خرید فیلتر خودرو

0

خرید فیلتر خودرو

فیلتر خودرو انواع مختلفی دارد و طبعا هنگام خرید فیلتر، شیوه انتخاب صحیح هر نوع فیلتر، با نوع دیگر متفاوت است. هنگام خرید فیلتر خودرو علاوه بر نوع فیلتر خودرو، این نکته را نیز باید در نظر داشت که نوع کاربری خودرو چیست و قرار است در چه نوع منطقه‌ای رانده شود.

با توجه به اینکه وظیفه اصلی انواع فیلتر خودرو، حفاظت از بخش‌های مختلف ماشین در برابر ذرات خارجی مانند گرد و خاک است، رانندگان مناطق کویری یا مناطقی که میزان ریزگرد در هوای آن‌ها بالاست، باید در حین خرید فیلتر خودرو توجه ویژه‌ای به دوام و کیفیت فیلتر داشته باشند.

خرید فیلتر خودرو

خرید فیلتر غیر استاندارد و ارزان قیمتی که به صورت زیرزمینی تولید می‌شود، نه تنها راندمان ماشین شما را پایین می‌آورد، بلکه باعث پایین آمدن امنیت ماشین شما و در نتیجه امنیت جانی شخص شما می‌شود. زمان استاندارد تعویض فیلتر‌های مختلف، به طور میانگین بین پانزده هزار کیلومتر تا سی هزار کیلو متر است،  با این حال بهتر است هرچند وقت یک بار وضعیت فیلتر‌های خودرو را بررسی کنید یا به علائمی که نماینده از کار افتادن فیلتر خودرو است توجه کنید، برای مثال در صورت فرسوده شدن فیلتر هوای کابین، هنگام روشن شدن ماشین بوی بدی به مشامتان خواهید رسید. هنگام خرید فیلتر خودرو باید به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم حین خرید فیلتر هوا

انواع ماشین‌های موجود در بازار، از ماشین‌های سنگین تا ماشین‌های مسابقه، نوع فیلتر هوای مخصوص به خود را دارند اما هدف تمام انواع فیلترهای هوا، جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل موتور است. اگرچه سادگی ساختار این فیلتر که از کاغذ و نمد درست شده است، ممکن است شما را به این امر مشتبه کند که انواع مختلف فیلتر‌های هوا با هم تفاوتی ندارند، اما به محض استفاده از فیلتر‌های غیر استاندارد به اشتباه خود پی خواهید برد، چراکه فیلتر‌های غیر استاندارد در مجاورت گرمای موتور آب می‌شوند و به موتور شما آسیب می‌زنند.

مهم‌ترین نکته در حین خرید فیلتر هوا برای خودرو، این است که فیلتر به خوبی عایق بندی شده باشد. از دیگر نکاتی که باید حین خرید فیلتر خودرو به آن توجه کرد، می‌توان به حجم هوای تصفیه شده عبوری و مقاومت کافی در برابر حرارت و مکش هوا اشاره کرد.

تعویض فیلتر هوا باید به شکل اصولی انجام بگیرد تا در حین تعویض فیلتر، داخل آن باد اضافی گیر نیفتد، چراکه این امر موجب افزایش فشار وارده بر فیلتر می‌شود و این افزایش فشار، باعث کاهش کارایی فیلتر می‌شود. کاهش کارایی فیلتر هوا، با تغییر حجم هوای تصفیه شده ورودی، باعث آسیب دیدن موتور می‌شود.

تصویر- نکاتی که باید حین خرید فیلتر به آن‌ها توجه داشته باشید- نکات مهم حین خرید فیلتر هوا

نکات مهم حین خرید فیلتر روغن

اگرچه توانایی عمده فیلتر روغن به جدا سازی ضایعات جامد، مانند خرده‌های فلزی و خاک، از روغن محدود می‌شود، اما برخی از ضایعات محلول در روغن مانند آلودگی‌های ناشی از احتراق نیز به وسیله فیلتر روغن ماشین نیز توسط این فیلتر از روغن جدا می‌شوند.

اگر حین خرید فیلتر روغن دقت و توجه لازم را به خرج ندهید موتور خودرو شما، آسیب‌هایی جدی می‌بیند. اولین نکته  حائز اهمیت حین خرید فیلتر مناسبی که بتواند روغن ماشین شما را تصفیه کند، این است که فیلتر روغن خودرو شما توانایی جداسازی ذراتی با حداکثر یک میکرون را از محلول روغن داشته باشد.

سوپاپ فرعی و حساس به فشار یک فیلتر روغن استاندارد باید حداکثر تحت فشار یک و نیم بار باز شود تا گردش روغن درون موتور تداوم داشته باشد.

نکات مهم حین خرید فیلتر بنزین و فیلتر کابین

فیلتر کابین، به طور سنتی از ورود گرد و غبار به داخل  کابین خودرو جلوگیری می‌کند. مدل‌های جدید این مدل از فیلتر خودرو قابلیت‌هایی برای جلوگیری از ورود بوی نامطبوع به داخل ماشین نیز دارند. هرچقدر میزان گرد و خاک محل زندگی شما بیشتر باشد باید توجه بیشتری به فیلتر تهویه هوای کابین خود داشته باشید.فیلتر بنزینی که شما برای ماشین خود انتخاب خواهید کرد، با توجه به نوع ماشین شما، منحصر به شما خواهد بود و نمی‌توان حکمی کلی برای بیان ویژگی‌های یک فیلتر بنزین مناسب داد.

برای نمایاندن اهمیت فیلتر بنزین خودرو، می‌توان به تاثیری که فیلتر بنزین روی افت فشار دارد و یا تاثیر مستقیم فیلتر بنزین خودرو روی امنیت ماشین و سلامت موتور ماشین شما اشاره کرد. فرقی نمی‌کند که نیاز به خرید کدام نوع از فیلتر خودرو دارید، برای خرید فیلتر حتما باید از اجناس مرغوب استفاده کنید.

هنگام خرید فیلتر خودرو باید به محصولات کدام برند اعتماد بیشتری داشته باشید؟

فیلتر خودرو ساکورا، ساخت اندونزی است و طی چهل و پنج سالی که به بازار عرضه شده، همواره توانسته رضایت صد در صد مشتری را کسب نماید. برای خرید فیلتر ساکورا، کافی است به نمایندگی رسمی این برند در ایران مراجعه کنید. هنگام خرید فیلتر از نمایندگی‌های غیر رسمی حتما به نشانه‌هایی که اصالت کالای شما را تائید می‌کنند توجه داشته باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد