آموزش رنگ زدن ام دی اف خام و نکات آن

0

آموزش رنگ زدن ام دی اف خام و نکات آن

به گزارش دکوکده : آموزش رنگ زدن ام دی اف خام و نکات آن قبل از پرداختن به آموزش رنگ زدن ام دی اف خام، لازم است که توضیحاتی در مورد فرآیند تولید و ساخت ورق های ام دی اف خام داده شود. به طور کلی، امروزه ورق های ام دی اف به عنوان یکی از متریال اصلی و حائز اهمیت بسیاری از صنایع از جمله صنعت چوب، صنعت دکوراسیون و صنایع کابینت سازی به شمار می آید.

ورق ام دی اف خام

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ورق های ام دی اف خام، به عنوان نمونه ای از تخته های فیبر، پس از طی نمودن فرآیندها و پروسه های مختلف به مرحله تولید می رسند. بر این اساس، ام دی اف به عنوان یک ماده مرکب چوبی، از مواد و متریال مختلفی تهیه شده و از جرم حجمی در حدود ۵۰۰ الی ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب برخوردار می باشد.

شایان ذکر است که در مقیاس جهانی برای تولید ورق ام دی اف خام از متریال چوب، علی الخصوص چوب های نرم درختانی مانند کاج استفاده به عمل می آورند. ناگفته نماند که رزین و چوب، اساس ترکیب اوراق ام دی اف خام را تشکیل داده که در پس از قرار گرفتن در معرض فشار و حرارت، استحکام و دوام قابل توجهی پیدا می کنند.

به همین جهت، در برابر عوامل محیطی و فرسایشی از مقاومت بالایی بهره می برند. همچنین اوراق ام دی اف، قابلیت انجام عملیاتی مانند ماشین کاری و رنگ پذیری بالا را دارا می باشند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که ضخامت ورق های ام دی اف خام، غالباً از ۳ الی ۴۰ میلیمتر در نظر گرفته می شود که متناسب با نوع استفاده و نحوه کارایی برای مصارف مختلف به کار می روند.

در ضمن، استحکام و دوام بسیار بالای ورق های ام دی اف خام، کاربرد و استفاده از این نمونه فرآورده های چوبی را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.

نحوه و آموزش رنگ زدن ام دی اف خام

به طور کلی، ورق های ام دی اف خام به علت برخورداری از سطح صاف و هموار، از خاصیت رنگ پذیری و روکش شدن بالایی برخوردار می باشند. بر همین اساس، به سهولت می توان رنگ های مورد نظر و متناسب با سلیقه خود را بر روی سطح ام دی اف اعمال نمود.

در آموزش رنگ زدن ام دی اف خام، در ابتدا باید مراحلی را برای آماده سازی تخته به منظور رنگ آمیزی انجام داد. بر همین اساس، لازم است که سطح تخته را با استفاده از سنباده ساییده تا سطح آن کاملاً صاف و یکدست گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نباید به سطح تخته ام دی اف آسیب و صدمه ای وارد شود، چراکه این امر علاوه بر تخریب ظاهر زیبای تخته، سبب پوشش دهی نامناسب رنگ بر روی سطح آن می شود.

به منظور چسبندگی بهتر و مطلوب تر رنگ به سطح ام دی اف خام، می توان از پرایمر استفاده به عمل آورد. ناگفته نماند که استفاده از پرایمر برای آماده سازی سطح ورق ام دی اف، بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. برای اثر گذاری بهتر پرایمر بر روی سطح تخته فشرده، باید سطح آن را از وجود هرگونه گرد و غبار پاک نمود. همچنین برای بستن درزهای سطح ام دی اف خام، آسترکاری آن از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

پس از انجام عملیات آسترکاری و خشک شدن آن، به منظور برطرف ساختن قسمت های برجسته و ناهموار سطح ام دی اف خام، می توان روی سطح آن را یک سنباده نرم و سبک زد. پس از طی این مراحل، می توان رنگ آمیزی نهایی را انجام داد. بر این اساس، می توان از رنگ های مورد نظر و دلخواه مشتری بر روی سطح ام دی اف خام استفاده به عمل آورد.

نکات مهم در آموزش رنگ زدن این محصول

به طور کلی، برای انجام بهینه و مناسب رنگ آمیزی ورق های ام دی اف خام، رعایت یک سری اصول و قواعد بسیار تاثیر گذار و در عین حال مؤثر به شمار می رود. بر این اساس، یکی از مهم ترین کارها قبل از اقدام به عملیات رنگ آمیزی، سنباده زدن سطح ورق ام دی اف می باشد.

چراکه برخورداری از سطح صاف و یکدست، برای انجام بهتر پروسه رنگ آمیزی کمک شایانی می نماید. همچنین سنباده زدن سطح ورق ام دی اف خام تمام برجستگی ها و ناهمواری ها آن را به خوبی برطرف می سازد. از دیگر نکاتی که در این زمینه می توان مورد توجه قرار داد، پاک کردن سطح ام دی اف، به منظور برخورداری از سطحی کاملا تمیز و مناسب می باشد.

سطح تمیز و عاری از گرد و غبار ام دی اف، در چسبندگی بهتر رنگ بر روی سطح آن تاثیر بسزایی دارد. رفع کردن تیزی لبه های ورق ام دی اف خام، از دیگر نکات حائز اهمیت و مهم در این زمینه به شمار می رود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که خوگرپلاس، ارائه دهنده انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب محسوب می شود. مدل های متنوع و رنگبندی منحصر به فرد محصولات خوگرپلاس، بسیاری از نیازهای تولید کنندگان و سازندگان مصنوعات چوبی را برطرف می سازد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد