آیا می دانید ورق ام دی اف ملامینه چیست؟

0

آیا می دانید ورق ام دی اف ملامینه چیست؟ به طور کامل پاسخ داده می شود. توضیحات ورق ام دی اف ملامینه چیست و چه کاربردهایی دارد را مطالعه کنید.

آیا می دانید ورق ام دی اف ملامینه چیست؟

قبل از پرداختن به این سوال که ورق ام دی اف ملامینه چیست، مقداری به بررسی خود تخته فیبرهای ام دی اف می پردازیم. ام دی اف یا تخته فیبرهای با چگالی متوسط ( Medium Density Fiberboard ) یکی از پرکاربردترین انواع تخته فیبرها است.

این محصول به سبب گستردگی انواع روکش ها، گستردگی ضخامت، قابلیت کار و برش روی تخته ها، مقاومت بالا در برابر عناصر مختلف و همچنین قیمت مناسب نسبت به چوب خالص کاربردهای بسیار زیادی پیدا کرده است. در ادامه متن به طور خاص درباره ورق ام دی اف با روکش ملامینه صحبت خواهیم کرد و به سوالاتی مانند این که ورق ام دی اف ملامینه چیست، چه انواعی و چه کاربردهایی دارد و در کل به معرفی کامل ورق ام دی اف ملامینه می پردازیم.

ورق ام دی اف ملامینه چیست؟

حال به سوال اصلی یعنی این که ورق ام دی اف ملامینه چیست می پردازیم. لمینت های ملامینه یک نوع رزین سخت است که معمولا به عنوان روکش برای ام دی اف یا تخته های چند لایه مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت اولیه خود ملامینه یک ترکیب ارگانیک است که زمانی که با فرمالدئید ترکیب می شود یک پلاستیک ماندگار را تشکیل می دهد که در برابر حرارت سخت می شود؛ سپس این ماده پلاستیکی بر روی یک پایه کاغذی قرار می گیرد تا بتوان از آن به عنوان روکش ام دی اف استفاده کرد.

پس از تولید ورق های ام دی اف خام، روکش ملامینه توضیح داده شده را با استفاده از چسب های مخصوص بر روی آن نصب می کنند. این روکش قابلیت های مهمی را به ورق ام دی اف خام می افزاید و آن را زیبا تر و شکیل تر و مناسب برای استفاده در محیط های مختلف می کند.

انواع ورق ام دی اف ملامینه

بعد از پاسخ به سوال ورق ام دی اف ملامینه چیست، به بررسی انواع مختلف این محصول می پردازیم:

  • ورق ام دی اف ملامینه مقاوم در برابر رطوبت: این نوع با استفاده از چسب های مخصوصی تولید می شود که اجازه نفوذ رطوبت به قسمت فیبری ورق را نمی دهد. نتیجه این مساله جلوگیری از آسیب دیدن ام دی اف یا به اصطلاح باد کردن آن در برابر رطوبت است.
  • ورق ام دی اف ملامینه مقاوم در برابر حشرات و میکرو ارگانیک ها: حشرات، قارچ ها و باکتری ها مواردی هستند که در صورت فراهم بودن شرایط در تخته فیبرها رشد و زندگی می کنند. این مساله علاوه بر آلوده کردن محیط، باعث فرسودگی و خرابی زود هنگام کارهای ام دی اف می شوند. نوعی مواد ضد آتش سوزی به ترکیب چسب ام دی اف ملامینه افزوده می شود و آن را در برابر حشرات و میکرو ارگانیک ها مقاوم می کند و از اتفاقات گفته شده جلوگیری به عمل می آورد.
  • ام دی اف ملامینه نازک، بسیار نازک و ضخیم: قبل از این که درباره ورق ام دی اف ملامینه چیست صحبت کنیم، گفتیم که ورق های ام دی اف در ضخامت های مختلفی تولید می شوند. این ورق ها را از نظر ضخامت به سه دسته متفاوت بسیار نازک، نازک و ضخیم تقسیم می کنند و با توجه به عامل ضخامت در مواقع مختلف آنها را به کار می برند.
  • ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس: روکش هایگلاس یکی از انواع روکش های ورق ام دی اف است که ویژگی های جذابی همچون درخشندگی و خاصیت بالای ضد خش دارند. برای افزودن خواص روکش های هایگلاس به ورق های ام دی اف نوعی روکش جدید بر روی روکش ملامینه کشیده می شود و خواص هایگلاس را در کنار ملامینه قرار می دهد.

 

البته انواع ورق ام دی اف به این چند مورد خلاصه نمی شود ولی ما مهمترین انواع را نام بردیم و حال که به این سوال که ورق ام دی اف ملامینه چیست پاسخ داده شد و انواع این ورق ها را شناختیم به کاربردهای آن می پردازیم.

کاربردهای ورق ام دی اف ملامینه چیست؟

آیا می دانید ورق ام دی اف ملامینه چیست؟ با توجه به انواع مختلف ورق ام دی اف ملامینه کاربردهای مختلفی برای آنها وجود دارد. به عنوان مثال در محیط های مرطوب از نوع مقاوم در برابر رطوبت، در محیط های حساس و برای طول عمر مفید این ورق ها از نوعی ضد حشرات و قارچ ها، برای مواقعی که فشار بالایی را متحمل می شوند از نوع ضخیم، در کاربرد تزیینی از نوع نازک، قسمت های کم اهمیت مانند پشت کابینت از بسیار نازک و در دکوراسیون داخلی از مدل ملامینه هایگلاس استفاده می شود.

از کاربردهای مهم ورق های ملامینه می توان به سرویس کابینت آشپزخانه، سرویس اتاق خواب، دکوراسیون داخلی شرکت ها، اثاث منزل، کفپوش و دیوارپوش اشاره کرد.

خرید ورق ام دی اف ملامینه مد نظر شما

حال که می دانید ورق ام دی اف ملامینه چیست و چه انواع و کاربردهایی دارد و پس از آشنایی با ورق ام دی اف ملامینه، اگر قصد تهیه این ورق ها برای استفاده شخصی یا به جهت کسب و کار را دارید کارشناسان ما آمادگی دارند تا بعد از مشاوره با شما، سفارش اینترنتی شما را ثبت کنند و شما با خیالی آسوده آن را تحویل بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک ورق ام دی اف ملامینه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد