تمیزکردن درهای داخلی چوبی

0

تمیزکردن درهای داخلی چوبی

مقدمه :

تمیزکردن درهای داخلی چوبی : هنگام تمیزکردن خانه، درها از جاهایی هستند که مورد غفلت قرار می گیرند. برای نگهداشتن درهای داخلی خانه در بهترین وضعیت و افزایش دوام و طول عمر آن ها، تمیز کردن اصولی و صحیح آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درهای داخلی خانه از عناصر مهم دکوراسیون هستند و به این دلیل تمیز کردن آنها با روش مناسب که به سطوح آنها آسیب نرسد، برای داشتن درهایی کاربردی و زیبا در منزل ضروری است.

بخش هایی از در که بیشتر از همه در معرض آلودگی قرار دارند، دستگیره در و قسمت پایینی در های چوبی است. در وهله اول، درهای داخلی باید مرتبا با یک پارچه ظریف گردگیری شوند تا از نفوذ گردوغبار بر سطوح درها و گوشه هایی که سخت تر تمیز می شوند، جلوگیری شوند. تمیزکاری عمیق درها باید به صورت دوره ای و طبق دستورالعمل ها انجام شود: به خاطر بسپارید که حفظ زیبایی درهای داخلی به دوام طولانی مدت آنها کمک می کند. دری که از آن به خوبی مراقبت نشود، دیر یا زود نیاز به تعویض دارد.

درتمیز کردن در داخلی رعایت این قوانین نیاز است:

اگر درها چوبی هستند، اولین نکته این است که آنها را با مواد شوینده تمیز نکنید. برای مثال، برخلاف محصولات شیشه ای ، محصولات شوینده چربی می توانند به چوب آسیب بزنند.

به طور کلی، قبل از شستن در، ابتدا باید با پارچه ای تمیز آلودگی های سطحی را از سطح در پاک کنید تا آب باعث پخش شدن گردوخاک نشود. شما باید درهای داخلی را با یک محلول ساده ی ۹۰% آب و ۱۰% الکل تمیز کنید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز، نرم، مرطوب (اما خیس نباشد) سطح را تمیز کنید و گردوغبار را پاک کنید. به گوشه ها و شکاف ها توجه ویژه ای برای از بین بردن هرگونه آلودگی داشته باشید. پس از این مرحله سطح در را با یک پارچه خشک تمیز کنید تا رطوبت روی در باقی نماند.

اگر درهای شما از جنس چوب جلاداده شده اند، می توانید از محصولات وکس مبلمان چوبی استفاده کنید و توسط یک پارچه خشک بر تمام سطح آن را بمالید.

برای تمیز کردن قفل و دستگیره ها نیز علاوه بر محلولی که گفتیم می توانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید، بسته به نوع مواد می توانید از محصولات پاک کننده ی برنز یا فلز استفاده کنید و آنها را با پارچه ای نرم تمیز کنید.

به تمیز کردن درهای کشویی توجه ویژه ای داشته باشید. تمیز کردن کامل این درها به دلیل ساختار خاصی که دارند و تجمع گردوغبار در قسمت هایی از آنها زیاد است، دشوار است و دقت ویژه ای می طلبد.

نکات تمیز کردن درهای چوبی :

با توجه به جنس خاص درهای چوبی، به مراقبت های ویژه ای برای تمیزکردن آنها نیاز است. برای حفظ ماندگاری و دوام درهای چوبی، توصیه می شود از تماس درهای چوبی با رطوبت و عواملی که آنها را در معرض سایش قرار می دهند، دوری شود.

از مواد ساینده و یا مواد شوینده قوی استفاده نکنید :

تمیزکردن درهای داخلی چوبی : درست است که به نظر می رسد با عدم استفاده از این محصولات تمیزی کامل نتیجه نهایی نخواهد بود و اکثر ما درها را با پارچه خیس شده در ترکیب آب و صابون تمیز می کنیم، اما بهتر است به نوع صابونی که استفاده می کنید دقت داشته باشید.

مواد شوینده قوی می توانند به رنگ و جلای درهای چوبی آسیب برسانند. می توانید از محصولات ظرفشویی ملایم استفاده کنید و به جای استفاده از یک تکه پارچه، از اسفنج استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

همیشه مواد شوینده باقی مانده روی سطح در را تمیز کنید :

بعد از زدودن آلودگی ها از درهای چوبی، تمیزکردن مواد شوینده باقی مانده روی سطح درهای چوبی را فراموش نکنید چون اگر این مواد روی چوب بمانند درطولانی مدت باعث صدمه به کیفیت در می شوند. از یک اسفنج که در آب ولرم تمیز خیسانده شده برای تمیز کردن نهایی استفاده کنید.

اطراف لبه ها و قاب را تمیز کنید :

قاب در مکان تجمع بسیاری از آلودگی هاست. محکم باز و بسته کردن در نیز می تواند به لایه محافظش در برخی قسمت ها آسیب برساند. بنابراین تمیزکردن این قسمت از در های چوبی نیز مهم است. اسفنج مناسب تمیزکردن این بخش ها نیست و می توانید از پارچه تمیز و نرم استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه های سخت آنها را نتراشید :

گاهی اوقات با وجود مراقبت ها و تمیزکاری هایمان، لکه هایی روی در چوبی می افتد که به این سادگی ها پاک نمی شوند. اغلب ما با یک وسیله تیز مانند کاردک می خواهیم این لکه ها را از بین ببریم، اما اشیا تیز لایه محافظ چوب را از بین برده و عمل ساییدن و خراشیدن نیز به خودی خود باعث صدمه دیدن در چوبی شما شود. به جای این کار از شوینده های معدنی استفاده کنید که با تاثیری جادویی لکه ها را پاک می کنند و هیچ آسیبی به در نمی زند. یا اینکه می توانید از مخلوطی از سرکه سفید مقطر و آب استفاده کنید که جایگزین ارزان و موثری برای این محلول هاست. یک فنجان سرکه سفید را با ۴فنجان آب برای به دست آوردن یک محلول تمیزکننده قوی اما ملایم مخلوط کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در تمیز کردن درهای چوبی، تمیز کردن درهای سفید چوبی است. رنگ سفید این درها نشان از پاکیزگی، سادگی و زیبایی دارد و نشستن گردوغبار روی آن، بیشتر از رنگ های دیگر آلودگی ها را نشان می دهد. به همین دلیل درهای چوبی که رنگ روشن و به خصوص رنگ سفید دارند نیاز به مراقبت های بیشتری دارند. برای تمیز کردن این درها ابتدا قسمتی از در را که چندان در زاویه دید نیست را با شوینده ی موردنظرتان تمیز کنید، اگر رنگ در به آن واکنش نداد و صدمه ای نخورد با خیال راحت به ادامه تمیزکاری بپردازید. دقت کنید که آب اضافی می تواند روی سطوح رنگ شده لکه بیندازد. معمولا توصیه می شود که در را از پایین تمیز کنید و به سمت بالا پیشروی کنید.

برای از بین بردن لکه هایی که روی در چوبی افتاده اند، با ترکیب آب و جوش شیرین خمیر بسازید و آن را به ملایمت با استفاده از یک پد روی لکه ها بمالید تا علاوه بر از بین بردن این لکه های سطحی، تمیزکاری عمقی تری نیز انجام داده باشید.

اکنون که درهای چوبی خود را با روش های اصولی و درست تمیز کرده اید، فراموش نکنید که این درها را اگر مرتبا تمیز کنید، هر مرتبه به زمان کمتری برای تمیز کاری آن نیاز دارید. علاوه بر این، دوام و زیبایی و طول عمر درهای خود را تضمین کرده اید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک تمیزکردن درهای داخلی چوبی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد