شناخت اولیه از خانه های چوبی جدید

0

شناخت اولیه از خانه های چوبی جدید

شناخت اولیه از خانه های چوبی جدید : برای آشنایی با خانه های چوبی جدید در وهله اول می بایست با نگاهی به طرح ها و ایده های تازه ای که در این حوزه کار شده است، به دنبال ایده ای جدید گشت تا با سپردن این کار به تولیدکنندگان این حوزه کاری طرحی نو به وجود آورد و آرامش و زندگی با طراوت در جنگل را با طرح و ایده ای نو با حسی متفاوت و دلربا به خانه ها آورد. در اینجا به برخی از راهکارها می پردازیم که پیش از ساخت خانه های چوبی جدید می بایست لحاظ گردند تا با رعایت این امور دست به خلاقیت زد.

شاید تا پیش از این اندک اطلاعاتی در مورد خانه های چوبی جدید داشته باشید و شاید هم برای اولین بار است که این اصطلاح به گوش شما خورده است. در هر صورت اکثر ما زندگی در خانه هایی را تجربه کردیم که از مصالح ساختمانی تشکیل شده اند و کمتر در خانه های چوبی جدید تجربه زندگی داشته ایم. برای آنکه با تفاوت این خانه ها با همدیگر آشنا شویم لازم است که به موارد زیر توجه نماییم.

تفاوت خانه های چوبی جدید با خانه های شهری

خانه های چوبی عایقی استثنایی و مقاوم در برابر هدر رفتن انرژی هستند. همین یک نکته خود می تواند بزرگترین انرژی بعد از آرامش خیال و زندگی با طراوت در دل جنگل باشد و شاید کمتر کسی از ما این نکته را می دانستیم. به واقع برخی از مصالح ساختمانی از جمله فولاد و مواد غیر آلی که در ساخت خانه های امروزی ما مورد استفاده واقع می شوند، قابل احتراق نیستند ولی بر اثر تابش نور مستقیم آفتاب بعد از مدتی منبس و تضعیف می گردند که در نهایت سبب فرو ریختن سازه می گردند. جالب اینجاست که چوب دقیقا نقطه مقابل آن است و وقتی که گرم می شود، سبب خشک شدن چوب و در نهایت استحکام و قوت آن می گردد که این یک مزیت برای آن به شمار می آید.

با مقایسه ای که بین مصالح موجود در ساختمان های شهری و خانه های چوبی جدید صورت گرفته است، نتایج شگرفی را می توان از آن برداشت کرد. به عنوان مثال شیشه ۲۳ برابر سریع تر از چوب، سنگ مرمر ۹۰ برابر ، فولاد ۱۶۵۰ برابر و آلومینیوم ۷۰۰۰ برابر سریع‌تر از چوب گرما را عبور می‌دهد. پس با این مقایسه به این معنا و مفهوم نائل می آییم که به طور کلی خانه های چوبی جدید کمترین اتلاف انرژی را در مقایسه با خانه های شهری دارند. پس چوب از نظر اقتصادی هزینه کمتری را در برابر آجر، گچ و سیمان و سایر مصالح ساختمانی  در جهت عایق نمودن ساختمان در بردارد.

خانه های چوبی جدید دوستدار محیط زیست

شاید برای پاسخ به این سوال که چرا خانه های چوبی جدید؟ می بایست این گونه پاسخ داد که خانه های چوبی جدید که از درختان ساخته می شوند، تجدید پذیر، پایدار و مقاوم و دوستدار محیط زیست هستند. سازه های چوبی در واقع سبب جذب کربن دی اکسید اتمسفری می شوند.

استفاده از چوب در سازه، تأثیر شگرف و مثبت در تغییرات آب و هوایی دارد. اوج لذت و هیجان را می توان در خانه های چوبی جدید تجربه نمود و از ساختمان های مسقف شهری دل کند. با وجود بیش از ۵۰۰۰ چوب مختلف و گوناگون می توان گفت که دست طراحان خانه های چوبی جدید در روند ساخت این خانه ها کاملا باز است. برخی از این چوب ها برای عایق کاری و برخی دیگر به منظور زیبایی رنگ و ظاهر و برخی دیگر برای مسائل مربوط به صوت و صدا مناسب هستند که طراحان خانه های چوبی جدید با شناختی که از انواع چوب دارند می توانند بهترین گزینه برای ساخت خانه های چوبی جدید باشند.

از این چوب ها برای سازه های چوبی اعم از دیواره ها، کفپوش های ساختمانی که امروزه خیلی در منازل شهری باب شده است، سقف ها و وسایل منزل نیز مورد کاربست قرار می گیرند. البته چوب را می توان به هر رنگ دلخواهی برای خود رنگ آمیزی نمود و به راحتی آن را صیقل داد که بسیار درخشان و دلنشین گردند.

طراحان خانه های چوبی می توانند چوب را بتراشند یا از جایی آن را ببرند و بدان میخ و چسب بزنند و در روند ساخت خانه های چوبی آن ها را مورد استفاده قرار دهند. پس بنابراین با توجه به این پتانسیل بالای چوب از نظر زیبایی و طراحی می تواند بسته به خلاقیت طراح و رویاهای مشتریان در راستای خانه های چوبی جدید دست به یک نوآوری زد و زندگی را با طعمی جدید چشید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک شناخت اولیه از خانه های چوبی جدید مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد