خانه چوبی تراس

0

خانه چوبی تراس

زیستن در خانه های چوبی بسیار دلنشین و دلچسب می باشد و یک حس و حال بسیار متفاوتی و عجیبی به افرادی می بخشد که در این خانه ها زندگی می کنند. اما برای ساخت خانه چوبی تراس می بایست دستورالعمل ها و ویژگی هایی را رعایت نمود و به تفاوت بارز ساخت خانه های چوبی با خانه هایی ساخت گچ و سیمان توجه شایانی داشت.

تراس منازل یکی از قسمت های  خارجی منازل به شمار می آید که در وهله پیش از هر چیز دیگری نگاه ها را به خود معطوف می دارد. بنابراین برای ساخت خانه چوبی تراس می بایست علاوه بر ویژگی هایی مربوط به استحکام و نکات ایمنی به ظاهر و طراحی های زیبایی آن اهتمام و عنایت بیشتری نمود تا نمایی شکیل تر را برای خانه های خود به ارمغان آورد.

آموزش مراحل ساخت خانه چوبی تراس

برای ساخت خانه چوبی تراس می بایست مراحلی به ترتیب اعمال شوند تا در نهایت یک تراس چوبی شکیل و مقاوم ساخته شود. این مراحل طبق ترتیب زیر می باشند:

در ابتدای کار می بایست به زیرسازی تراس اقدام ورزید. به این معنا که طبق برآورد اندازه تراس منازل شما می بایست تخته های مربوط برای زیرسازی کار را برش داد تا به صورت یک کلاف محکم درآورده شود. این فرآیند سبب آن می شود که به راحتی بتوان چوب های آن را میخ نمود.

مراحل اجرای کلاف را باید تا حد توان محکم نمود تا زمانی که خیالمان از نصب آن آسوده خاطر گردد که کاملا محکم و یک دست شده اند. سپس می بایست کلاف را پیچ و مهره نمود و تخته های کف تراس را به ترتیب و کاملا منظم در کنار یکدیگر باید نصب نمود. بعد از اجرای این فرآیند در مرحله بعد می بایست ستون های تراس را نصب نمود. با پیچ متری به بهترین شکل می توان این فرآیند را اجراء نمود. در ابتدا مهره مربوط به قسمت پایین را باید به ورق فلزی سپس ورقه را به چوب کف متصل نمود.

هر چقدر ورق فلزی بزرگتر باشد، بهتر است چرا که می تواند وزن و نیروی جانبی را بیشتر و بهتر تحمل کند. برای نصب ستون ابتدا باید قید را در جای خود قرار داد و پس از آن ستون را روی قید جای داد. از بالا هم می توان یک تخته ای را در عمق ۵ سانتی متری ستون قرار داد و آن را پیچ نمود.

بدین ترتیب ستون ها نصب می گردند و بعد از نصب ستون ها می بایست نرده ها را نیز نصب نمود که برای فرآیند این اجراء نیز می توان از قبل نرده ها را روی قیدهای پایینی مونتاژ نمود، سپس آن ها را به محل اجراء درآورد و پس از نصب نرده ها، قیدهای بالایی را نیز باید روی آن ها نصب نمود. این فرآیند بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که اگر قیدهای بالایی به ستون نرده ها و دیوار ساختمان به خوبی فیکس نگردد، تراس ساختمان استحکام لازم را نخواهد داشت و منجر به حوادث جبران ناپذیری خواهد شد؛ لذا برای آنکه تراس خانه چوبی از استحکام کافی و لازمی برخوردار باشد باید حتما این فرآیند را با دقت و ظرافت زیادی به محل اجراء درآورد.

در نهایت بعد از این کش و قوس های می توان شاهد یک تراس بسیار شکیل و زیبایی شد که شکل و شمایل خاص و ویژه ای به منازل ساختمان ها می بخشد.

تأثیر خانه چوبی در منازل

خانه چوبی تراس تأثیر مثبت و مستقیمی بر نمای خارجی منازل می گذارد و موجبات زیبایی آن را به مراتب دو چندان می سازد. علاوه بر زیبایی فاکتورهای بسیار زیاد دیگری نیز باید در این امر دخیل باشند که یکی از مهمترین آن ها دوام و استحکام بالای آن هاست. از دیگر فاکتورها می توان به ضد آب بودن آن ها اشاره کرد که بتوان به راحتی آن ها را شست و از انواع آلایندگی آن ها را دور ساخت.

مقاومت در برابر آتش و حرارت بالا، عایق سرمایشی و گرمایشی، مقاومت در برابر حشرات، میکروب ها و انواع قارچ ها و… باشد. پس می بایست از جنس بسیار خوب چوبی بهره جست که تمامی این ویژگی ها را با هم یک جا داشته باشد. خانه چوبی تراس با کفپوش چوبی می تواند بسیار شکیل تر از قبل باشد.

پوشش دادن کف چوبی برای تراس های چوبی منازل نیز زیبایی آن را دوچندان می نماید. با توجه به وسعت کم تراس ها در منازل نصب و راه اندازی آن ها نیازمند مدت زمان زیادی نیست ولی تأثیر آن بر زیبایی غیر قابل توصیف است.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک خانه چوبی تراس مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد