ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب متفاوت

0

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب متفاوت

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب متفاوت : اتاق خواب اولین اتاقی است که اجازه پیدا کردیم در دکوراسیون و طراحی آن نقشی داشته باشیم؛ زمانی که اولین بار برچسب‌هایمان را روی تاج تخت و شیشه کتابخانه‌مان می‌چسباندیم. در بزرگسالی هم یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌ها برای طراحی و به رخ کشیدن سلیقه شخصی، اتاق خواب است. چرا که فقط اتاق خودمان است و خودمان، بی‌آنکه نگران این باشیم که دیگران چه نظری راجع به این اتاق دارند در آن راحت هستند یا نه.

برای همین است که می‌توانید در این اتاق خلاقیت‌های شخصی‌تان را به کار گیرید؛ دیوارها را مشکی کنید، چمدان‌های قدیمی را در گوشه دکوراسیون استفاده کنید، با پارچه برای تختتان تاج بسازید و از اینکه چندمتر از جهان مال شماست و اختیار این چهاردیواری بدون ملاحظه خاصی دستتان است لذت ببرید.

گزینه‌هایی برای بالای تخت: گالری دیواری

چه کسی گفته است که بالای تخت باید فقط به صورت سنتی تزیین شود؟ شما می‌توانید گالری دیواری از عکس‌ها، نقاشی‌ها، آثار هنری فرزندان یا حتی لوازم مورد علاقه خودتان داشته باشید. قبل از این که دست به چکش ببرید، این گالری دیواری را روی کاغذ طراحی کنید.

گزینه‌هایی برای بالای تخت: آثار هنری الهام‌بخش

اگر درباره رنگ تخت خواب تصمیم گرفتید می‌توانید برای ایجاد تعادل از یک اثر هنری الهام‌بخش استفاده کنید؛ اثری که مثل نقطه کانونی عمل کند و در تناسب با رنگ تخت و محیط باشد.

کارهای کوچک، اثرات بسیار: اتاق خواب سرسبز

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب متفاوت : در هر اتاق خوابی می‌توانید دست‌کم یک گل آپارتمانی داشته باشید. گل‌ها و گیاهان نه تنها باعث تصفیه هوا می‌شوند، بلکه آرامش و حس تازگی به اتاق خواب می‌دهند. گل‌های آپارتمانی فراوانی وجود دارند که در محیط منزل به راحتی رشد پیدا می‌کنند؛ بنابراین، حتی اگر چندان در این زمینه متبحر نیستید، مطمئن باشید که می‌توانید در پرورش گل موفق باشید. پس یک گلدان پشت پنجره بگذارید و پرده‌ها را هر روز کنار بزنید تا نور کافی به گل‌ها و البته زندگی‌تان بتابد.

کارهای کوچک، اثرات بسیار: ایده استفاده از چمدان

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب متفاوت : تا کی قرار است ایده‌های قدیمی را تکرار کنیم؟ چرا از طرح‌های همیشگی صرف‌نظر نکنیم و به فکر خلاقیتی خارج از چهارچوب نباشیم؟ برای تغییر دکوراسیون ایده‌های مختلف بسیاری وجود دارند. مثلا می‌توانید از چمدان‌های کهنه، صندلی آنتیک، طبل، بشکه چوبی، نردبان کوچک یا چهارپایه سرامیکی استفاده کنید. این لوازم را می‌توانید با قیمت ارزان از دست‌دوم فروشی‌های محلی خریداری کنید. میبینید که تنها محدودیتی که وجود دارد در ذهن ماست؛ نه در خانه و دکوراسیون!

دنیای خود را رنگی کنید: نقش و طرح جذاب

رنگ‌های شاد و نقش‌های جذاب را می‌پسندید؟ چرا که نه. می‌توانید فقط از رنگ‌های محدودی مانند نارنجی، طلایی و صورتی استفاده ‌کنید و آن‌ها را در یک طرح و الگوی مشخص با هم ترکیب کنید. مثل این اتاق خواب که کاغذ دیواری رنگارنگ دارد و از نقش‌های مشابه روی بالش‌ها، صندلی و نیمکت نیز استفاده شده است. تاج این تخت نیز به خاطر وضوح جنس شیشه‌ای آن از دیده شدن کاغذ دیواری نمی‌کاهد.

 دنیای خود را رنگی کنید: تمایز زیاد باشد

از این که بخواهید رنگ‌های متمایز و تند برای دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید، نترسید. می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خنثی در کف و دیوار اتاق، کاری کنید که نگاه‌ها به ترکیب رنگ اتاق خواب شما جلب شود. مثل تخت خواب، پرده و میزپاتختی که در تصویر می‌بینید و دارای رنگ‌های نارنجی روشن و فیروزه‌ای است. در این دکوراسیون با وجود این‌که زمینه تاج و قیدهای تخت شطرنجی سفید و مشکی است به خاطر سفیدی دیوار و کف‌پوش، رنگ‌آمیزی متوازنی پیدا کرده است. همچنین لوستر زیبایی که از سقف آویزان است به سبک این اتاق خواب جلوه بهتری می‌دهد.

دنیای خود را رنگی کنید: دیوارهای مشکی باشکوه

اگر فکر می‌کنید که دیوارهای مشکی به اتاق شما ظاهری مانند غار می‌دهند، به تصویر بالا توجه کنید. اگر دیوار مشکی با ملحفه نرم و رنگ‌های روشن تخت و مبلمان ترکیب شود، وجهه باشکوهی به اتاق خواب شما می‌دهد. وقتی دیوارها مشکی هستند، سقف را سفید نگه دارید. در این دکوراسیون آباژورهای امروزی سفید به فضا جلوه بیشتری داده چرا که سایه‌های باقیمانده را از بین برده و فضا را مجلل کرده است.

دنیای خود را رنگی کنید: به رنگ بنفش اهمیت دهید

رنگ بنفش اغلب در اتاق دختران جوان به کار می‌رود اما به این معنا نیست که برای اتاق خواب زوج‌ها و والدین مناسب نخواهد بود. نکته مهم انتخاب طیف صحیح رنگ بنفش است. رگه‌های بنفش تیره و تاریک پخته‌تر و پیچیده‌تر به نظر می‌رسد؛ در حالی که شمای روشن و ساده بنفش برای اتاق کودک مناسب‌تر است. دکوراسیون بنفش را با استفاده از شمایی از رنگ مشکی پیچیده‌تر جلوه بدهید.

ایده‌هایی برای مبلمان: تخت خواب ساخت خودتان!

فقط نگاهی به این تخت خواب جالب بیندازید. مانند لوازم داخل فروشگاه مبلمان و اثاثیه چوبی منزل به نظر می‌رسد که برچسب قیمت روی آن نصب شده باشد. این تخت جالب را یک نفر خودش ساخته است. البته کاری نیست که یکروزه تمام شود و شخصی که در زمینه استفاده از ابزار نجاری تازه‌کار است، قطعا نمی‌تواند از عهده این کار برآید. شاید با دیدن تصویر این تخت تشویق شوید خودتان دست به کار شوید و تخت خواب درست کنید. وقتی تخت خوابی به این خاصی دارید، بقیه فضای اتاق خواب را ساده نگه دارید.

ایده‌هایی برای مبلمان: گلی‌گلی‌های امروزی

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب متفاوت : به رغم این که روکش‌های گل‌دار هرگز کاملا از مد خارج نمی‌شوند، سبک‌های چاپی گل‌دار از مدهای متداول دکوراسیون پیروی می‌کنند. طرح‌های دارای گل‌های ریز دیگر به دوره مادربزرگ‌ها پیوسته‌اند. امروزه گل‌های بزرگ و دارای فواصل زیاد، سرزنده و به‌روز به نظر می‌رسند.

ایده‌هایی برای مبلمان: تاج نورانی تخت خواب

تخت شما باید تاج زیبایی داشته باشد، برای این منظور می‌توانید از ریسه‌های چراغ‌های کوچک استفاده کنید و خودتان صفحه‌ای زیبا بالای تخت بسازید.

سبک دکوراسیون: گلچین‌شده

در حالی که شاید سبک دکور گلچین در اتاق خواب به ظاهر نشان دهنده بی‌نظمی باشد، چنین اتاق‌هایی در پس طراحی دیوانه‌وار خود از سبک و سیاق و منطق خاص خودشان بهره می‌برند. متنوع بودن رنگ و نقش به منزله نقطه قوت این سبک است، اما سفید نگه داشتن دیوارها و اضافه کردن چند مورد تزیینات در نقاط مختلف این فضا موجب می‌شود اتاق خواب جالب به نظر برسد. برای هرچه متفاوت شدن این اتاق می‌توانید با استفاده از تکه پارچه ساده آویزان از سقف، طرحی تاج‌گونه روی تخت ایجاد کنید.

سبک دکوراسیون: جنگلی

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب متفاوت : لازم نیست که حتما در جنگل چادر بزنید تا حس فضای آزاد جنگلی را به اتاق خواب خود بیاورید. اتاق خواب سبز و سفید ملایم با نقش‌های الهام‌ گرفته از جنگل به همراه اشیاء دکوراتیوی که شما را به یاد جنگل می‌اندازد، می‌تواند فضای اتاق خواب جنگلی آرامش‌بخشی را برای شما فراهم کند. حضور چوب در مبلمان و سردیس گوزن مثالی از این موضوع در دکوراسیون بالاست.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد