روف گاردن به چه معناست؟

0

روف گاردن به چه معناست؟

حتما این سوال را مکرر از خود می پرسید که روف گاردن به چه معناست؟ باید به شما بگوییم که روف گاردن یا همان بام باغ به بام خانه ای گفته می شود که سراسر آن را درختان و فضای سبز احاطه کرده باشند. به صراحت می توانیم بیان کنیم که این باغ های سبز که بر روی پشت بام خانه ها احداث می شود دارای وزنی سبک بوده و به شکلی کاملا مهندسی شده ساخته می شوند.

پس نباید به هیچ عنوان نگران این مسئله باشید که ممکن است بام باغ ها برای ساختمان شما ایجاد اشکال کنند. شما می توانید با ایجاد روف گاردن بر روی بام های خود، سقف خانه تان را در برابر اشعه ی خورشید محافظ کرده و  از اتلاف انرژی نیز جلوگیری به عمل آورید.

با ساختن باغ های سرسبز بر روی بام های خود می توانید به این مزیت دست یابد که، از هیاهوی شهر دور شوید و در دل طبیعتی زیبا به استراحت بپردازید. فقط کافیست روف گاردنی عالی بر روی بام منزل خود احداث نمایید. حتی می توانید از تراس یا پشت بام خود به عنوان یک محیط تفریحی استفاده کرده و روزهای تعطیل غذای خود را در کنار خانواده و در این مکان ها میل بفرمایید.

یک قدم از رویا تا حقیقت با روف گاردن

تصور کنید از یک طرف فضای شهر را می نگرید و از طرف دیگر پرندگان زیادی آوازه خوان در نزدیکی شما هستند. به تنهایی تصور کردن این اتفاق نیز می تواند شما را به هیجان برساند. اما این فقط یک رویا نیست. شما می توانید با ساختن روف گاردن بر روی بام های خود این رویا را به حقیقت بدل کنید.

یک باغی زیبا بر روی سقف خانه ی شما علاوه بر اینکه برای شما آرامش روح را به ارمغان می آورد، نمای ساختمان شما را نیز بهتر کرده و در فروش ساختمان نیز موثر خواهد بود.

شما حتی می توانید در این بام باغ های فوق العاده، انواع سبزی های خوراکی و مصرفی را کاشته و خودکفا شوید. دیگر لازم نیست برای خرید یک کیلو سبزی خوراکی خودتان را در خیابان های آلوده و پر سرو صدای شهر گرفتار کنید.

بیشترین مزیتی که ما می توانید در ساخت روف گاردن بر روی ساختمان های شهری به آن اشاره کنیم، کاهش آلودگی های زیست محیطی می باشد. همانطور که می دانید کلان شهرهای دارای آلودگی هوای زیادی هستند، شما با استفاده از این بام های سبز حتی می توانید به این مسئله نیز کمک شایانی نمایید.

شما می توانید علاوه بر پشت بام از روف گاردن ها بر روی تراس و حیاط پشتی نیز استفاده کنید. بستر این بام باغ ها مصنوعی می باشد اما به هیچ عنوان برای ساختمان ضرری ندارد. پس شما می توانید با اطمینان خاطر درختان و فضای سبز ایجاد شده بر روی پشت بام خود را آبیاری نمایید. برخی از افراد با ساخت این باغ ها تصمیم می گیرند تا از گیاهان و حتی چمن های مصنوعی استفاده کنند. اما این مسئله را در نظر داشته باشید که فضای سبز طبیعی مسلما بهتر از فضای سبز مصنوعی می تواند به شما احساس زندگی دهد.

از این رو سعی کنید در ابتدا با چند گلدان و سپس کاشت چمن و درختان زیبا بر روی بام، فضایی طبیعی را برای خود بسازید.

شما می توانید در روف گاردن ها از انواع آلاچیق ها نیز استفاده نمایید. آلاچیق های چوبی می توانند هم نمای زیبایی به پشت بام شما دهند و هم احساس بهتری برای شما به ارمغان آورد. پس باری ساختن آلاچیق نیز بهتر است انواع مختلف انها را شناخته و بسته به هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید اقدام به ساخت آلاچیق نمایید.

مراحل طراحی بام باغ های سبز 

معمولا برای طراحی و به اجرا درآوردن این باغ های سرسبز بر روی پشت بام ها، از دو مرحله ی عمرانی استفاده می کنند. اولین مرحله زهکشی می باشد. شما در این مرحله که حساس ترین و مهمترین مرحله برای ساخت روف گاردن می باشد، باید مرزی را تعیین کنید که به آب اجازه ی عبور به برخی مناطق را بدهد و به برخی مناطق ندهد. روش زهکشی معمولا به وسیله ی قیرگونی کردن محل انجام می شود.

دومین مرحله برای ساخت بام باغ لنداسکیپ می باشد. در این مرحله شما با استفاده از تجهیزات لازم، فضای سبز ایجاد می کنید. علاوه بر آن می توانید باربیکیو، آلاچیق و دیگر موارد را برای زیباسازی محیط بام باغ خود بسازید.

شاید همه ی این کارها برای شما هزینه ی زیادی به بار آورد. اما فواید استفاده از بام باغ آنقدر زیاد است که این هزینه ها را می توانیم به راحتی نادیده بگیرید. پس حتما اقدام به نصب و ساخت روف گاردن نمایید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک روف گاردن به چه معناست؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد