چگونه خانه چوبی بسازیم؟

0

چگونه خانه چوبی بسازیم؟

برای فرآیند ساخت خانه چوبی و رسیدن به این پاسخ که چگونه خانه چوبی بسازیم؟ می بایست مراحل دهگانه زیر به ترتیب و با دقت نظر طی گردد تا بتوان رویای رسیدن به زندگی شیرین و ایده آل را در خانه های چوبی تجربه نمود.

  • بهره برداری خانه

پیش از شروع هر گونه فعالیتی می بایست شیوه زندگی ساکنین آن خانه چوبی را در نظر گرفت. به عنوان مثال  تعداد ساکنین خانه، میزان علاقه مندی آن ها به زندگی با سبک جدید در دل جنگل به شیوه سنتی و نیز با در نظر داشتن امکانات خاص خانه اقدام به ساخت خانه چوبی نمود. به طور کلی در ابتدا می بایست موارد بهره برداری خانه بصورت کامل در نظر گرفته شود.

  • انتخاب ابعاد مناسب خانه

انتخاب ابعاد مناسب برای خانه چوبی می بایست با کار مهندسی شده بر حسب نوع فعالیتی صورت گیرد که در این خانه ها انجام می شود. با در نظر گرفتن این نکته که همیشه بزرگی ساختمان بهترین ملاک برای انتخاب آن نیست. می بایست با توجه به نوع فعالیت ها و کارکردها رو به ساخت خانه های چوبی آورد. به عنوان مثال بسته به سلایق مختلف برخی از افراد هستند که آشپزخانه خود را کوچک می سازند و برخی بزرگ بنابر اعتقادات و میزان فعالیت در آن. بنابراین هر کسی نظری دارد و بنا به نظرات مختلف ابعاد هر قسمت از ساختمان نیز می تواند کوچک و بزرگ گردد.

  • در نظر گرفتن جزئیات

در ساخت و طراحی خانه چوبی می بایست دقت نظر به خرج داد که بودجه خود را به درستی تخمین زد. چرا که گاهی اوقات پیش می آید که فرد در وهله نخست به جزئیات ریزی همچون کرسی پنجره ها، پنجره های بزرگ، خرپاهای بزرگ، زیرسازی های لازم و… چندان دقت نکند. به این پیش فرض ممکن است در پایان کار قیمت نهایی چیزی فراتر از انتظار و برآورد فرد باشد. ولی با در نظر گرفتن تمامی این جزئیات می توان برآورد دقیق تری اعمال نمود.

  • کیفیت متناسب با بودجه

با حفظ تعادل و برابری بین کیفیت و ابعاد خانه با بودجه فرد می بایست اقدام به ساخت خانه چوبی نمود. در صورتی که شما منابع نامحدودی ندارید و بودجه شما کفاف هر طراحی و ایده ای را نمی کند. نیازی نیست که به تجملات روی آورد، بلکه می بایست ابتدای امر به موارد ضروری و اولیه برای ساخت خانه های چوبی اکتفاء نمود.

  • رسم کردن ایده ها

بجای اینکه با پیمانکار خود ساعت ها بحث و کلنجار روید تا ایده خود را با زبان به وی بفهمانید، لازم می آید که ایده خود را بر روی کاغذ ترسیم نمایید تا در پایان کار هیچ گونه سوء تفاهم و سوء برداشتی صورت نگیرد. برای این منظور می توان با نشان دادن تصاویر نیز ایده خود را عملی سازید.

  • انتخاب محل مناسب برای ساخت خانه چوبی

محل مناسب برای ساخت خانه های چوبی بسیار حائز اهمیت است؛ لذا موقعیت محل ساخت خانه های چوبی، توپوگرافی آن، پوشش گیاهی، موقعیت جوی، موقعیت تابش نور مستقیم آفتاب، باد و بوران و منظره خانه نیز می بایست دقت نظر بسیار زیادی نمود. با بررسی و کنکاش در این موارد مذکور می توان میزان تأثیر این عوامل را در ساخت خانه های چوبی تخمین زد.

  • تصور نمودن خانه چوبی قبل از فرآیند ساخت

همواره پیش از رسیدن به جواب اینکه چگونه خانه چوبی بسازیم؟ می بایست تصویر آن را در ذهن خود حکاکی نمود و با فرض ساختن خانه چوبی در ذهن خود تمامی حالت ها و طرح های آن را در ذهن مرور ساخت تا در حین انجام فرآیند ساخت خانه های چوبی این موارد را در نظر گرفت.

  • سلیقه به خرج دهید

یکی از مزیت های غالب ساخت خانه های چوبی، آزادی عمل بسیار فراوانی نسبت به خانه های فلزی و بتنی است. در ساخت خانه های چوبی می توان هر نوع ایده و طرحی را روی چوب پیاده نمود. بنابراین با سلیقه به خرج دادن در این موارد می توان به طرح های ایده آل و مناسبی دست یافت که علاوه بر بحث مقاوم بودن این ساختمان شکل زیبا و جذابی به این خانه ها ببخشد.

  • باز شناسایی منابع چوبی

مهمترین ابزار خانه های چوبی همانطور که از نامش پیداست چیزی جزء چوب نیست. بنابراین کسانی که پیوسته سوال می پرسند که چگونه خانه چوبی بسازیم؟ می بایست به آنها اذعان نمود که پیش از هر چیز شما باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد منابع چوبی و انواع چوب ها بدست آورید و با شناخت کافی نسبت به این منابع رو به ساخت خانه های چوبی نمایید. با برآورد قیمت ها، نحوه تهیه و حمل و نقل چوب ها، یافتن چوب مناسب، وزن مناسب چوب ها با توجه به مقاومت آن ها در فرآیند ساخت خانه های چوبی و عواملی از این دست باید توجه نمود.

  • مشورت

برای ساخت خانه چوبی می بایست با کسانی که در این ره تجربه کسب نموده اند و یا افراد متخصص در این حوزه کاری مشورت نمود سپس رو به ساخت خانه های چوبی آورد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک چگونه خانه چوبی بسازیم؟ مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد