با دکوراسیون مناسب در زمستان خانه را دنج و گرم کنیم

0

با دکوراسیون مناسب در زمستان خانه را دنج و گرم کنیم

زمستان در راه است و سوز سرمای خشک زمستانی آرام‌آرام حس می‌شود و حال و هوای آن در وجودمان رخنه می‌کند. در این میان فضای خانه و چیدمان آن نیز بر احساسات زمستانی بی تأثیر نیست و برای افرادی که دچار افسردگی در روزهای سرد سال می‌شوند، یک دکوراسیون مناسب، می‌تواند حس و حالی گرم و زنده ایجاد کند. در روزهای سرد و بلند که خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در کنار یکدیگر وقت بگذرانند و جمعشان جمع باشد، فضای قالب بر خانه می‌تواند این حس و حال را گرم‌تر و صمیمی‌تر کند. پس اگر به دنبال چیدمانی دنج برای روزهای کوتاه و شب‌های طولانی فصل سرما هستید، با خوگر همراه باشید.

یک خوشامدگویی گرم

ورودی‌های خانه از چشمگیرترین فضاهایی است که در بدو ورود، توجه افراد را به خود جلب می‌کند. چیدمان ورودی خانه بخشی از انرژی اولیه‌ای که میهمانان از خانه‌تان می‌گیرند را تأمین می‌کند. در ورودی‌ها استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب، صدف‌ها و گیاهان حال و هوای گرمی به فضا می‌بخشد. همچنین می توانید از سبد های حصیری یا شیشه‌هایی با ارتفاع بلند که داخل آنها از سنگ‌ها و مرجان‌های ساحلی پرشده است، استفاده کنید. درختچه‌های زمستانی نیز گزینه های مناسبی برای قسمت‌های ورودی خانه هستند. وجود یک تابلوی بزرگ نقاشی در راهروی ورودی یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی است که اگر به‌درستی انتخاب شود، چیدمان مناسب زمستانتان را بی‌نقص می‌کند.

شومینه‌ها، این همراهان همیشگی

از گذشته تاکنون آتش عنصری برای جمع کردن افراد کنار هم بوده است و همچنین شاهد شادی‌ها، خنده‌ها و درد و دل‌هایی زیاد! وجود این عنصر علاوه بر گرم‌تر کردن فضا، انرژی‌های منفی را دور می‌کند و حال و هوای بهتری را در خانه پدید می آورد.

شومینه‌ها یکیاز کارآمدترین اجزای چیدمان‌های زمستانی هستند که در دکوراسیون تأثیر بسیاریدارند. برای زمستان دستی به سر و روی شومینه‌های خاک گرفته بکشید. اگر شومینه‌یخانه‌تان پیشخوان دارد، می‌توانید از آن برای قرار دادن شمع‌های معطر و گل‌های فصلسرد که دوام بیشتری دارند، استفاده کنید. در کنار شومینه بر روی زمین سبدهای حصیریو دستباف قرار دهید و اگر کدوحلوایی‌هایی خریده اید که هنوز خام هستند، می‌توانیدتا زمان رسیدن آن‌ها را در سبدهای حصیری بگذارید تا جزئی از چیدمان خانه‌تان باشند.

اگر کاناپه‌های اتاق نشیمن پشت به شومینه هستند، در چیدمان آنها تجدیدنظر کنید و آنها را دورتادور شومینه بچینید تا شب‌نشینی‌هایتان با شعله‌های آتش گرم‌تر شوند.

اگر دز منزلتان شومینه ندارید نگران نباشید. امروزه شومینه های الکلی بدون نیاز به دودکش و مدرنی وجود دارند که با قیمت بسیار مناسب می توانید آنها را تهیه کنید و کانون گرمی در زمستان برای خودتان فراهم کنید.

نقطه‌ی امن بسازید

اتاق نشیمن همیشه شاهد جمع‌های کوچک و بزرگ خانواده‌هاست. در فصل زمستان با دورهمی ها و میهمانی‌های شبانه، اهمیت اتاق نشیمن نیز چند برابر می‌شود. چیدمان این اتاق در دنج‌تر بودن خانه و صمیمی‌تر برگزار شدن میهمانی‌تان تأثیر ویژه‌ای دارد. در اتاق‌های نشیمن حتماً از عودهای ملایم با عطرهای وانیل، قهوه و دارچین استفاده کنید.

اگر برایتان مقدور است روکش‌های مبلمانتان را تغییر دهید و از رنگ‌های گرم برای روکش جدید استفاده کنید. رنگ‌های قهوه‌ای تیره، کاراملی، نسکافه‌ای و خردلی از رنگ‌های گرم و محبوب روزهای سرد هستند. اگر به رنگ‌های سرد علاقه‌مند هستید، می‌توانید روکش‌ها را در رنگ‌های طوسی و آبی خاکستری انتخاب کنید.

و اگر امکان تغییر روکش مبلمان را ندارید، از پارچه‌های پشمی برای روی چند کاناپه استفاده کنید، هم‌چنین می‌توانید کوسن‌هایی از جنس مخمل و کنف تهیه کنید و فضای ساده و یکنواخت فصل گذشته را از بین ببرید.

گوشه‌های دنج بسازید

فصل زمستان، کنجی گرم و دنج برای گذراندن عصرهای خاکستری‌اش می‌طلبد. فضایی به‌دور از هیاهوی اتاق نشیمن و شلوغی‌های تلویزیونی که روشن است. کنج دنجی که بتوانید در آن خلوت کنید، کتاب بخوانید و چای بنوشید. برای اینکه فضای دلخواهتان را بسازید، کافی است یک کاناپه‌ی تک‌نفره یا چند پوف کوچک را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید و روی آنها را با کوسن‌ها و پتوهای پشمی و کتان پرکنید. می‌توانید کتابخانه‌ای کوچک در کنار این مجموعه‌ی زمستانی قرار دهید یا گرامافون و صفحات قدیمی و پرخاطره را روی میزی چوبی نزدیک به کنجی که در نظر گرفته‌اید، بگذارید.

میز غذاخوری زمستانی

ضیافت‌های شبانه‌ی فصل سرما، همیشه از گرم‌ترین محافل بوده‌اند. نوشیدنی‌ها و غذاهای گرم و دل‌چسب، همراه همیشگی این میهمانی‌ها هستند. دورهم جمع شدن‌ها بر سر یک میز، نیازمند چیدمانی درخور چنین محافلی می‌باشد است. تابه‌حال به چیدمان میزتان در فصل زمستان فکر کرده‌اید؟ از چه رنگ بشقاب و دستمال‌هایی باید استفاده کنید؟ گلدان گل بر سر میز بگذاریم یا شمع‌های سفید و بلند؟ و…

اولین نکته‌ای که در چیدمان زمستانی میز غذاخوری باید به خاطر داشته باشید، ترکیب و هارمونی رنگ‌هاست. زمستان فصلی با رنگ سرد و روشن است و ازاین‌ رو برای انتخاب رنگ‌های دکوراسیون کمی محدودتر از چیدمان تابستانی خواهید بود.

استفاده از شمع‌های ساده و سفید بر روی میز شام زیبایی میز را دو چندان می‌کند. اگر در نظرتان این شمع‌ها زیاد از حد ساده هستند، می‌توانید با برگ‌های درخت کاج دور شمع‌ها را تزیین کنید و یا میوه‌های درخت کاج را به همراه بلوط‌های کوچک به اطراف شمع‌های سفید بچسبانید.

ترکیب‌بندی رنگ رومیزی، دستمال‌سفره و بشقاب‌ها نیز بسیار به چشم می‌آیند، پس در انتخاب رنگ آنها حوصله به خرج دهید. رومیزی‌های رنگ روشن و از جنس کتان موجب بهتر دیده شدن اجسام روی میز می‌شوند ولی شاید بهتر باشد در زمستان از رنگ های گرم بیشتر استفاده کنید.

می‌توانید در کنار قاشق و چنگال‌ها از دسته‌های کوچک گل‌های زمستانی خشک استفاده کنید و یا در کنار دستمال‌سفره‌ها روبان‌هایی از جنس کنف بپیچید تا هارمونی رنگ گرم‌تری ایجاد کنید.

اتاق‌خواب روستایی

اگر می‌خواهید تغییرات زمستانی در همه جای خانه‌تان نمایان باشد، پس اتاق‌خواب را از قلم نیندازید. تعویض روتختی ساتن و خنک با رو تختی‌های پشمی و ضخیم تر می‌تواند اولین قدم برای داشتن یک اتاق‌خواب زمستانی باشد. تصور کنید که در یک کلبه‌ی روستایی ساکن هستید، چه چیزهایی برایتان لذت‌بخش هستند؟ چوب‌های جنگلی؟ بوی چمن‌های نمناک؟ و یا… . از عودهایی با عطر جنگل و دارچین استفاده کنید تا فضا گرم‌تر شود. از کنار هم چیدن نردبان‌های چوبی بلااستفاده  یا پالت های چوبی برای پشت تخت خواب، پس‌زمینه ای مانند کلبه‌های جنگلی بسازید. با استفاده از فانوس‌ها و شمع‌ها در جلوی میز آرایش، اتاق را گرم و درخشان کنید. میتوانید از ریسه های رنگی که امروزه در مدل های مختلف در بازار هستند، نیز استفاده کنید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد