میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

0

میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟ امروزهتلویزیون به‌عنوان یکی از پراهمیت‌ترین عناصر دکوراسیون خانه شناخته می‌شود. تعیین مکان مناسب برای میز تلویزیون در خانه، اغلب یکی از نگرانی‌های افرادی است که، به خانه جدید نقل‌مکان می‌کنند.

تلویزیون معمولاً نقطه کانونی هر خانه‌ای محسوب می‌شود، اما پیدا کردن یک مکان مناسب برای قرار دادن میز تلویزیون، بستگی به طراحی داخلی آن خانه دارد. به این نکته توجه کنید که میز تلویزیون منزل را با توجه به شرایط خانه‌تان انتخاب کنید. برای اینکه میز تلویزیونجایگاه مناسبی در چیدمان منزل داشته باشد، می‌بایست اصول و قوانینی را رعایت کنید.

پس ما با ایده‌هایی متنوع به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین جایگاه میز تلویزیون را در دکوراسیون خانه خود پیدا کنید، با ما همراه باشید.

میز تلویزیون را در چه قسمتی از خانه قرار دهیم؟

میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟ برای چیدمان بهتر و زیبایی بیشتر دکوراسیون خانه، برای انتخاب جای مناسب برایمیز تلویزیون، باید به این نکته توجه داشت که مبلمان، میز ناهارخوری و آشپزخانه موردهایی هستند که با محل قرارگیری تلویزیون ارتباط مستقیمی دارند و به هم وابسته و متصل هستند.

پس قبل از هر کاری ابتدا باید محل قرارگیری تلویزیون را مشخص نمایید و بعدازآن مبلمان را بچینید. سپس مطمئن شوید که پشت تلویزیون فضای کافی برای تهویه و همچنین قرار دادن سیم‌های تلویزیون و تجهیزات وابسته به آن وجود دارد. بهترین مکان برای میز تلویزیوندر دکوراسیون داخلی خانه به‌صورتی است که مبل‌ها بتوانند در اطراف تلویزیون قرار گیرند و هر فردی با نشستن در هر قسمت از اتاق نشیمن، امکان تماشای تلویزیون را داشته باشد.

هیچ مبل و صندلی نباید پشت به تلویزیون قرار گیرد، زیرا این کار، یک نقص بزرگ در چیدمان دکوراسیون داخلی خانه شما به وجود خواهد آورد. پس تمام تلاش خود را بکنید که دید مناسب را برای همه مبل‌های اتاق خود محیا کنید.

به هیچ عنوان میز تلویزیون را مقابل پنجره و پشت به پنجره قرار ندهید

یکی از پراهمیت‌ترین نکته‌ها برای قرار دادنمیز تلویزیون در فضای خانه این است که به‌هیچ‌عنوان میز تلویزیونرا مقابل پنجره و پشت به پنجره قرار ندهید به این دلیل که، نور تابیده‌شده از پشت پنجره، سایه‌ای بر روی صفحه نمایشگر شما ایجاد می‌کند که سبب تاری دید و اذیت شدن چشمان شما خواهد شد و دید مناسب را از شما سلب خواهد کرد.

درصورتی‌که جای مناسبی برای جاگذاری میز تلویزیونپیدا نکردید و چاره‌ای جز این کار نداشتید، از پرده هایی با پارچه‌های ضخیم استفاده کنید تا مانع عبور نور شود.

یک نقطه کانونی مناسب انتخاب کنید

میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟ اگر تلویزیون شما نقطه کانونی اتاق نشیمن است، باید آن را در مرکز اتاق و کامل و مستقیم در سطح چشم بینندگان خود قرار دهید. بهتر است مبلمان را در مقابل تلویزیون قرار دهید؛ زاویه مستقیم مبلمان با صفحه نمایشگر تلویزیون بهترین حالت است. اما اگر شما یک نقطه کانونی دیگر مانند شومینه و یا یک پنجره دارید، بهتر است میز تلویزیون جایی قرار گیرد که تماشای تلویزیون به‌راحتی برای همه افراد میسر باشد.

قرارگیری میز تلویزیون در کنار شومینه

اگر در خانهشومینه ای وجود دارد، بهتر است برای جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، تلویزیون هم‌ردیف شومینه قرار گیرد. تلویزیون یکی از عواملی است که در دکوراسیون داخلی خانه تأثیرگذار است. حالا اگر تلویزیون در کنار شومینهکه خود یکی از عوامل مهم دکوراسیون داخلی است قرار بگیرد، میزان زیبایی و جذابیت محیط بیشتر می شود و در کنار هم بودن این دو، سبب ایجاد فضایی خلاقانه می‌شود

ارتفاع مناسب قرارگیری میز تلویزیون

میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟ از نکات مهم دیگری که در این ارتباط باید به آن توجه کرد، اول ارتفاع متوسط تماشاگر و دوم اندازه و ارتفاع تلویزیون است؛ ارتفاع نامناسب تلویزیون می‌تواند به درد گردن منجر شود. با توجه به بزرگی صفحه‌نمایش تلویزیون خود، سعی کنید مبلمان را در فاصله مناسب بامیز تلویزیونقرار دهید. فاصله تلویزیون تا محل نشستن شما باید ۲ برابر ارتفاع صفحه‌نمایش تلویزیون باشد، دقت کنید که نزدیک بودن مبل به تلویزیون، چشم‌ها را آزرده می‌کند. همچنین صفحه نمایش باید در سطح قفسه سینه باشد و نباید از سطح چانه شما بالاتر قرار بگیرد.

پنهان کردن تلویزیون در خانه‌های کوچک

به علت کوچک بودن فضای خانه‌های امروزی، گاهی اوقات جایی برای میز تلویزیون پیدا نمی‌شود، برای این مشکل هم راه‌حلی وجود دارد که البته در چیدمان ایرانی ما چندان مرسوم نیست. راه‌کار این است که به‌جای قرار دادن قفسه‌های دکوری و به‌اصطلاح بوفه برای نمایش ظرف و ظروف، کتابخانه‌ای مدرن و زیبا در فضا قرار گیرد.

به گونه‌ای که این کتابخانه دارای درب کشویی باشد که قابلیت پنهان کردن تلویزیون درون خود را داشته باشد. این کار سبب می‌شود تا تلویزیون همیشه جلو چشم نباشد و افراد برای سرگرمی بیشتر به سمت کتاب تمایل پیدا کنند تا برنامه‌های تکراری تلویزیون، ضمن اینکه هم فضا زیبا می شود و هم جایی برای قرارگیری تلویزیون پیدا می شود.

ترکیب میز تلویزیون با دکور در دکوراسیون داخلی

در صورت تمایل می‌توانید از میزهای تلویزیون بزرگ که دارای قفسه‌هایی هستند، استفاده کنید، در این صورت علاوه بر زیباسازی اتاق، می‌توانید

از قفسه‌های دکور هم استفاده کنید. معمولاً در خانه‌هایی که فضای کافی برای میز تلویزیونوجود ندارد، از این مدل میز استفاده می‌شود، به این صورت که تلویزیون و دکور باهم ادغام می‌شوند و ترکیبی فوق‌العاده می‌سازند.

قرارگیری میز تلویزیون موازی با عرض اتاق نشیمن

درصورتی‌که اتاق نشیمن شما به شکل مستطیل است، یعنی عرض کم و طول زیادی دارد، بهترین محل برای قرارگیریمیز تلویزیون، عرض اتاق است. با قرار دادن یک دست مبلمان زیبا در اطراف تلویزیون، محیط صمیمی و دوستانه‌ای را در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید و از جای مناسب تلویزیون خود نهایت استفاده را ببرید.

قرارگیری میز تلویزیون در راستای محور اصلی و کشیدگی اتاق

میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟ گاهی بسته به شرایط ناچار می شوید میز تلویزیونخود را در راستای محور اصلی و کشیدگی اتاق قرار دهید. در این صورت شما می‌توانید با استقرار مناسب مبل ها  فضای مناسبی برای میز تلویزیون ایجاد کنید.

قرارگیری تلویزیون در یک جای مناسب نه تنها زیبایی چیدمان را بیشتر می کند، بلکه آسایش را برای حین تماشای تلویزیون برایتان فراهم میکند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد