نیم نگاهی به خصوصیات متمایز ام دی اف خام

0

نیم نگاهی به خصوصیات متمایز ام دی اف خام

نیم نگاهی به خصوصیات متمایز ام دی اف خام : بدون تردید، یکی از متریال های پرکاربرد و فرآورده های چوبی پر مصرف به ورق های ام دی اف خام اختصاص پیدا می کند. چگالی و تراکم ۶۵۰ الی ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب این نمونه فرآورده های چوبی، علاوه بر محقق ساختن دوام و استحکام محصول، کیفیت و مرغوبیت آن را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

نیم نگاهی به خصوصیات متمایز ام دی اف خام

شایان ذکر است که ام دی اف خام به سبب برخورداری از خاصیت و مزیت های کاربردی و تاثیر گذار در مقایسه با سایر اوراق چوبی، سبب افزایش فروش و کاربرد این محصول شده است. مزیت ها و فواید چشمگیر این ورقها، این محصول را به یک جایگزین مناسب و مطلوب برای انواع ورقهای چوبی تبدیل نموده است.

از سوی دیگر، دامنه وسیع کاربرد و شعاع کاری گسترده ورقهای ام دی اف خام، به افزایش چشمگیر کاربرد این محصول در صنایع چوبی و صنایع کابینت سازی مبدل شده است. ناگفته نماند که تولید و استفاده از فرآورده های چوبی از پیشینه زیادی برخوردار نمی باشد. چرا که در قرون اخیر مفهومی به نام چوب مصنوعی و فرآورده های چوبی، مفهوم ناشناخته و نامفهوم تلقی میشد. با گذشت زمان و نیاز انسان به فرآورده های چوبی مقرون به صرفه و دارای دامنه کاربرد وسیع، به تدریج ورقهای ام دی اف خام تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفتند.

ورق ام دی اف خام

در حال حاضر برای ساخت اجزای دکوراسیون و تولید انواع و اقسام مصنوعات چوبی، از ورق ام دی اف خام در طیف وسیع و گسترده ای استفاده به عمل می آید. با افزایش تقاضا برای استفاده از ورقهای ام دی اف، به تدریج استفاده از چوب های مصنوعی به خوبی جایگزین استفاده از چوب های طبیعی گردید. امروزه استفاده از این محصول برای تولید مصنوعات چوبی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

شاخصه های مهم و برجسته این محصول

همانطور که اشاره شد، ویژگی ها و خواص بسیار مهم و حائز اهمیت ام دی اف خام سبب رونق و افزایش استفاده از این نمونه فرآورده های چوبی به شمار می رود. یکی از ویژگی های مهم و تاثیر گذار ورق های ام دی اف را باید در تراکم بالا و وزن این محصولات جستجو نمود.

بر این اساس، در مقایسه با ورق های نئوپان، اوراق ام دی اف از استحکام و دوام قابل قبول و بهینه ای برخوردار می باشند. شایان ذکر است که در حال حاضر بیشترین سهم استفاده برای تولید و ساخت مصنوعات چوبی و وسایل چوبی به ورقهای ام دی اف خام اختصاص پیدا می کند. تولید و ساخت کابینت آشپزخانه، میز جلو مبلی، میز تلویزیون و قفسه و کمد دیواری به خوبی این ادعا را به اثبات می رساند.

بدون تردید، یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم آن به مشخصات مکانیکی و فیزیکی بالای این محصول بر می گردد. از سوی دیگر، انعطاف پذیری و حالت پذیری مناسب، از خاصیت های متمایز ورق های ام دی اف به شمار می آید. همچنین امکان تولید ورق های ام دی اف در ضخامت های متنوع و ابعاد و اندازه های متناسب با نیاز مصرف کنندگان وجود دارد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ورقهای ام دی اف به علت برخورداری از سطحی صاف و یکدست، امکان انجام عملیات مختلف را به راحتی امکان پذیر می سازند. به همین جهت، به راحتی می توان سطح ورق ام دی اف خام را سنباده زد، ماشین کاری و حکاکی نمود. از دیگر شاخصه های قابل توجه ورق ام دی اف خام می توان به لبه های صاف این محصول و امکان شکل پذیری آن اشاره نمود. پایداری و مقاومت بسیار بالا نیز از دیگر شاخصه های ام دی اف خام محسوب می شود.

نقاط قوت و مثبت ام دی اف خام

ورق ام دی اف خام به علت ارزان بودن فرآیند تولید و پایین بودن قیمت نهایی محصول، از نقطه نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و بهینه به شمار می آید. این امر امکان استفاده از ام دی اف خام را برای بسیاری از صنعتگران و فعالان صنایع چوب به نحو مطلوب فراهم می آورد. همچنین قابلیت خرید اقساطی و اینترنتی و غیر حضوری، از نقاط عطف ام دی اف خام محسوب می شود.

بدون تردید، یکی از نکات بارز و برجسته استفاده از ورق های ام دی اف را باید در سطوح صاف و هموار و عاری از هرگونه برجستگی آن دانست. بر این اساس، قابلیت رنگ پذیری و روکش کردن سطوح ام دی اف به راحتی میسر می شود. همچنین تولید این محصولات در سایز ها و اندازه های متنوع قابلیت اعمال رنگ های باب سلیقه و نظر مشتری و مصرف کننده را فراهم می سازد.

از لحاظ زیبایی و ظرافت نیز ام دی اف خام به ویژه پس از روکش شدن بسیار جذاب و زیبا جلوه می نماید. طول عمر بالا، مقاومت در برابر آفات و حشرات، استحکام در برابر حرارت، کیفیت عالی و تراکم مناسب، دیگر نقاط قوت ام دی اف خام را تشکیل می دهد.

خوگرپلاس، یکی گزینه کاربردی و مثمر ثمر برای خرید ورق ام دی اف خام به شمار می آید. کیفیت بالا و مرغوبیت مناسب، به انضمام قیمت مقرون به صرفه و طرح های متنوع خوگرپلاس، نیازهای هر تولید کننده و سازنده ای را به خوبی برطرف می سازد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد