خانه های چوبی ضد زلزله و زمین لرزه

0

حقایق تکان دهنده در مورد خانه های چوبی ضد زلزله :

حقایق زیادی در مورد خانه های چوبی ضد زلزله وجود دارد. می توان گفت که سازه های با چارچوب چوب مانند خانه های چوبی ضد زلزله ساخته می شود. کارشناسان ثابت کرده اند که خانه ها، کابین ها و دیگر سازه های چوبی دارای مزیت های خاصی در هنگام زمین لرزه هستند. تاریخ نشان داده است که حتی زلزله با شدت ۶.۸ ریشتر در هیوگا کن نامبا، ژاپن نتوانست خانه های چوبی این منطقه را از بین ببرد.

خانه های چوبی ضد زلزله و زمین لرزه:

طبق نظرسنجی زمین شناسی ایالات متحده، بیش از یک میلیون زلزله سالانه تخمین زده می شود و هر ساله در سراسر جهان اتفاق می افتد و هیچ یک از آنها قابل پیشگیری نیست. با این حال، همیشه برای انتخاب ساختار طراحی می توان از خانه های چوبی استفاده کرد ، خانه های چوبی ضد زلزله آسیب ساختاری، کمی در هنگام رخ دادن زلزله دارند. این ساختمان های چوبی دارای قابلیتی استثنایی و مقاومت در برابر نیروهای جانبی است که می تواند در مقابل زلزله مقاومت کنند.

بر اساس داده های جمع آوری شده در مورد خانه های چوبی ضد زلزله ، سازه های چوبی ضد زلزله تمام استانداردها را داراست و حتی از الزامات سختگیرانه تری برای طراحی های لرزه ای و یا مقاوم در برابر زلزله عبور می کنند. به عنوان مثال، مواد چوبی که استفاده می شود دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را نسبت به نیروهای خارجی بسیار مقاوم می کند، و مزیت آشکاری نسبت به فولاد، سنگ تراشی و بتن دارند. بنابراین، چوب یک ماده ایده آل و بسیار توصیه شده برای ساخت و ساز در مناطق مستعد زلزله است.

خانه های چوبی ضد زلزله:

در اینجا یک توضیح دقیق و مفهومی است که نشان می دهد ساختارهای چوبی با قاب چوبی بهترین انتخاب در برابر اثرات مخرب فعالیت های لرزه ای است:

 در خانه های چوبی ضد زلزله چوب سبک است

در طی یک زلزله، موج لرزه ای ایجاد می شود و باعث زمین لرزه و حرکت می شود و باعث آسیب عظیمی به خانه ها و ایجاد نیروهای شدید خواهد شد. حرکت قوی زمین باعث تکان دادن پایه ای از ساختار و ساختمان می شود. از آنجایی که نیروهای زمین لرزه متناسب با جرم ساختمان یا سازه است، ساختار سنگین تر، نیرویی که تجربه می کند، بیشتر است. بنابراین، از آنجا که چوب های  مسکونی سبک وزن هستند، آنها کمتر از نیروی لرزه ای تحت تاثیر قرار می گیرند. به همین دلیل است که ساختارهای چوبی در طول زلزله ها خوب عمل می کنند، به طوری که آنها به طور قابل ملاحظه ای سبک تر از ساختمان های دیگر هستند.

در خانه های چوبی ضد زلزله چوب سخت و قوی است

یک ویژگی خاص در ساختارهای چوبی وجود دارد که خانه های چوبی را  نسبت به اثرات نیروهای جانبی لرزه مقاوم می سازد. این نیروها باعث تخریب دیوارهای ساختمان می شوند، اما دیوارهای برشی ساختار چوب، حفاظت لازم را از نیروی وارده از زمین لرزه  خواهد کرد. مقاومت در برابر رطوبت و سطح سفتی دیوارها قابل تنظیم است، بسته به منطقه و میزان شدت متوسط ​​زلزله در آن محل دیوارهای چوبی سخت و مقاوم هستند. این کار از طریق افزایش پانل های ساختار، به ویژه ضخامت آن صورت می گیرد.

در خانه های چوبی ضد زلزله چوب ورقه ای است

خانه های چوبی اساسا متصل شده و با استفاده از مقدار زیادی ورقه پیوند داده می شوند. این خاصیت ساخت و ساز خاص باعث ایجاد تنش و تنوع در ساختار چوبی می شود. بر خلاف همتایان بتنی و سنگ های  قیمتی ، ساخت و ساز چوب، می تواند در فعالیت های لرزه ای، انرژی و نیرو را جذب و تخلیه کند. بنابراین، مهم نیست که چه نیرویی بزرگی وارد می شود، سازه های چوبی هنوز هم مقاوم هستند و می توانند خم شوند، اما نمی شکنند، و به همین ترتیب مقاومت زیادی در برابر زلزله دارند.

در خانه های چوبی ضد زلزله چوب منبسط می شود

انبساط خانه های چوبی به علت وجود پوششی است که به ناودانی ها و مفاصل چوب متصل است. تمام این ویژگی باعث می شود  که نیروهای امواج لرزه ای را در طول زلزله جذب کند. مسیرهای بارگیری و بارگیری چندگانه و اتصالاتی که  ساختار چوبی را به هم متصل می کنند باعث می شود که از سقوط ساختمان های چوبی جلوگیری کند. بنابراین استفاده از خانه های چوبی ضد زلزله انتخاب بسیار مناسبی با توجه به کارکرد آنها دارد.

مهم است که توجه داشته باشیم که خانه های چوبی تنها مواردی نیستند که راه بارگیری صحیح و موثر دارند. برخی از سازه های مدرن و بتنی نیز در صورتی که مسیرهای بارگذاری شده مناسب برای آنها ایجاد شود با توجه به موادی که درون انها قرار می گیرد ، می توانند از سقوط جلوگیری کنند.

راهنمای خرید:

این شرکت از سازه های چوبی مرغوب استفاده کرده و از مهندسان بسیار عالی و مجرب و با تجربه استفاده کرده، هم چنین اولین متدهای روز در جهان را به کار می برد. شما به راحتی از طریق سایت ما می توانید به صورت آنلاین درخواست داده و افتخار می کنیم با نظارت خود شما خانه ای را به شما تحویل دهیم که دیواره های ان از پشم سنگ و پشم شیشه و از چوب وارداتی کشورهای خارجی همانند روسیه استفاده خواهیم کرد. این شرکت مفتخر به ارائه چندین پروژه چوبی در زمینه ویلای چوبی، نما، آلاچیق و دیگر سازه های چوبی می باشد.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک خانه های چوبی ضد زلزله و زمین لرزه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد