آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟

1

آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟

آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟ اگر برایطراحی منزلتان از یک طراح داخلی دعوت کرده‌اید تا شما را راهنمایی کند و یا دکوراسیون منزلتانرا تغییر  دهد و طراحی نماید، بهتر است بدانید تصمیم درستی گرفته‌اید.

این شیوه برای رسیدن به یک ترکیب خوب، بسیار فوق‌العاده است. اما مسئله‌ای که مطرح است و بسیاری از افراد را دچار مشکل خواهد کرد، این است که طراح، کار را باب میل آن‌ها انجام نداده است و یا دچار مشکلات دیگری از قبیل هزینه‌های زیاد و فراهم نکردن امکانات لازم توسط طراح و … شده‌اند.

بهتر است بدانید طراحان داخلی افراد دیکتاتوری نیستند و همچنین نمی‌توانند ذهن شما را بخوانند. آن‌ها فقط می‌توانند با شما در تعامل درستی قرار گیرند و در طی کار، با روانشناسی و طراحی مناسب، به آنچه باب میل شما و مناسب شرایط زندگی شما است، برسند. پس بهتر است از همان ابتدا با دقت و تحقیق، طراح خود را انتخاب نمایید و در روند کار هر آنچه که از شما می‌پرسند را کامل و صادقانه جواب دهید.

مشکل دیگری که وجود دارد، شنیدن جمله همه چیز باید عوض شود، است. این جمله در اکثر اوقات با یک نگاه اجمالی قبل از پرسیدن سوالات اصلی، فقط می‌تواند از دهان یک طراح غیر‌حرفه‌ای بیرون آید و در این مورد شما با اطمینان کامل و بدون استرس ناشی از شنیدن این حرف باید طراح خود را عوض کنید. حال آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟ در این مطلب، سوال‌ها و چگونگی پاسخ به آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

۱.چه چیزی را در این اتاق دوست دارید؟

سوال اول و اصلی‌ترین سوالی که طراح باید از شما بپرسد این است: ″چه چیزی را در این اتاق دوست دارید؟″ با پرسیدن این سوال، طراح به شما این اطمینان را می‌دهد که به علایق شما توجه دارد و قرار است، طراحی‌هایی متناسب با علایق شما انجام دهد.

مثلا اگر در یک اتاق نشیمن، مالک جواب این سوال را با نشان دادن کتابخانه شخصی‌اش بدهد، قطعا طراح ترکیبات خود را با توجه به این امر پیش خواهد برد؛ قرار دادنکتابخانه و یا یک طراحی ویژه برای داشتن یک کتابخانهبزرگ و چیدمان و انتخاب بقیه ضروریات در راستا و در کنار این کتابخانه.

۲.چه چیزی را در این اتاق دوست ندارید؟

آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟ سوال دوم در کنار سوال اول و تکمیل کننده آن است: ″چه چیزی را در این اتاق دوست ندارید؟″ جواب دادن به این سوال پیچیدگی‌هایی دارد که شاید شما را کمی گیج کند. در این مورد کاملا فراموش کنید که آیا آن وسیله را نیاز دارید یا نه و فقط صادقانه نسبت به چیزی که دوست ندارید، صحبت کنید.

همچنین ممکن است چیزی که شما آن را دوست ندارید، وسیله مورد علاقه همسرتان باشد و شما را در پاسخ به این سوال کمی گیج کند، اما از آن نیز نترسید چون طراح شما با شناخت کامل از علایق و سلایق همه اعضای خانواده پیش خواهد رفت و فکری برای آن خواهد کرد. یکطراح خوب سعی در تغییر دادن عقیده شما ندارد و فقط با‌توجه به نیاز‌های شما مناسب‌ترین کار را انجام خواهد داد.

۳.چه رنگی را دوست دارید؟

سوال سومی که طراح شما باید از شما بپرسد این است: ″چه رنگی را دوست دارید؟″ قطعا پاسخ به این سوال بسیار مهم است. ممکن است فردی با رنگ‌های ساده و فقط با یک لمس رنگی درخشان بیشتر ارتباط برقرار کند، تا وجود چند رنگ مکمل در کنار یکدیگر! حتی می‌تواند در رسیدن به طراحی مناسب و انتخاب درست طراح نیز تاثیر گذار باشد.

مثلا ممکن است شما عاشق کتابخانه چوبی قهوه ای باشید اما با رنگ سبز ارتباط بیشتری برقرار کنید. درست در اینجا است که مسیر طراحی کاملا تغییر پیدا می‌کند و ممکن است تصور طراح برای داشتن یک کتابخانه چوبی بزرگ را به یک کتابخانه مدرن با متریال سبک تغییر دهد که بتواند از رنگ مورد علاقه شما در کنار وسیله مورد علاقه‌تان استفاده کند.

۴.از چه رنگی متنفرید؟

سوال چهارم مکمل سوال سوم است: ″از چه رنگی متنفرید؟″ بهتر است با دقت به این سوال پاسخ دهید. آیا تا‌ به‌حال انرژی رنگی شما را آزار داده است؟ اگر رنگی را دوست ندارید صادقانه به این سوال پاسخ دهید تا طراح بتواند با جایگزین کردن رنگ مناسب به طراحی آرامبخش‌تری برای شما برسد.

۵.آیا چیزی وجود دارد که شما بخواهید به‌عنوان منبع الهام‌بخش منزلتان و یا رنگ‌های خانه از آن استفاده کنید؟

ممکن است شما با داشتن پارچه‌های گل‌گلی خاص در صندلی‌های میز غذاخوری‌تان حس خوبی داشته باشید و دلتان بخواهد آن‌ها منبع دیگر رنگ‌ها قرار بگیرند، یا وجود چند گلدان بزرگ و کوچک زیبا که ترکیبی از رنگ‌های آبی و سفید هستند و همیشه حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند! اینها سبب جهت‌دهی مناسب به کار طراح می شوند. پس خوب به اطرافتان دقت کنید.

۶.آیا نگاه و سبک خاصی را می‌پسندید؟

آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟ در این سوال شما باید به استفاده از رنگ‌ها و یا سبک خاص هنری و تاریخی‌ که در ذهن دارید مراجعه کنید. شاید از دیدگاه شما خانه‌ای باطراحی مدرنبسیار مطلوب باشد، اما از دیدگاه فرد دیگری داشتن خانه‌ای کلاسیک آرامبخش‌تر باشد. در این مورد ممکن است شما به این موضوع فکر کنید که واقعا هیچ شناختی نسبت به سبک‌ها و یا رنگ‌های خاص ندارید و نمی‌توانید پاسخ درستی به این سوال دهید.

اصلا نگران نباشید و با کمی جست و جو در تعدادی عکس می توانید به راحتی به این سوالات پاسخ دهید. تعدادی عکس از اتاق‌ها و سبک‌ها و شرایطی که همیشه برایتان رویایی و دوست داشتنی بودند و تعدادی عکس از همین مکان‌‌ها که باب‌ میل‌تان نیستند و همیشه از آن‌ها تنفر داشته‌اید، می‌تواند به طراح شما کمک کنند تا سلیقه شما را بهتر درک کند.

۷.از این اتاق چه استفاده‌ای می‌کنید؟

شاید این سوال در نگاه اول بی معنی به نظر برسد، اما بسیار مهم است. مثلا این واضح است که اتاق خواب مختص به خوابیدن و استراحت کردن است، اما ممکن است از آن برای دیدن فیلم نیز استفاده کنید. در این صورت باید شرایطی برای داشتن صندلی و یا تلویزیون در نقطه‌ای مناسب نیز وجود داشته باشد.

۸.آیا صندلی تلویزیون شما مهم است؟

سوال هشتم مستقیما به تلویزیون بر‌می‌گردد. اگر شما فردی باشید که ساعت‌های زیادی را صرف تماشای فیلم و … می‌کنید، قطعا صندلی شما مهم خواهد بود. بنابراین دیگر وسایل منزل و اتاق وابسته به آن خواهند شد و تغییرات اساسی خواهند داشت.

۹.آیا نیاز‌های خاصی وجود دارد که باید به آن توجه کرد؟

ممکن است در منزل شما فردی باشد که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند، در این صورت باید امکانات متناسب با او نیز مد نظر قرار گیرد. مثلا در اتاق بازی بچه‌ها و یا در آشپزخانه و حتی در اتاقی که تلویزیون قرار می گیرد، باید شرایط متناسب برای بازی، رفت و آمد، نشستن و دسترسی به وسایل لازم برای او نیز فراهم شود.

۱۰.آیا می‌خواهید تمام تغییرات را در یک فاز انجام دهید و یا تقسیم‌بندی می‌کنید؟

مسئله‌ی دیگر این است که شما می‌خواهید تمام تغییرات را تنها در یک جلسه انجام دهید و یا فقط نیاز دارید که قسمتی از اتاق‌ها و یا پذیرایی و … تغییر کند و بقیه را به زمان آتی موکول خواهید کرد. در این صورت طراح می‌تواند قسمت‌های مهم را انتخاب کند و سپس بخشی را متناسب با دیگر وسایل شما طراحی کند و در ادامه، طراحی‌هایش را برای بعد برنامه‌ریزی کند.

۱۱.چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟ مهم‌ترین سوال که باید به دقت آن را بررسی کنید و پاسخ دهید این است که چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ این سوال مستقیما به بودجه شما بر‌می‌گردد. با خود و طراح‌تان روراست باشید و تحت تاثیر تغییرات عظیم و یا هیجان‌انگیز، هزینه‌ای بیشتر از بودجه‌تان نکنید. پاسخ دقیق به این سوال، اصلا خجالت‌آور نیست.

بلکه با درست جواب دادن به آن، می‌توانید کمک بزرگی هم به طراح و هم به جیب خودتان کنید! ممکن است بودجه شما پایین‌تر از آنچه که طراح برنامه‌ریزی می‌کند باشد و با این جواب شما به او راه‌های دیگری را نشان خواهید داد که ممکن است تغییر متریال تا ساخت برخی وسایل و … در بر بگیرد.

۱۲.این یک بودجه واقع‌بینانه در رسیدن به آنچه که من می‌خواهم است یا خیر؟

در این مورد نوبت شماست که سوال آخر را در تکمیل سوال قبل بپرسید. “این یک بودجه واقع‌بینانه در رسیدن به آنچه که من می‌خواهم است یا خیر؟″ در این مورد طراح با شما صادقانه برخورد خواهد کرد و به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتر و برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشید.

ممکن است طراح با بودجه شما موافق باشد و بتواند تمام شرایط شما را فراهم کند و یا با بررسی بیشتر به حذف زوائد بپردازد و یا به شما بگوید که می توانید در هزینه های خود کمی صرفه جویی کنید.

تمام این موارد را با هم بررسی کردیم تا به این نتیجه برسیم که شما می‌توانید با انتخاب یک طراح خوب و پاسخگویی مناسب به سوالات او، بدون استرس و یا قرار گرفتن در شرایط وسوسه کننده، به طراحی مناسب و منزل ایده‌آل و یا محل کار دلخواه‌تان برسید.

آیا می‌دانید طراحان برای دکوراسیون منزلتان چه سوال‌هایی می‌پرسند؟ اما این را فراموش نکنید حتی اگر به این نتیجه رسیدید که نمی‌توانید با طراح و هزینه‌های آن کنار بیایید، پاسخ به این سوالات شما را برای رسیدن به یک طراحی مناسب راهنمایی خواهد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد