چیدمانی با تم صورتی

0

چیدمانی با تم صورتی

چیدمانی با تم صورتی : رنگ ها همیشه از موثر ترین اجزا چیدمان های داخلی و خارجی بوده اند. برای بیان احساسات و فضاسازی، استفاده از هر رنگ معنا و مفهوم خاصی را دربردارد. اینکه چطور و چگونه از رنگ ها استفاده کنیم، بار ها در مطالب گوناگونی تکرار شده اند و از جایی به بعد سلیقه و خلاقیت شماست که میتواند کاربرد یک رنگ در محیط را تعریف کند.

این بار به چیدمانی به رنگ صورتی پرداخته ایم. بدون شک، صورتی یکی از پرطرفدار ترین رنگ ها برای اتاق خواب است. اما تا به حال به استفاده از این رنگ در اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و فضاهای دیگر فکر کرده اید؟ آیا تاثیر رنگ صورتی در هر یک از این بخش ها را در نظر گرفته اید؟ اگر شما هم به دنبال چیدمانی نو به رنگ صورتی هستید و تاکنون جسارت آن را نداشته اید تا از ساختار های روزمره عبور کنید و به سمت رنگ های تازه بروید، این مطلب را از دست ندهید. این بار با صورتی های تازه ای آشنا می شوید!

رنگ Millennial Pink  به همان اندازه که نام گذاری آن سخت بوده، برای توضیح دادن هم رنگ سختی به حساب می آید. اما نمی شود این رنگ بی نظیر را نادیده گرفت. این رنگ یکی از بی نهایت رنگ های متنوع و مرسوم پالت رنگی صورتی است که اخیرا برای آن نام گذاری کرده اند و به نام Millennial Pink شناخته شده است، در صورتی که برای چندین دهه، جزو پرطرفدار ترین رنگ های خانه های مد بوده است.

چیدمانی با تم صورتی : این رنگ جلوه ی بصری منحصر به فردی دارد و به عنوان رنگی سرگرم کننده، جسور و خیره کننده، شناخته شده است که قدرت جذب دارد و هرکسی آن را دوست خواهد داشت،  البته اگر بداند که چطور از این رنگ استفاده کند! Millennial Pink در واقع طیفی از صورتی خالص است که با ترکیب سفید و طوسی ملایم، تلطیف شده است. برای درک بهتر این رنگ میتوانید اثری که از چکیدن شاتوت و زغال اخته بر لباس تان می ماند را در نظر بگیرید! این اثر به جا مانده دقیقا رنگ مورد بحث ماست.

این رنگ برای چندین سال یکی از مشهور ترین رنگ های لباس و در حدود دهه ی ۹۰ میلادی جزو رنگ مو های ویژه و منحصر به فرد بوده است؛ در حالی که در بحث معماری داخلی و چیدمان منازل، رنگ بسیار پرکاربرد و پرطرفداری است که کمتر از آن صحبت شده است. شاید دلیل اینکه افراد کمی  از رنگ Millennial Pink در خانه هایشان استفاده می کنند، عدم شناخت نحوه ی ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها و به کاربردن آن در چیدمان داخلی است.

چیدمانی با تم صورتی : در واقع این رنگ در هر فضایی خاص بودن خودش را نشان می دهد و مناسب هر فضایی نیست. اما با شناخت آن میتوانید تم صورتی جذابی را به دکوراسیون تان اضافه کنید.

اینکه رنگ صورتی Millennial Pink چه ویژگی هایی دارد و دقیقا چه رنگی است، ممکن است مقداری پیچیده باشد. پس بهتر است در ابتدا به ویژگی هایی که ندارد بپردازیم و بگوییم که چه رنگی نیست (!) و آنرا از سایر رنگ های صورتی مجزا کنیم.

این، یک رنگ خجالتی نیست!

Millennial Pinkدر مقایسه با سایر رنگ های صورتی که اغلب میشناسید، رنگ ملایم تری است و از نظر ترکیب بندی رنگ پیچیده تری از سایر صورتی های معمولی است. اما این لطافت باعث نشده تا وجود Millennial Pink در دکوراسیون های مختلف نادیده گرفته شود و به چشم نیاید.

آنچه که مشخص است، صورتی بودن این رنگ است و شما به راحتی میتوانید به عنوان یک رنگ صورتی از آن استفاده کنید. با این تفاوت که یک صورتی خاص تر میهمان شما است.

یکی از بهترین راه های استفاده از رنگ صورتی، ترکیب آن با سفید و رنگ های خنثی و ملایم است. رنگ صورتی در کنار رنگ مشکی در مقیاس کم هم،  ترکیب بسیار جذابی را بوجود می آورد. مشکی اجازه میدهد تا رنگ های ملایم به طور نامحسوس جلوه ی بیشتری پیدا کنند.

تا همیشه نمی ماند!

Millennial Pink جزو رنگ هایی است که محبوبیت های بازه ای دارند. این رنگ تا همیشه در صنعت مد و دکوراسیون همین اندازه پر طرفدار نمی ماند. همان طور که امروز بعد از گذشت سال ها که از آن در مد و پوشاک دهه ۹۰ استفاده میشد، دوباره روی کار آمد و این بار بیشتر در دکوراسیون داخلی خودش را نشان داد. در نتیجه به آن، به چشم رنگی همیشگی در صنعت مبلمان و دکوراسیون نگاه نکنید.

چیدمانی با تم صورتی : رنگ کردن دیوار در وسعت زیاد با رنگ های خیره کننده، نوعی ریسک است. مخصوصا رنگ هایی که تاکنون آنها را در وسعت زیاد از نزدیک لمس نکرده اید و برایتان تازگی دارد. اما جسور باشید! اگر دکور اتاق نشیمن یا اتاق خوابتان نیاز به یک تغییر اساسی دارد و میخواهید به کلی رنگ عوض کنید،  جسارت به خرج دهید و این بار رنگ صورتی را امتحان کنید.

صورتی و سفید

صورتی و سفید

روش هایی برای داشتن  خانه ای با تم صورتی:

۱)با سفید ترکیب کنید

همان طور که گفته شد رنگ Millennial Pink در ترکیب با سفید، فوق العاده به نظر میرسد و برای چیدمان، ترکیب این صورتی به همراه سفید بسیار مناسب است. در حالی که رنگ سفید، جلوه ی صورتی را بیشتر میکند و باعث میشود تا صورتی تر به نظر برسد، از طرفی اگر این ترکیب نادرست استفاده شود، باعث می شود تا صورتی به چشم نیاید و سرتاسر اتاق یکرنگ به نظر برسد.

۲)از المان های صورتی رنگ استفاده کنید

چیدمانی با تم صورتی : المان های کوچک صورتی رنگ در چیدمان منزل، تاثیر بسیار زیادی دارند. می توانید رنگ صورتی را در عناصری مانند

پرده ها

کوسن ها

بشقاب ها

جا شمعی های روی میز غذاخوری

گلدان های گل

تابلوهای روی دیوار و…

به کار ببرید. در این صورت سعی کنید از رنگ صورتی در کنار رنگ هایی که مکمل این رنگ است، استفاده کنید. برای مثال بشقاب های به رنگ صورتی روی میز، در برابر رومیزی سورمه ای رنگ، ترکیب چشم نوازی ایجاد میکند. هم چنین می توانید در کنار رنگ های ملایمی مانند بژ، آبی آسمانی و سفید نعنایی، المان های کوچک صورتی رنگ به کار ببرید. در وسعت های بزرگ تر مانند کاناپه ها و رنگ دیوار نیز جلوه ی ویژه ای به فضا می دهد.

یک کاناپه ی صورتی رنگ در کنار مبل هایی به رنگ سبز مغز پسته ای می تواند یکنواختی فضا را بشکند و اگر در همین چیدمان از پرده ای به رنگ صورتی ملایم و تابلوهایی با ترکیب سبز و صورتی نیز استفاده کنید، چیدمان بی نظیری را بوجود می آورید.

۳)صورتی های را باهم بیامیزید

همیشه در چیدمان هایی که بر اساس یک رنگ خاص ایجاد می شوند، طیف های مختلفی از آن رنگ را در نظر بگیرید. با کمی سلیقه می توانید در بین طیف های مختلف از یک رنگ، هارمونی چشم نوازی ایجاد کنید. در دکوراسیونی به رنگ صورتی، خودتان را محدود به یک یا دو رنگ روشن و تیره ی صورتی نکنید.

این رنگ طیف گسترده ای از روشن تا تیره را شامل می شود. با افزودن سفید به رنگ صورتی آن را روشن و روشن تر میکنید و اگر رنگ قرمز را بیشتر کنید، آن را به سمت صورتی پر رنگ و سرخابی می برید. به کار بردن چند طیف از یک رنگ باعث می شود تا رنگ ها خودشان را بیشتر نشان دهند و برجسته تر به نظر برسند.

۴)حمامی با چاشنی صورتی

معمولا در حمام ها لوله هایی که در قسمت بیرون کار می شوند و نمایان هستند را سفید می کنند تا امنیت بیشتری داشته باشند. هم چنین قفسه ها و سینک های دستشویی اغلب سفید هستند. برای کلاسیک تر نشان دادن حمام تان میتوانید قفسه ها را به رنگ صورتی تغییر رنگ دهید و حوله هایی در طیف رنگی صورتی در قفسه ها قرار دهید تا هارمونی ایجاد کنید. سعی کنید در فضایی مانند حمام یک رنگ را اشباع نکنید. ترکیب سفید و صورتی در کنار رنگ هلویی، هارمونی زیبایی برای سرویس های بهداشتی با تم صورتی پدید می آورند.

۵)دنیای رویایی کودکان

چیدمانی با تم صورتی : بسیاری از والدین تمایل دارند به ندرت رنگ و دکوراسیون اتاق کودکشان را تغییر بدهند. اما واقعیت این است که تنها برای چند سال است که می توانند از وسایل اتاق کودکشان به همان میزان اولیه بهره ببرند و در نهایت مجبور به ایجاد تغییراتی می شوند. پس چرا در این مدت از رنگ های سرگرم کننده که باعث می شوند فرزندتان لذت ببرد، استفاده نکنید؟

رنگ صورتی برای اتاق کودکان رنگ بسیار ظریف و ملایمی است. علاوه بر آنکه چیدمانی کلاسیک بوجود می آورد، به اتاق حال و هوایی رویایی نیز میدهد. صورتی از پر طرفدار ترین رنگ های اتاق دختر بچه ها است. می توانید از طیف های مختلف رنگ صورتی در روتختی، اسباب بازی ها، پرده ی اتاق، تزئینات دیواری، فرش اتاق و … استفاده کنید.

۶)به آشپزخانه ای صورتی فکر کنید!

چیدمانی با تم صورتی : صورتی رنگی است که میتوانید آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید! اما در هر حال صورتی رنگ لحظه هاست. ممکن است رنگ صورتی را دوست نداشته باشید، اما اگر در یک اتاق نشیمن با عناصری به رنگ صورتی که باشید، قطعا خستگی سراغتان نمی آید و اگر در آشپزخانه ای به رنگ صورتی وقت بگذرانید، انرژی تان هدر نخواهد رفت.

به هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که به صورتی کمی بیشتر فکر کنید! این بار برای فضایی جدید تر؛ آشپزخانه صورتی شما به راحتی در کنار رنگ های بسیاری قرار می گیرد و ترکیبات دلنشینی می سازد. صورتی ملایم و کدر، حال و هوایی مدرن به آشپزخانه تان می دهد.، در حالی که صورتی پر رنگ و درخشان، آشپزخانه ای با نشاط میسازد. اگر هنوز نتوانسته اید رنگ صورتی را در آشپزخانه لمس کنید و نمی دانید چه در انتظارتان خواهد بود، از دیوار ها شروع کنید.

از صورتی روشن برای رنگ دیوار ها استفاده کنید تا آشپزخانه تان را بزرگ تر نشان دهد و هم چنین حال و هوایی تابستانی را در این فصل سرد ایجاد کند.

اگر تمایل به استفاده ی بیشتری از رنگ صورتی دارید، دست به کار شوید و کابینت هایتان را به رنگ صورتی تغییر دهید. ترکیب کابینت های صورتی و خاکستری و یا طوسی روشن یکی از کلاسیک ترین ترکیب های رنگی مناسب آشپزخانه است. آباژور سقفی آشپزخانه و فرشی که در آشپزخانه پهن کرده اید هم میتوانند با داشتن رگه هایی از رنگ صورتی شما را در داشتن این چیدمان همراهی کنند.

۷)اتاق نشیمن

چیدمانی با تم صورتی : شاید رنگ صورتی برای اتاق نشیمن کمی غیر منطقی به نظر برسد و فکر کنید زیادی دخترانه می شود! اما اگر به درستی اجزا را انتخاب کنید، در نهایت اتاق نشیمنی کلاسیک و بی نهایت مدرن خواهید داشت. یک کاناپه ی صورتی رنگ در کنار میز جلو مبلی به رنگ مسی و یا رز گلد، ترکیب فوق العاده ای به وجود می آورد.

کاغذ دیواری هایی به رنگ گلبهی یا هلویی که تم صورتی دارند، برای چیدمانی با رنگ های گرم بسیار مناسب است. میتوانید کاور مبل هایتان را به رنگ کرم و لیمویی تغییر دهید تا تناسب بیشتری با این رنگ کاغذ دیواری به وجود آورد. ترکیب رنگ های پاستلی در چیدمان اتاق نشیمن نیز ، ترکیب بسیار چشم نوازی ایجاد میکند. سبز پاستلی فضایی مدرن و فانتزی می سازد که برای روزهای تابستانی و بهاری بهترین گزینه است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد