معجزه کمی نارنجی برای رفع کسالت در دکوراسیون

0

معجزه کمی نارنجی برای رفع کسالت در دکوراسیون

معجزه کمی نارنجی برای رفع کسالت در دکوراسیون : شاید برایتان جالب باشد که بدانید شادترین رنگ در اطراف شما نارنجی است. رنگ نارنجی چنان قدرتی در خود دارد که می‌توانید آن را در طراحی داخلی ودکوراسیون منزل و یا محل کارتان استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که نیروی عجیب این رنگ به شما نیز باز گردانده می‌شود.

در استفاده از رنگ نارنجی باید دقت داشته باشید تا شدت و میزان استفاده از این رنگ زیاد نباشد. در این مقاله با هم به بررسی استفاده و میزان رنگ نارنجی می‌پردازیم.

تنها یک اشاره به نارنجی کافیست

رنگ نارنجی به دلیل گرم بودن و شدت و فشاری که در عمق ایجاد می‌کند و همچنین به دلیل بالا بردن جریان و حرکت در محیط، باید به اندازه و مناسب استفاده شود. شاید فقط یک اشاره کافی باشد تا محیط، ترکیبی بسیار هیجان‌انگیز داشته باشد. مثلا استفاده از یک نور نارنجی ملایم در محیط، نقاشی دیواری، گلدان، پرده‌های پنجره و … می‌تواند گرما و ترکیبی فوق‌العاده ایجاد کند.

نیروی عجیب نارنجی در افزایش انرژی

اگر می‌خواهید در محیط کار انرژی بیشتری داشته باشید و یا کارایی خود و همکارانتان را بالا ببرید، از سایه‌های مختلف نارنجی در کاغذ دیواری‌های محل کارتان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از میز‌هایی با خط‌های نارنجی و حتی تعدادی ست اداری سبک نارنجی استفاده کنید. پس از ایجاد این تغییرات می‌توانید افزایش انرژی را در تیم خود و یا همکارانتان ببینید. نارنجی باعث افزایش انرژی مثبت می‌شود و بهترین انتخاب برای طراحی دفتر و یا منزلتان است.

شروع کار با هزینه کم

معجزه کمی نارنجی برای رفع کسالت در دکوراسیون : اگر نگرانید که رنگ نارنجی با فضای خانه‌ شما چه کار می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم از لوازم جانبی کوچک شروع کنید. کوسن‌های کوچک، روبالشی‌های تخت، آباژور و حتی قاب عکس‌های قدیمی‌تان می‌توانند شروع خوب و کم هزینه‌ای برای دیدن اثر نارنجی در خانه‌ باشد. درست بعد از استفاده کوچک و به‌جا از این رنگ‌ها، مشاهده خواهید کرد که چقدر فضای خانه تغییر کرده است و چه مقدار حس مثبت به سمت شما سرازیر می‌شود.

نه به حرارت قرمز و نه به محتاط بودن زرد

سایه‌های رنگ نارنجی به اندازه قرمز حرارت و شور و هیجان ندارند و نسبت به آن کمی ملایم‌تر هستند. همچنین این سایه‌ها به اندازه زرد ملایم و محتاط‌گرایانه عمل نمی‌کنند، ولی تمام ویژگی‌های رنگ زرد را در خود دارند. پس استفاده از این رنگ‌ها و شاید ترکیب نارنجی با سایه‌های زرد و قرمز و شدت و ضعف این سایه‌ها در نارنجی، می‌تواند احساس خوش‌بینی، شادی، خلاقیت و انرژی را به وجود آورد.

ترکیب نارنجی با آبی

تا به حال به انتخاب جسورانه و ترکیب رنگ نارنجی با آبی فکر کرده‌اید؟ این انتخاب بسیار هیجان‌انگیز است، اما نیاز به کمی قدرت در انتخاب و طراحی درست دارد. مثلا شما می‌توانید از آبی تیره در ترکیب با سفید برای مبل‌ها بهره ببرید و در کنار آن از کوسن‌ها و یا کاغذ دیواری‌های پرتقالی روشن استفاده کنید. بی‌شک از این انتخاب پشیمان نخواهید شد و اضافه بر آن از ترکیب آرامش و هیجان کنار هم، لذت دو‌چندان خواهید برد.

همچنین می‌توانید از ترکیب زرد و آبی روشن در کنار یک نارنجی تیره برای اتاق بازی بچه‌ها استفاده کنید و علاوه بر این که هیجان را به بچه‌ها هدیه می‌دهید، رفتار آن‌ها را با ترکیب با آبی کمی کنترل کنید.

کدو تنبل را فراموش نکنید

شاید بهتر باشد بگوییم نارنجی منحصر به پرتقالی نیست، بلکه سایه‌های کدو تنبل نیز از این دسته رنگ‌ها هستند؛ رنگی با سایه کمی کدرتر و در طراحی داخلی بی‌نظیر.

راه‌ پله‌ای را تصور کنید که منتهی به نشیمن و یا اتاق‌های خواب می‌شود. این راه پله بسیار ساده است و تنها با استفاده از چندین قاب عکس پر شده است. شما باید آن را هیجان‌انگیز‌تر کنید.

راه پله، محل ورود به خانه و آشنایی با فضای خانه در نگاه اول است. دیوار‌های تماما سفید به‌اضافه قاب عکس‌هایی که معرف خانواده و علایق خانواده است، ترکیبی بسیار زیبا می‌دهد. حال این قاب عکس‌ها را نارنجی کدوتنبلی بگیرید و فقط با رنگ کردن در ورودی به رنگ نارنجی و یا استفاده از نوار‌های نارنجی رنگ، خانه را به گونه‌ای طراحی کنید که همه افراد در نگاه اول شما را تحسین کنند و همچنین گرمای آن را گرفته و با انرژی مثبت وارد فضای منزلتان شوند.

ترکیب نارنجی با خاکستری، انتخابی مدرن

معجزه کمی نارنجی برای رفع کسالت در دکوراسیون : خاکستری در طراحی مدرن و ترکیب با زغالی و یا سفید بسیار ویژه و قوی عمل کرده است. رنگ خاکستری و سایه‌های آن بی‌نهایت شیک هستند و فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. همچنین دیگر لازم نیست نگران این باشید که وسیله‌هایی که به این طراحی کلی اضافه می‌کنید، در ترکیب درستی قرار دارند یا خیر. اما بهتر است بدانید استفاده از نارنجی در کنار این ترکیب، انتخابی جسورانه و قدرتمند است و بعلاوه گرمای لازم را به منزلتان می‌دهد.

رنگ خاکستری کمی فضا را سرد می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از یک یا دو مبل تک نارنجی در کنار سرویس مبلمان و یا ترکیب کاغذ دیواری نارنجی با طوسی، فضا را راحت‌تر و گرم‌تر کنید، کمی انرژی به خود هدیه دهید و همچنان همان شکوه و زیبایی خاکستری را در منزل نگه دارید. پس در ترکیب‌هایتان شجاع باشید.

چوب، نارنجی و قهوه‌ای، دوستانی قدیمی و صمیمی

ترکیب مبلمان قهوه‌ای با سایه‌هایی از نارنجی از بهترین انتخاب ‌های شما خواهد بود. چوب قهوه‌ای در بسیاری از ترکیبات در کنار یک نارنجی گرم بسیار قوی عمل می‌کند. شما ترکیب مبلمان قهوه‌ای را در نظر بگیرید که پر از کوسن‌های نارنجی است، یا اتاق ناهار‌‌خوری را تجسم کنید که با میز و صندلی چوبی تیره پر شده است و یک پرده نارنجی و یا رومیزی نارنجی در ترکیب با آن قرار دارد.

بی شک از نگاه کردن به این ترکیب دل نمی‌کنید و تمام مدت گرمای خاص آن را حس خواهید کرد و قدرت طراحی را در آن خواهید دید. پس این دوست‌های قدیمی را به راحتی در کنار هم استفاده کنید و نه تنها نگران آشفتگی یا تضاد دکوراسیون محیط منزلتان نباشید، بلکه از صمیمیت و جفت شدن این ترکیب لذت ببرید.

پارچه‌ها، بافت‌ها، خطوط و ترکیب با نارنجی

منسوجات همیشه قدرت عجیبی در طراحی داخلی داشته‌اند. به پرده‌های بزرگ با بافت‌های زیبا و نارنجی رنگ فکر کنید، این پرده‌ها چقدر می‌توانند در ترکیبات ساده و کم‌رنگ و روشن منزل قوی عمل کنند؟ به فرش‌ پذیرایی توجه کنید، وجود خطوط نارنجی رنگ تا چه اندازه می‌توانند به این ترکیب در کنار مبلمان کرم روشن کمک کنند؟ این‌ها فقط قسمتی از کاربرد این رنگ هیجان انگیز در منسوجات، بافت و انواع پارچه‌ها است.

معجزه کمی نارنجی برای رفع کسالت در دکوراسیون : قطعا رنگ نارنجی در کنار طراحی‌های زیبا و منحصر‌به‌فرد، بسیار قدرتمند عمل می‌کند و باعث دیده شدن بافت‌های زیبای آن می‌شود. هیچ‌وقت به این فکر نکنید که نارنجی به‌دلیل داشتن قدرت زیاد باید در ترکیبات ساده استفاده شود، بلکه ذهنتان را باز بگذارید تا بتوانید ترکیبات عجیب این رنگ را در بافت‌های مخنلف حس کنید و با این کار قدرت و شدت یک نارنجی تند را تقسیم کنید تا از آن لذت بیشتری ببرید.

در طراحی داخلی همیشه به‌خاطر داشته باشید که می‌توانید از هر رنگی استفاده کنید، فقط باید بدانید کجا و چگونه و این کار اصلا سخت نیست. به درونتان نگاه کنید، به حسی که نیاز دارید. بسیاری از طراحی‌های منحصر‌به‌فرد فقط با باز گذاشتن ذهن و کمی شجاعت خلق شده‌اند.

معجزه کمی نارنجی برای رفع کسالت در دکوراسیون : شما باید گام اول را بردارید و این گام، همان اعتماد به درون خودتان است. رنگ نارنجی همان چیزی است که این روز‌ها برای هرکسی در خانه و محل کار لازم و ضروری است و کمبود آن همیشه حس می‌شود. انرژی موجود در این رنگ را دست کم نگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد