انواع درهای چوبی 

0

انواع درهای چوبی

انواع درهای چوبی : در و پنجره ها از اصلی ترین مولفه های هر خانه هستند. در نگاه اول، این درها هستند که تصویر کلی و اولیه ای از خانه شما به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. درها به اتاق ها حریم خصوصی و امنیت بخشیده و آن ها را به فضای مناسبی برای زندگی مبدل می سازند. درهای چوبی از بهترین درهایی هستند که می توانید برای خانه ی خود در نظربگیرید. درهای چوبی گرم، دعوت کننده، راحت و مهمتر از همه زیبا هستند. درهای چوبی می توانند هم به عنوان درهای بیرونی و هم درهای داخلی مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از افراد برای درهای جلویی و درهای داخلی، از درهای چوبی استفاده می کنند چون می توان با افزودن چوب، این عنصر طبیعی دوست داشتنی، به خانه زیبایی و استایل خاصی بخشید، جذابیتی که با استفاده از یک در از جنس PVC از بین می رود.

انواع درهای چوبی :

درهای چوبی که در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند سه نوع هستند: چوب جامد، هسته توخالی و هسته جامد.

هر نوع در مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب نوع در نیازمند سنجیدن فاکتورهای مختلف است.

درهای چوب جامد :  زیبا اما گران قیمت

انواع درهای چوبی : درهای چوبی جامد به جز سخت افزار یا لوازم جانبی، ۱۰۰% از چوب طبیعی ساخته شده اند. همانطور که از نام چوب جامد برمی آید، درهای ساخته شده از این نوع از یک تخته چوب جامد یا یک سازه قاب-پنل ساخته شده است که از چوب طبیعی، یا چوب نرم مانند کاج و یا چوب سختی مانند بلوط یا افرا، تشکیل شده است. معمولا درهای بیرونی ساخته شده از چوب از سازه چوب جامد برای استحکام و امنیت هستند. با این حال، برای درهای داخلی انتخاب های دیگری نیز دارید.

مزایا :

  1. درهای چوب جامد از استحکام مناسبی برخوردارند و بسیار قوی اند
  2. عایق سازی صدا بسته به جنس چوب کیفیت خوبی دارد. چوب های نرم مانند کاج چندان عایق صدا نیستند اما چوب های سخت مانند بلوط و افرا در مسدود کردن انتقال صدا بین اتاق ها بسیارخوب عمل می کنند.
  3. دربرابر آتش، درهای ساخته شده از چوب جامد با ضخامت ۱.۷۵ اینچ و بیشتر مقاومت نسبتا خوبی دارند.
  4. وجود درهای چوبی در یک خانه، ارزش خرید و قیمت آن را بالا می برد

معایب :

  1. درهای چوب جامد به خصوص درهایی که از چوب باکیفیت ساخته شده اند، قیمت بسیارزیادی دارند.
  2. تغییرات در رطوبت می تواند باعث انبساط، انقباض و پیچیدگی در چوب شود.
  3. درهای چوب جامد هم برای درهای داخلی هم درهای بیرونی می توانند مورد استفاده قرار گیرند. هنگامی که برای محیط خارجی استفاده می شوند، چوب باید رنگ شده باشد. درهای چوب جامد در مکان هایی که اصالت تاریخی آن محل مهم است گزینه مناسبی اند.

درهای هسته توخالی :  ارزان اما اغلب سست و بی دوام

اکثر واحدهایی که امروزه ساخته می شوند از درهای چوبی با هسته توخالی استفاده می کنند. ارزان و سبک. نصب آن ها بسیارآسان است و چون یک خانه معمولی چند در دارد، می توان با استفاده از این درها چند میلیون تومان در هزینه ساخت خانه صرفه جویی کرد. نامیدن این درها به اسم هسته توخالی تا حدودی گمراه کننده است زیرا درهای هسته توخالی از یک روکش نازک چوب مرغوبی که بر روی یک هسته پلاستیکی یا مقوای نازک متخلخل سوار شده است، ساخته شده اند. این درها محصولات مقرون به صرفه ای هستند که اغلب برای درهای داخلی خانه به کار می روند. قاب و هسته متخلخل به کار رفته در این درها استحکام اندکی به در بخشیده و کمترین میزان عایق سازی صدا را باعث می شوند.

مزایا :

  1. درهای هسته توخالی ارزان ترین نوع درهای چوبی هستند.
  2. سازه ونیر (Veneer) در این چوب باعث می شود این درها در تغییرات رطوبتی نسبتا پایدار بمانند.
  3. نصب آسانی دارند.

معایب :

  1. درها بسیار سبک هستند و ممکن است احساس ارزانی و کیفیت ساخت پایین را منتقل کنند.
  2. ساخت متخلخل و توخالی این درها در عایق سازی صدا نسبتا ضعیف عمل می کنند.
  3. این درها مقاومت اندکی در برابر آتش از خود نشان می دهند
  4. درهای هسته توخالی هنگامی که بودجه برای ساخت یا تعمیر خانه کم است و نیاز به صرفه جویی در هزینه های ساختمانی احساس می شود، بهترین انتخاب برای درهای داخلی هستند.

در های هسته جامد :  مقرون به صرفه و محکم، اما نصب سخت

درهای چوبی هسته جامد از روکش های چوبی با کیفیت که بر روی یک هسته جامد از چوب مهندسی شده مانند MDF یا چوب کامپوزیتی سوار شده است، ساخته شده اند و ویژگی های اصلی هر دو چوب جامد و هسته توخالی را دارند. این درها نسبتا مقرون به صرفه اند اما در عین حال کاملا محکم هستند.  به دلیل تراکم بالای چوب مهندسی شده، این درها ممکن است درواقع سنگین تر و محکم تر از برخی درهای چوب جامد باشند. بعضی از درهای چوب جامد که به نظر می رسد گویا چوب رنگ شده  اند، به هیچ وجه از روکش ونیر استفاده نمی کنند، بلکه تخته های جامدی از MDF یا سایر قالب های چوب مهندسی شده اند که شکل دهی شده اند تا در ظاهر، نمای در قاب- پنل رنگ شده را داشته باشند.

مزایا:

  1. درهای هسته جامد با قیمت متوسط نسبت به قیمت درهای چوب جامد انتخاب مناسبی به نظر می رسند.
  2. درهای هسته جامد عایق سازی صدای بسیار قابل قبولی دارند.
  3. درهای هسته جامد با ضخامت حداقل ۱.۷۵ اینچ مقاومت مناسبی در برابر آتش سوزی دارند.
  4. ساختار این درها، آنها را در برابر انبساط و انقباض های ناشی از تغییرات رطوبتی مقاوم کرده است.

معایب :

  1. آپشن های سبک و طرح درهای هسته جامد در مقایسه با درهای چوب جامد تا حدودی محدود هستند.
  2. درهای هسته جامد نصب آسانی ندارند. وزن سنگین آنها به این معنی است که برای نصب این درها وجود دو نفر الزامی است.
  3. درهای هسته جامد درمکان هایی که به در چوبی داخلی محکم نیاز است، گزینه مناسبی به شمار می روند اما این درها معمولا برای استفاده به عنوان در بیرونی مناسب نیستند.

سخن آخر

هرنجاری می تواند در چوبی را برای شما تهیه کند، اما توصیه می کنیم از دانسته های یک کارشناس قابل اعتماد برای انتخاب جنس درچوبی منزل خود استفاده کنید. بسیار مهم است که درهای خانه شما، به خصوص درجلویی خانه ضخامت و کیفیت لازم برای تامین امنیت و زیبایی را داشته باشد. برای اطمینان از اینکه طراحی در چوبی شما با سبک کلی خانه مطابقت دارد بهتر است با یک طراح داخلی دکوراسیون مشورت نمائید.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک انواع درهای چوبی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد