مبلمان رستوران هتل

0

مبلمان رستوران هتل : رستوران هتل‌ها علاوه بر این که یک محیط رستورانی همانند سایر رستوران‌ها می باشد، به دلیل فضای بزرگتر برای مراسمات مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوشتار قصد داریم معیارهایی را در جهت نحوه انتخاب مناسب مبلمان رستوران هتل‌ها بیان کنیم.

مبلمان رستوران هتل

یکی از مکان‌هایی که انتخاب مبلمان در آن اهمیت زیادی دارد رستوران هتل‌ها است. همچنین در رستوران هتل‌ها به دلیل مراجعه به مراتب بیشتر توریست از سایر کشور‌ها و با فرهنگ‌های متفاوت نسبت به رستوران‌های دیگر، باید نسبت به مقوله طراحی دکوراسیون و به خصوص مبلمان رستوران هتل‌ها توجه بیشتری کرد.

انتخاب نوع مبلمان رستوران هتل

با توجه به فضای رسمی رستوران هتل‌ها نسبت به رستوران‌های دیگر، استفاده از مبلمان رسمی تر یا کلاسیک به جای مبلمان مدرن و راحت در این محیط توصیه می شود. مبلمان مدرن دارای پشتی کوتاه، دسته‌های پهن و ساختاری تمام پارچه در بدنه اصلی است، در حالی که مبلمان کلاسیک دارای پشتی بلند، دسته‌های باریک و ساختاری تلفیقی از پارچه و چوب یا فلز می باشد. برگزاری انواع مجالس رسمی و همایش‌ها در رستوران هتل‌ها نیازمند طراحی دکوراسیون رسمی تر است.

فضای رستوران هتل

معمولا فضایی که برای رستوران هتل‌ها در نظر گرفته می شود فضای بزرگی است. در فضاهای بزرگ می توان از انواع مبلمان با ابعاد بزرگ استفاده کرد.

اما نکته ای که باید آن را در نظر داشت این است که با توجه به این که در رستوران هتل‌ها چندین برابر رستوران‌های دیگر جمعیت قرار می گیرد، پس باید بین فضای بزرگ هتل و همچنین تعداد زیاد مشتری‌ها، یک رابطه منطقی و معقول به وجود آورد، به گونه ای که به دلیل بزرگ بودن فضا، نه آنقدر از مبلمان با ابعاد بزرگ استفاده کرد که جای نشستن افراد را کاهش دهد و نه به دلیل مشتری زیاد، از مبل‌ها و صندلی‌های کوچک و بی کیفیت استفاده کرد.

استفاده از مبلمان کلاسیک به دلیل اینکه فضای کمتری را نسبت به مبلمان مدرن اشغال می کند، می تواند گزینه مناسبی برای مبلمان رستوران هتل باشد.

ارتفاع نشیمن مبلمان رستوران هتل

به منظور رسمی تر بودن محیط رستوران باید از میز و صندلی‌هایی با ارتفاع بیشتر نسبت به مبلمان خانگی یا برخی از رستوران‌های مدرن شهری استفاده کرد. اما این میزان بیشتر بودن ارتفاع نشیمن نباید راحتی افراد را هدف قرار داده و سبب نارضایتی در مشتری‌های رستوران گردد.

پس معیار‌های زیبایی و راحتی باید به صورت توامان با هم در نظر گرفته شوند به گونه ای که هر کدام به معیار دیگر لطمه وارد نکند.

تفکیک بخش‌ها در رستوران هتل

با توجه به مراجعه توریست و یا برگزاری همایش‌ها و مراسمات مختلف و حضور افراد سرشناس در هتل‌ها و همچنین مراجعه عادی افراد به منظور سرو غذا، توصیه می شود که چندین قسمت را در رستوران هتل برای برنامه‌های متفاوت در نظر گرفت.

برای مثال یک قسمت بزرگ را به عنوان رستوران عمومی، یک قسمت را به عنوان رستوران مهمانان ویژه و قسمتی را برای توریست‌ها یا مهمانان خارجی در نظر گرفت و متناسب با هدف ایجاد بخش مورد نظر، دکوراسیون متفاوت و اختصاصی را برای آن بخش طراحی کرد. در این راستا باید برای هر قسمت مبلمان رستوران هتل ویژه ای انتخاب شود.

حال با این توضیحات بهتر است برای محیط مهمانان ویژه از مبل‌های کلاسیک و مجلل، همچون مبلمان طرح سلطنتی استفاده نمود، برای بخش توریست‌ها و مهمانان خارجی از مبل‌های راحتی و مدرن و برای بخش عمومی هتل از مبل‌هایی با اندازه کوچک و کلاسیک و یا صندلی‌های با کیفیت استفاده کرد.

هزینه مبلمان رستوران هتل

با توجه به این که هتل‌ها از مراکز مهم اقامتی به شمار می روند و مراجعه کنندگان زیادی از داخل و خارج به هتل‌ها می آیند و همایش‌ها و مراسمات مهمی در این مکان‌ها برگزار می شود، بنابراین توجه به دکوراسیون رستوران هتل‌ها که انتخاب مبلمان هم بخشی از آن محسوب می شود، بسیار ضروری می باشد.

هر چه مبلمانی که برای رستوران هتل انتخاب می شود با کیفیت تر و زیباتر باشد، می تواند در جذب مشتری و ایجاد رضایت در آن‌ها مفید واقع شود. با توجه به اهمیت این مکان و مراجعه بالای مشتری به آن، توصیه می شود که در خرید مبلمان نباید به فکر ارزان قیمت بودن و صرفه جویی بیش از حد در هزینه بود، چرا که مبلمان ارزان قیمت و بی کیفیت می تواند رستوران هتل را بسیار سطح پایین و غیر حرفه ای جلوه داده و مشتری‌های بسیاری را از رستوران دور کند و به تبع خسارات بالایی را برای صاحب هتل در پی داشته باشد.

در پایان باید گفت که در رستوران هتل‌ها به دلیل ارجحیت زیبایی بر راحتی، بهتر است از مبلمان کلاسیک و با طراحی زیبا و استفاده تلفیقی از چوب و فلز به همراه پارچه بهره برد.

اما نباید از بحث راحتی مبلمان نیز غافل شد زیرا که حضور در مراسمات طولانی مدت در رستوران هتل‌ها نیز می تواند برای افراد در صورت غافل شدن از موضوع راحتی مبلمان خسته کننده و آزار دهنده باشد. پس بهترین اقدام، انتخاب مبلمانی است که توامان دو ویژگی راحتی و زیبایی را داشته باشد و برای حضار رضایت بخش باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک مبلمان رستوران هتل مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد