قیمت به روز ام دی اف

0

قیمت به روز ام دی اف

برای خرید و انتخاب ام دی اف یکی از موارد مهم اطلاع یافتن از قیمت به روز ام دی اف می باشد. ام دی اف ها فراورده های چوبی هستند که از ترکیب خرده های چوب با چسب و رزین و فشرده سازی تحت حرارت به وجود می آیند. آن ها بر اساس روش ساخت و قالب گیری شان انواع مختلفی دارند.

قیمت به روز ام دی اف

عوامل متعددی می تواند بر قیمت به روز ام دی اف تاثیر داشته باشد. همچنین انتخاب ام دی اف ها بر اساس قیمت آن ها نیز به موارد متعددی از جمله نوع نیاز بستگی دارد. در این مقاله سعی در بررسی هزینه انواع این محصولات و تفاوت آن ها بر اساس قیمت شان داریم.

در ادامه به بررسی دلایل موثر بر قیمت ام دی اف خواهیم پرداخت. اما در ابتدا شاید بهتر باشد در خصوص نحوه ساخت ام دی اف مختصری بیش تر توضیح دهیم تا در ادامه بتوانیم به مبحث انواع ام دی اف ها و قیمت های متنوع آن ها وارد شویم.

نحوه ساخت ام دی اف

برای ساخت ام دی اف در ابتدا قطعات و اضافات چوب های درختان را با ابزار های به خصوصی خرد می کنند. د رادامه این خرده چوب های به دست آمده را با ترکیباتی همچون چسب یا رزین مخلوط می کنند تا خرده چوب ها به هم بچسبند.

در مرحله بعدی چیزی که اهمیت دارد رطوبت گیری است. باید این مخلوط خرده چوب و چسب به صورت کامل رطوبت شان گرفته شود تا در ادامه کار مشکلی پیش نیاید. سپس این ورقه ها تحت فشار و حرارت بالایی فشرده می شوند.

در مرحله نهایی تخته هایی که تحت پرس قرار گرفته اند و فشرده شده اند را روی سطوحی قرار داده تا کاملا سرد شوند. سپس آن ها را به ابعاد و اندازه های دلخواه مطابق نیاز و مورد مصرف برش می زنند. یکی از موارد متفاوت میان ام دی اف ها نوع برش شان است.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که علاوه بر برش های مختلف روش های ساخت نیز متفاوت است و این تفاوت به نوع قالب گیری و قالب های پرس برای فشرده سازی تخته فیبر ها مربوط می شود. به این طریق تخته ها با تراکم متفاوتی به دست می آیند.

آیا ام دی اف ها انواع متفاوتی دارند؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ام دی اف ها به روش های متفاوتی ساخته و قالب گیری می شوند. این تفاوت های روش ساخت باعث می شود که این محصولات ساختار و انواع متفاوتی را شامل شوند، که همین تفاوت ها می تواند روی هزینه نهایی تاثیر داشته باشد.

تخته های فیبری با مخلوط چسب تحت دما ها و فشار های مختلف قرار می گیرند و اینگونه ترتیب تخته هایی با تراکم های متفاوت به دست می آید. از طرف دیگر نوع برش هایی که در این تخته ها اعمال می شود نیز باعث می شود تخته هایی با ابعاد متفاوتی داشته باشیم که همین نیز عاملی برای تفاوت در هزینه نهایی محصول مورد نظر است.

ورق ام دی اف از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق های ام دی اف و قیمت به روز آن به این سایت مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد