میز ناهارخوری گرد

0

میز ناهارخوری گرد: امروزه یکی از پرکاربردترین وسایلی که در آشپزخانه ها هر روزه مورد استفاده قرار می گیرد میز ناهارخوری می باشد. میز های ناهارخوری در شکل ها و انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام مزیت ها و نواقص خاص خود را دارا می باشند. یکی از زیباترین و متداول ترین نوع میز های ناهارخوری، میز ناهارخوری گرد یا دایره ای است.

میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری گرد یا دایره ای، یکی از زیباترین و متداول ترین نوع میز های ناهارخوری، است که محبوبیت بیشتری را در میان تمام اشکال میز ناهارخوری دارد. در ادامه ویژگی ها و انواع مختلفی که این محصول می تواند داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

هماهنگی با انواع سبک دکوراسیون

مزیت اصلی میز ناهارخوری گرد این است که معمولا با هر سبک طراحی دکوراسیون هماهنگی داشته و می تواند با هر مجموعه وسیله ای منطق و هماهنگ جلوه کند. علاوه بر این قرار دادن این میز ها در محیط حسی از بزرگی و فضای بیشتر را به بیننده القا می کند.

اما مشکلی که میزهای گرد دارند، این است که فضای بیشتری را نسبت به اشکال دیگر در محیط اشغال می کنند. به همین دلیل بهتر است که در محیط هایی که فضا به اندازه کافی وجود دارد مورد استفاده قرار بگیرند. اما به طور معمول برای اتاق هایی که به صورت مستطیل یا مربع طراحی شده اند، استفاده از میز های لبه دار به جای میز های گرد توصیه می شود.

پوشش ظرفیت بیشتر

میز های گرد یا دایره ای انعطاف پذیری بالایی از خود نشان داده که می توان نفرات بیشتری را به دلیل گرد بودن میز به دور آن اضافه کرد، در حالی که در میز های ناهارخوری لبه دار به علت وجود لبه امکان افزودن نفرات بیشتر از ظرفیت میز عملا امکان پذیر نیست.

اما مشکلی که این نوع میز ها دارند این است که در صورت ابعاد بزرگ، دسترسی افراد به وسایل روی میز به خصوص قسمت های مرکزی آن دشوار می شود. برای حل این مشکل پیشنهاد می شود که از میز های ناهارخوری گرد چرخان استفاده کنید، زیرا که با چرخش میز از هر نقطه ای می توان به وسایل آن دسترسی پیدا کرد.

امکان برقراری ارتباط بهتر افراد

در میز ناهارخوری گرد، امکان برقراری ارتباط و تعامل افراد دور میز به مراتب بهتر از میز های لبه دار از جمله میز های مستطیلی است. زیرا در این حالت هر فرد فضای دید بیشتری را نسبت به حالتی که همان فرد دور یک میز لبه دار نشسته باشد به دست می آورد و به همین دلیل می تواند تعامل بیشتری با سایر افراد داشته باشد و به همین دلیل می توان بسیاری از جلسات را نیز در حین خوردن غذا و در دور میز برگزار کرد.

همچنین نشستن و برخاستن بر دور میز گرد بسیار راحت از میز های لبه دار است، چرا که به دلیل گرد بودن، فاصله حاشیه میز با دیوار یا اشیا دیگر بیشتر از میزهای لبه دار می شود.

خطر آسیب کمتر نسبت به میزهای لبه دار

در این میز ها به دلیل عدم وجود لبه امکان برخورد با آن به شدت کاهش یافته، حال این برخورد به انسان صدمه وارد کند یا این که برخورد باعث صدمه به میز شود، در هر دو صورت میز ناهارخوری گرد احتمال آسیب کمتری را نسبت به میز های لبه دار خواهد داشت. به طور ویژه اینگونه میز ها برای خانواده هایی که فرزندان خردسال دارند، بسیار کم خطر هستند.

تعداد پایه کمتر در میز ناهارخوری گرد

پایه میز یکی از مواردی است که به شدت می تواند در هنگام نشستن و برخاستن افراد مزاحمت ایجاد کند و سبب نارضایتی افراد گردد. میز ناهارخوری گرد معمولا به دلیل اینکه تنها یک پایه مرکزی دارند، مزاحمتی را برای افرادی که از میز ناهارخوری استفاده می کنند، ایجاد نمی کند.

خرید میز ناهارخوری گرد یا دایره ای

در پایان باید گفت اگر میز ناهارخوری می خواهید که با هر نوع دکوراسیون شما هماهنگ باشد و بتوان در هنگام نشستن دور میز ارتباط بهتری را با سایرین داشت و احتمال آسیب کمتری داشته باشد، میز ناهارخوری گرد گزینه بسیار مناسبی می باشد. البته این نوع میز هم نواقص خاص خود مثل اشغال فضای بیشتر، جابجایی و دسترسی سخت تر در صورت ابعاد بزرگ را نیز دارد.

این میز ها به دلیل تنوع و محبوبیت زیادی که دارند به وفور در بازار یافت شده و پروسه خرید سختی را برای خریدار ایجاد نمی کنند. همچنین قیمت مناسب این نوع میز ها مزیتی دیگر برای آن محسوب می شود. با تمام این توضیحات یکی از بهترین مدل های میز ناهارخوری، مدل گرد یا دایره ای آن می باشد که در این نوشتار ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دادیم.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک میز ناهارخوری گرد مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد