انواع گندگی و طرز کار دستگاه گندگی

0

انواع گندگی و طرز کار دستگاه گندگی

انواع گندگی و طرز کار دستگاه گندگی : بسیاری از نجاران می توانند با بررسی انواع گندگی و شناخت ویژگی های هرکدام به راحتی یک محصول مناسب برای کارهای نجاری خود خریداری کنند. تنوع محصولات و ابزارهای گندگی بسیار بالا می باشد و شرکت های بسیار بزرگی در حال طراحی پیشرفته ترین مدل های ممکن دستگاه گندگی می باشد، از این رو شناخت انواع آن و همچنین آشنا شدن با ویژگی های هرکدام می تواند برای یک خرید مطمئن کاملا ضروری باشد.

انواع گندگی و طرز کار دستگاه گندگی

برای خرید یک دستگاه گندگی ابتدا باید بررسی کنید که نیاز به مدل های دستی و یا اتوماتیک دارید و یا می خواهید از مدل های چند کاربره دستگاه گندگی استفاده کنید. با شناخت انواع گندگی ها می توانید به راحتی یک محصول مناسب با فضا و حیطه کاری خود تهیه کنید. همچنین با بررسی کردن میزان عرض هر الوار می توانید مشخص کنید که سایز تقریبی دستگاه شما تا چه حدودی باشد و رعایت این موضوع کاملا الزامی است.

انواع گندگی از نظر کنترل صفحه

می توان گفت ماشین ها گندگی از نظر مدل هدایت صفحه به دو بخش بالابر خودکار و بالابر دستی تقسیم می شوند. در مدل های خودکار و حرفه ای دستگاه گندگی، صفحه تنظیم ضخامت به راحتی و به کمک دو دکمه می تواند بالا و پایین رود و به این صورت ضخامت لازم برای تولید یک الوار کاملا صاف به وجود می آید. اما از سوی دیگر بالابرهای دستی را باید با توجه به هدایت و بالا بردن صفحه میز به اندازه دلخواه رسانده و می تواند کمی زمان گیر و سخت باشد.

از این رو اگر به دنبال خرید از انواع گندگی می باشد، به راحتی می توانید با خرید مدل های خودکار کارهای خود را به راحتی و با سرعت بیشتری انجام دهید و الوارهای مناسب و حرفه ای را برای خود طراحی کنید.

انواع گندگی از نظر نوع کاربری

بسیاری از مدل های اولیه دستگاه های گندگی به صورت تک کاره بوده و فقط برای تنظیم قطر الوارها مورد استفاده قرار می گرفتند، اما امروزه این دستگاه ها با داشتن قابلیت های بسیار بیشتری می توانند در برش و یا صاف کردن سطوح نیز به کمک شما آیند. از انواع گندگی ها می توان به مدل های سه کاره، دوکاره و تک کاره اشاره کرد که مدل های سه کار با داشتن یک میز بزرگ تر و ابزارهای فراوان تر علاوه بر داشتن قیمتی بیشتر، ویژگی های کاری بسیار زیادی را نیز به همراه دارد.

انواع گندگی به نجاران این اجازه را می دهد تا بررسی نیازهای اولیه خود همانند هزینه های خرید محصول، میزان حداکثر طول لازم، قدرت مورد نیاز، میزان حداکثری و حداقلی قطر برای هر الوار و معیارهای دیگر اقدام به خرید محصولات نماید و از سوی دیگر می توانند با بررسی انواع گندگی در وب سایت و دیدن ویژگی های هر محصول انواع مختلف آن را مشاهده کرده و بر اساس ظاهر و معیارهای کاری خود اقدام به خرید آنلاین و یا اقساطی نمایند.

اجزای یک دستگاه گندگی

این بخش از دستگاه گندگی شامل کلید روشن و خاموش برای کنترل دستگاه، اهرم تنظیم ارتفاع برای مشخص کردن میزان ارتفاع لازم کاری، نشانگر برای نمایش میزان فاصله صفحه تا تیغه را نشان می دهد. همچنین برای نگه داشتن ارتقا در یک سایز و اندازه خاص می توان از اهرم موجود در سمت چپ استفاده کرد. اهرم کنترل سرعت نیز در دستگاه گندگی وجود دارد که وضعیت سرعت دستگاه را کنترل می کند، این بخش دارای دو حالت می باشد و وظیفه آن نیز مشخص کردن سرعت کار نوار لغزنده است.

باید در نظر داشت که بدنه دستگاه گندگی از چدن می باشد به همین دلیل دستگاه در هنگام کار و ایجاد لرزش، زیاد حرکت نمی کند.حفاظ شانه ای یکی از ابزارهای مهم در دستگاه گندگی می باشد که کارایی دستگاه گندگی را بسیار بیشتر میکند، با استفاده این قطعه دستگاه در هنگام کار با چوب های شکسته و یا تکه شده، چوب را به عقب بازنگردانده و مانع از ایجاد آسیب نجار می شود. توپی تیغه یکی از بخش های بسیار مهم دستگاه گندگی می باشد که کارایی رندیدن چوب را در دستگاه برعهده دارد و با استفاده از غلطک های خود به راحتی می تواند قطر لازم به چوب را مشخص نماید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک انواع گندگی و طرز کار دستگاه گندگی مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد