مبلمان رستوران ها

0

مبلمان رستوران ها : دکوراسیون مشتری پسند مهمترین اصل در هر رستوران است، چرا که ظاهر مناسب اولین چیزی است که خود را نشان می دهد و کیفیت غذا در جایگاه بعد و عامل وفاداری مشتری به رستوران به حساب می آید. انتخاب مبلمان برای رستوران هایی که فضای کافی برای قرارگیری مبل را دارند مسئله مهمی می باشد، چرا که مبلمان از مهمترین قسمت های طراحی دکوراسیون یک رستوران محسوب می شود.

مبلمان رستوران ها

انتخاب مبلمان برای رستوران هایی که فضای کافی برای قرارگیری مبل را دارند مسئله مهمی می باشد، چرا که مبلمان از مهمترین قسمت های طراحی دکوراسیون یک رستوران محسوب می شود. اما رستوران هایی که چنین فضایی در اختیار ندارند مجبور به استفاده از صندلی به جای مبل در ساختار خود می باشند.

از مهمترین مزایای استفاده از مبل در رستوران به جز زیبایی و راحتی که برای مشتری به ارمغان می آورد، ایجاد حریم فضایی مناسب برای مشتری است که می تواند در این حریم احساس آرامش بیشتری داشته باشد. در این نوشتار در مورد معیار های انتخاب مبلمان رستوران ها بحث می کنیم.

نوع مبلمان

اصولا دو نوع مبلمان از لحاظ ساخت و طراحی وجود دارد که مورد اول مبلمان مدرن یا راحتی و مورد دوم استیل یا کلاسیک است. مبلمان مدرن کاملا از پارچه ساخته شده و از چوب یا فلز در بدنه اصلی آن مورد استفاده قرار نمی گیرد.

پشتی این نوع مبلمان کوتاه و ساختاری منعطف و نرم دارد. مبلمان کلاسیک به صورت رسمی طراحی شده و از چوب و فلز و پارچه در ساخت بدنه اصلی آن ها استفاده می شود. پشتی این نوع مبلمان کاملا صاف و ساختاری خشک دارد.

مبلمان مدرن راحتی بیشتر و مبلمان کلاسیک زیبایی بیشتری را نصیب رستوران می کند، با توجه به هدف طراحی و سیاست های فروش رستوران می توان نوع مناسب مبل را انتخاب نمود.

نوع پشتی مبلمان

مبلمان رستوران ها از لحاظ پشتی دارای دو نوع بلند و کوتاه می باشند، نوع بلند آن مزیتی که دارد این است که دید میز های اطراف را به میز شما کاهش داده و این مورد راحتی بیشتری را برای سرو غذا به همراه خواهد آورد اما نقصی که دارد آزار دادن مشتری برای نشستن های طولانی مدت است زیرا که پشتی بلند با اصول راحتی مبل در تضاد است.

در جهت مخالف پشتی های کوتاه راحتی بیشتر را برای مشتری به ارمغان آورده اما باعث افزایش دید میزهای کناری به میز مشتری می شود که این مسئله کمی نا خوشایند است.

تناسب فضای رستوران و مبلمان

استفاده حداکثری از فضای رستوران و در نظر گرفتن جای نشستن بیشتر با رضایت مشتری همراه است. برای این منظور می توان از مبل هایی استفاده کرد که دو منظوره بوده، بدین صورت که از یک جهت برای نشستن و از سمت دیگر برای تکیه دادن استفاده شود در این صورت می توان بدون صرف هزینه زیاد و تنها با یک کاناپه بدون پشتی از هر دو طرف مبل استفاده کرد که هم هزینه کمتری دارد و هم فضای نشستن را افزایش می دهد.

رنگ مبلمان رستوران ها

در انتخاب رنگ مبلمان رستوران ها، سایر عناصر دکوراسیون رستوران از جمله، میز، سقف، دیوار، کف و عناصر دیگر تاثیر گذار هستند به گونه ای که رنگ انتخاب شده برای هر کدام از این عناصر باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد تا علاوه بر زیبایی محیط رستوران، آرامش و اشتهای بیشتری را نصیب مشتری کند و مشتری سفارش های بیشتری را به رستوران عرضه کند. رنگ های گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز و قهوه ای تاثیر فوق العاده ای بر روی اشتها می گذارند.

ارتفاع نشیمن مبلمان

از آنجایی که مبلمان رستوران ها برای سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین مقوله راحتی مشتری بر روی مبلمان فاکتور مهمی می باشد.

برای این منظور ارتفاع نشیمنی که برای مبل انتخاب می شود، اولا باید کاملا متناسب با ارتفاع میز غذاخوری باشد و دوما ارتفاعی کاملا استاندارد داشته باشد، چرا که ارتفاع نشیمن زیاد افراد کوتاه قد، و ارتفاع نشیمن پایین افراد قد بلند را با سختی مواجه می کند.

پایه مبلمان رستوران

چون در رستوران تمامی افراد مبل را در جهت راحت تر خوردن غذا جابجا می کنند، پس راحتی جابجایی مبل و در عین حال عدم تولید صدای آزار دهنده در حین حرکت کردن می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

علاوه بر این مورد شستشوی زیاد کف رستوران و وجود رطوبت در محیط رستوران، باعث می شود که مبلمان با پایه چوبی برای چنین محیط هایی عملکرد خوبی نداشته باشد و پایه های فلزی یا غیر چوبی گزینه به مراتب بهتری برای مبلمان رستورانی محسوب می شوند.

هزینه مبلمان رستوران ها

مبلمان رستوران ها و یا به صورت کلی مبلمان مراکز تجاری باید از استحکام به مراتب بیشتری نسبت به مبلمان خانگی و گارانتی و خدمات پس از فروش قوی تری برخوردار باشند.

از آنجایی این مبل ها قیمت و قابلیت های بیشتری نسبت به مبلمان خانگی داشته، پس باید در انتخاب آن دقت بیشتری به خرج داد و مبلمان رستورانی با کیفیت بالایی را خریداری کرد. زیرا عدم پرداخت مبلغ کافی در این زمینه می تواند هزینه های بیشتری را در آینده به ما متحمل کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک مبلمان رستوران ها مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد