ساخت روف گاردن

0

ساخت روف گاردن

روف گاردن یا بام باغ یکی از روش های جدیدی می باشد که امروزه مشتریان خاص خود را دارد. مخصوصا در کلان شهرها به دلیل آلودگی هوای بالایی که دارد، ساخت روف گاردن می تواند مزیت بالایی داشته باشد. زمانی که شما اقدام به سفارش ساخت بام باغ می دهید ابتدا باید از طرف شهرداری ها و ارگان های محلی تاییدیه گرفته شود.

علاوه بر آن باید حتما با مهندسین ساختمانی در مورد ساخت مشورت نمایید. زیرا ممکن است یک ساختمان توان تحمل بار اضافی در بام را نداشته باشد. یا این که به گونه ای ساختمان ساخته شده باشد که اگر اقدام به ساخت روف گاردن نمایید خطرات بسیاری برای ساختمان شما داشته باشد. این مهندسین و پیمانکاران ساختمانی پس از بررسی های دقیق اقدام به آماده سازی بام های ساختمان شما می کنند و به این طریق می توانید سفارش ساخت دهید.

حتما این مسئله را در نظر داشته باشید که اگر ساختمان شما قادر به تحمل بار با وزن اضافی نمی باشد، از مواد سبک برای ساخت روف گاردن استفاده کنید. مواد سبکی نظیر پلاستیک، فایبرگلاس، یا استفاده از گلدان هایی از جنس فوم.

همه ی این اقدامات می تواند در سبک شدن روف گاردن به شما کمک نموده و بر روی هر ساختمانی اقدام به ساخت نمایید. علاوه بر آن می توانید برای زهکشی به جای استفاده از سنگ، از فوم های سبک و پلی استایرن استفاده کنید. اگر ساختمانی قدیمی دارید و میخواهید بر روی ام ان اقدام به ساخت روف گاردن نمایید، حتما از این مواد استفاده کنید.

مزایا ساخت روف گاردن با چوب ترمو

شما برای ساخت بام باغ می توانید از هر موادی استفاده نمایید. البته بسته به نوع ساختمان خود. هر کدام از این مواد مزایای خاص خود را دارند. ما در این مطلب به شما مزایای استفاده از چوب ترمو در ساختن روف گاردن اشاره خواهیم نمود.

ابتدا باید بدانیم چوب ترمو چه خاصیت هایی دارد. این چوب علاوه بر این که دارای طرح های زیبا است، مقاومت بالایی نیز در برابر رطوبت دارد. زمانی که شما از چوب ترمو بر روی روف گاردن خود استفاده می کنید، یک فضایی کاملا طبیعی خلق می نمایید. این فضای طبیعی به شما حس صمیمیت و آرامش اعطا می کند. زمانی که وارد آلاچیق و یا فضای سبز ساخته شده بر روی بام خود می شوید احساس می کنید از تمام هیاهو های شهر دور شده اید و در محیطی طبیعی قرار گرفته اید. این حس می تواند آرامش روحی شما را بالا برده و انرژی مضاعفی برای شما به ارمغان آورد.

علاوه بر این مزایا استفاده از چوب ترمو برای ساخت می تواند از هدر رفتن انرژی ساختمانی شما جلوگیری نماید. مخصوصا طبقه آخر ساختمان که به سقف نزدیک تر است. چوب ترمور می تواند همچون یک عایق صوتی عالی برای واحد های ساختمانی اخر باشد. به نوعی می توانیم بگوییم ساخت روف گاردن بیشتر از این که برای اهالی یک ساختمان چند طبقه مزیت داشته باشد، بیشتر برای واحد های آخر ساختمان دارای مزیت است. اما دیگر واحد ها نیز می توانند به راحتی هر زمان که خواستند از این فضای سبز استفاده کنند.

حتی زمانی که از چیزی دلگیر هستید، با رفتن به بام باغ های ساختمان همه ی درد ها و مشکلات خود را فراموش خواهید کرد. یکی دیگر از مزایای ساخت روف گاردن بر روی ساختمان ها، کسب لذت باغبانی است. مخصوصا برای افرادی که همیشه در شهر های بزرگ زندگی کرده اند می توانند حس خوب باغبانی را تجربه کنند. گشت و گذار درون سبزه ها و گیاهان هر انسانی را از افسردگی دور می کند. پس با ساخت بام باغ ها روش درمانی طبیعی برای خود و روحیه ی خود ایجاد کنید.

نحوه نصب روف گاردن بر روی بام

نحوه ی ساخت روف گاردن بر روی بام ها معمولا به صورت تشکی انجام می شود. تشک های معدنی در ابعاد ۱۰ تا ۲۰ میلی متری به این منظور تولید می شوند که یک محیط عالی برای کشت و پوشش های گیاهی بر روی بام ایجاد می کنند.

پس از نصب این تشک ها شما می توانید به راحتی همه ی محل هایی که ممکن است ایجاد نشتی آب بر روی سقف داشته باشد را مسدود کنید. با این روش دیگر نگرانی از این که در حین آبیاری به سقف خانه ی واحد آخری نشتی داده شود، نخواهید داشت.

زمانی که شما اقدام به ساخت روف گاردن بر روی بام می کنید این مسئله را باید مهندسی نمایید که در شرایط بد آب و هوایی اسیبی به پوشش گیاهی شما نرسد. یا این که فضای سبز شما در برابر خشکسالی، باد شدید، یا سیل مقاومت داشته باشد.

اگر به جای تشک های معدنی بر روی بام، از تشک های مخصوص ماساژ استفاده کنید. نمی توانید آبیاری زیادی داشته باشید. زیرا این تشک ها چندان محافظ های خوبی نیستند.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک ساخت روف گاردن مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد