ام دی اف با روکش پی وی سی

0

ام دی اف با روکش پی وی سی

ام دی اف ها به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و کارایی بالایی که دارند امروزه بسیار پرطرفدار بوده و از آن ها برای مصارف گوناگون استفاده می شود. همانند کاربرد آن ها در ساخت کابینت های آشپزخانه و یا سرویس های بهداشتی، کمد، در، مبلمان و بسیاری موارد دیگر. در ادامه به کاربرد و ویژگی های ام دی اف با روکش پی وی سی می پردازیم.

با توجه به کاربرد زیاد محصولات ام دی اف، سازندگان ان این امکان را فراهم کردند تا ام دی اف های مختلفی را با ویژگی ها و روکش های متنوع همراه با کارایی های بالا به بازار عرضه شود. که تفاوت ام دی اف ها نیز اغلب به دلیل اختلاف در نوع همین روکش ها است.

از جمله می توان به ام دی اف پی وی سی، چوب و همچنین با روکش ام دی اف اشاره کرد. که ام دی اف با روکش پی وی سی امروزه یکی از پرطرفدارترین های محصولات صنعت چوب است که به سبب ویژگی هایی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کابینت ها با روکش پی وی سی از انواع مات و هایگلاس هستند، که نه تنها هر کدام زیبایی خاص خود را دارد بلکه این تنوع باعث شده است که متناسب با هر نوع سلیقه ای کابینت مورد نیاز برای خریدار طراحی و ساخته شود. که خوگرپلاس ارائه دهنده بهترین خدمات در این زمینه است.

روکش پی وی سی و کاربرد آن چیست؟

این محصول تشکیل شده از ماده ای به نام پلی وینیل کلراید است. در واقع پی وی سی نوعی پلاستیک است که به وسیله رقیق کننده هایی خاصیت ارتجاعی پیدا کرده و سبب شده تا از آن در ساخت روکش استفاده شود، که در مقایسه با سایر پلیمر ها که در ساخت سایر روکشها استفاده می شود ارزان تر بوده و به دلیل مقاومت و ماندگاری بسیار زیادی که دارد سبب شده است تا تبدیل به یکی از پرکاربرد ترین محصولات در ساخت بسیاری از لوازم مورد استفاده در ساختمان سازی شود.

در اینجا با برخی از کاربردهای این محصول بیشتر آشنا خواهیم شد. یکی از کاربردهای ام دی اف با روکش پی وی سی به دلیل مقاومت آن در برابر آب، استفاده از آن در علائم راهنمایی و رانندگی و کابینت های موجود در سرویس های بهداشتی است.

همچنین به دلیل وزن پایین آن از این نوع ام دی اف در ساخت ماکت های ساختمانی، سقف های کاذب و تزئینی نیز استفاده می شود.. همچنین به دلیل داشتن طرح و رنگ های مختلف در ساخت مبلمان و نیز کابینت های قطار و خودرو هم مورد استفاده است.

ویژگی های این محصول

مقاومت بسیار بالای این نوع ام دی اف ها در مقابل رطوبت است. به گونه ای که از انواع آن که ضخامت آن ها ۱۶ میل است در ساخت کابینت ها در سرویس بهداشتی استفاده می شود.

این نوع روکش به دلیل داشتن طرح و رنگ های متنوع و متفاوت انتخاب بسیار مناسبی برای بسیاری از خریدارنی است که می خواهند یک کابینت ام دی اف زیبا همراه با طرح و رنگ مورد دلخواه خود را داشته باشند.

این محصول در مقابل خورده شدن توسط حشرات نیز مقاوم هستند. بنابراین در مکان هایی که وجود حشرات در آن ها بیشتر است این نوع کابینت می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

یکی دیگر از ویژگی های این محصولات سبک بودن آن است که باعث شده نصب این نوع کابینت ها در مقایسه با سایر کابینت های ام دی اف راحت بوده و هزینه کمتری را به همراه داشته باشد.

مقایسه ام دی اف روکش پی وی سی با چوب

روکش های چوبی که در ساخت بسیاری از لوازم از جمله کابینت ها و مبلمان استفاده می شوند، به دلیل وجود نقش و نگارهای چوبی که در انواع چوب وجود دارد از محبوبیت زیادی در میان خریداران این نوع لوازم برخوردار است.

این روکش های چوبی از ورقه ای نازک چوبی که به منظور تزیین کابینت ها و یا مبلمان ها مورد استفاده قرار می گیرند ساخته شده اند. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که نسبت به ام دی اف های روکش پی وی سی از دوام و ماندگاری کمتری برخوردار هستند.

در نتیجه احتمال بروز خط و خش بر روی روکش های چوبی بر خلاف روکش های پی وی سی وجود دارد. همچنین مقاومتی که روکش های پی وی سی در مقابل رطوبت و آب دارند در روکش های چوبی دیده نمی شود.

مقایسه روکش پی وی سی با روکش ام دی اف

با وجود اینکه روکش ام دی اف از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است اما در مقایسه با روکش پی وی سی می توان گفت که نوع دوم گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده است. چرا که میزان مقاومت این نوع روکش در مقابل رطوبت، آب، خراشیدگی، ضربه و مواد شیمیایی در مقایسه با روکش های ام دی اف بیشتر است .

روکش پی وی سی به راحتی و با هر نوع ماده پاک کننده و پارچه و یا اسفنجی قابل تمیز شدن است بدون آنکه خش و خطی بر روی آن بیفتد و یا از میزان درخشندگی آن کم شود. اما در روکش اگر در معرض مواد شیمیایی همچون پاک کننده ها قرار بگیرند، بعد از مدتی دچار تیرگی شده و شفافیت خود را از دست می دهند.

همچنین اگر در پاک کردن روکش های ام دی اف از پارچه نرم استفاده استفاده نشود ممکن منجر به ایجاد خش بر روی روکش ام دی اف شود.

بنابراین به طور کلی ام دی اف روکش پی وی سی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب به عنوان کابینت در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، میز کار، مبلمان و سایر موارد توسط خریدار باشد. خوگرپلاس می تواند در این زمینه ارائه دهنده بهترین خدمات به مشتریان خود باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد