.

نقاط قوت و مثبت ام دی اف خام درجه دو

به طور کلی، بسیاری از خریداران، این محصولات را به سبب برخورداری از دوام و استحکام مناسب و مطلوب مورد انتخاب قرار می دهند. این محصولات به علت برخورداری از تراکم و چگالی مناسب، دوام و استحکام قابل توجهی برای مصرف کنندگان با خود به ارمغان می آورد. ورق های ام دی اف خام درجه دو نیز از این قاعده مستثنا نبوده و مقاومت مناسبی در برابر عوامل محیطی و فرسایش از خود نشان می دهند.

گفتنی است که یکی از نقاط قوت و حائز اهمیت ورق های ام دی اف، مقاومت این محصولات در برابر شرایط مرطوب و نم دار می باشد. به همین جهت، از این نظر می توان حساب ویژه ای بر روی این نمونه فرآورده های چوبی باز نمود.
همچنین در اثر قرار گرفتن ام دی اف خام درجه دو در معرض رطوبت هوا، آسیب و صدمه زیادی به بافت و ساختار آن وارد نمی شود. ناگفته نماند که قیمت مناسب و مقرون به صرفه اوراق ام دی اف نیز از دیگر ویژگی های مثبت و ارزنده این محصول تلقی می شود. از آنجایی که مقوله قیمت در خرید هر محصولی از مؤلفه های اصلی به شمار می رود، این ورق ها از لحاظ قیمت در وضعیت مناسبی قرار دارند.

خوگرپلاس ارائه دهنده انواع و اقسام فرآورده های چوبی نظیر ورق های ام دی اف خام درجه یک و ام دی اف خام درجه دو به شمار می رود. تنوع طرح و مدل، ابعاد و اندازه های مختلف، قیمت مناسب و کیفیت قابل توجه، بخشی از نکات مثبت برند خوگرپلاس محسوب می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد