بهترین چیدمان برای اتاق کودکان و نوزادان

0

بهترین چیدمان برای اتاق کودکان و نوزادان

بهترین چیدمان برای اتاق کودکان و نوزادان : هرچه به هفته‌ها و ماه‌های پایانی بارداری نزدیک می‌شوید، احتمالاً تغییر دکوراسیون منزلمناسب با روحیات نوزادان اهمیت بیشتری برای شما پیدا می‌کند. در این میان ایده‌های متفاوتی در ذهن به وجود می‌آیند که استفاده از کاغذدیواری‌هایی به رنگ روشن، ایجاد طرح‌های کودکانه روی دیوارها یا خرید مبلمان مخصوص کودکان ازجمله آنها محسوب می‌شوند.

بااین‌حال هزینه و مدت‌زمان ماندگاری نیز از مهم‌ترین دغدغه‌ها به هنگام اجرای این ایده‌ها هستند. در زیر چند ایده را که به کمک آنها می توانید اتاق خوابی ساده و متمایز برای کودکتان تدارک ببینید با شما در میان می گذاریم:

ترکیب سفید با زرد یک راه ساده و کارساز

ایجاد سایه‌های زرد رنگ روی دیوارها و مبلمان، فضای اتاقرا دنج‌تر جلوه می‌دهد. همچنین کمدهایی سفید رنگ و گهواره‌ای ساده نیز به حفظ آرامش کودکان کمک می‌کند و فضای اتاق کودک را نیز دل‌بازتر جلوه می‌دهد.

رنگ های نزدیک به هم ماجراجویی کم ریسک

اگر به ایجاد جذابیت در فضای اتاق خواب کودکان علاقه دارید، اما تمایلی در به کار بردن طرح‌های قوی و غالب ندارید، می‌توانید از تم‌هایی با رنگ‌های نزدیک به هم استفاده کنید.

برای مثال استفاده از رنگ‌های سرد نظیر آبی تیره و روشن برای به نمایش گذاشتن پرواز پرندگان در آسمان در کنار رنگ سفید، علاوه بر ایجاد تعادل و جلوگیری از یکنواختیدکوراسیون اتاق کودکان، مانع از شکل‌گیری یک وجه غالب و به حاشیه رفتن سایر قسمت‌ها می‌شود.

اگر زود دلزده می شوید از روش های کلاسیک استفاده کنید

بهترین چیدمان برای اتاق کودکان و نوزادان : مدت‌زمان ماندگاری وسایل و طرح‌های مورداستفاده برای دیوارها، یکی از دغدغه‌های ماست به‌گونه‌ای کهدکوراسیوناتاق‌خواب تا چند سال پس از تولد با روحیات کودکان تناسب داشته باشد.

به این منظور استفاده از طرح‌های کلاسیک که علیرغم زیبایی و جذابیت، چندان به مد روز ارتباطی ندارند، یکی از راه‌حل‌های این معضل است. این شیوه اگرچه به‌اندازه سایر متدها حال و هوای اتاق نوزاد را تداعی نمی‌کند اما دست‌کم طول عمر بیشتری دارد، باکمی تغییر در وسایلی نظیر تخت و کمدها تا سنین نوجوانی نیز قابل‌استفاده هستند.

فرش و پرده را دریابید

لزومی ندارد که برای افزودن گرما و هیجان بیشتر به اتاق نوزادان و کودکان، همواره از رنگ‌های گرم و تیره برای دیوارها استفاده کنید، بلکه می‌توان با استفاده از لوازم جانبی نظیر فرش، پرده، کمد و مبلمان این حس و حال را دردکوراسیون اتاقکودکان خلق کرد. حسن این کار ترکیب آسان‌تر رنگ‌های سرد و گرم و ایجاد تعادل میان آنها است.

جسارت استفاده از رنگ های متفاوت کنار هم

بهترین چیدمان برای اتاق کودکان و نوزادان : قرار نیست همیشه دردکوراسیون اتاق کودکاناز رنگ‌های شادی نظیر قرمز و سبز و آبی به‌طور غالب استفاده شود. درواقع همه‌چیز به نوع چیدمان وسایل بستگی دارد. شما می‌توانید با به‌کار بردن رنگ‌های تیره‌ای نظیر خاکستری در کنار رنگ‌های سفید و کرم و اسباب‌بازی‌های رنگارنگ هم مدت‌زمان استفاده از دکوراسیون اتاق کودکان را افزایش دهید و هم طرح‌های متفاوت‌تری که بارنگ‌های روشن چندان قابل‌اجرا نیستند، خلق کنید.

راحتی و علایق خودتان را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که قرار نیست دکوراسیون اتاق کودک تنها مورد علاقه او باشد. در واقع به دلیل رفت و آمد زیاد شما به این اتاق، طراحی آن بر روی شما نیز تاثیر می‌گذارد و موجب آرامش یا سلب آسایش شما می‌شود. با این وصف فراموش نکنید که دکوراسیون اتاق کودکان باید برای شما نیز فضایی راحت و ایمن ایجاد کند.

در نتیجه بهتر است با حفظ اصول طراحی فضای کودکانه، تزئینات و مبلمان مورد استفاده در این اتاق با قسمت‌های دیگر خانه نیز تناسب داشته باشد. معمولاً استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی یکی از عوامل مؤثر در تناسب اتاق کودک با سایر قسمت‌های خانه است.

ابتکار به خرج دهید و بازسازی کنید

لزومی ندارد که برای دکوراسیون اتاق نوزادان همواره لوازمی مخصوص و گران قیمت خریداری کنید. اسباب و لوازم اتاق کودکان با وجود کیفیت بالا پس از یک یا دو سال دیگر قابل استفاده نیستند. در نتیجه شما می‌توانید با خرید لوازم دسته دوم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. افزون بر این، برخی از وسایل و مبلمان بزرگ‌سالان نیز با کمی تغییر و تعویض رنگ و روکش با دکوراسیون اتاق نوزادان سازگار می‌شوند.

برچسب ها به کمک شما می آیند

بهترین چیدمان برای اتاق کودکان و نوزادان : اگر پیش از به دنیا آمدن نوزاد وقت چندانی برای تغییردکوراسیون اتاق کودکندارید و یا اتاقی با یک رنگ خنثی مانند سفید در اختیار دارید، می‌توانید با نصب برچسب‌های رنگی از حیوانات و شخصیت‌های کارتونی و نصب عروسک‌ها و آویزهای سقفی، حس و حال فضا را از حالتی یکنواخت و کسل‌کننده خارج کنید. این شیوه به‌ظاهر با عجله، علاوه بر هزینه کم، حسن دیگری نیز  دارد.

خرید این‌گونه وسایل هزینه کمی برای شما دارد و به‌آسانی نیز قابل تعویض است. در نتیجه می‌توانید با گذشت چند مدت طرح‌های جدید و جذاب‌تری را جایگزین آنها کنید. با این وصف، دکوراسیون اتاق خواب همواره برای کودکان جذاب خواهد بود.

زرد و آبی یک انتخاب بی حاشیه

اگر در انتخاب رنگ اتاق نوزادان تردید دارید، رنگ زرد را فراموش نکنید. این رنگ می‌تواند جایگزین مناسبی برای طرح‌های سنتی و همیشگی آبی و صورتی باشد.

این رنگ موجب شادی و نشاط و افزایش قدرت حافظه می‌شود و اگر به صورت کم‌رنگ و در کنار رنگ‌هایی نظیر سفید و خاکستری مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر منفی ندارد. افزون بر این، ترکیب رنگ‌های زرد و آبی نیز می‌تواند در ایجاد تعادل و هماهنگی به شما کمک کند.

برای کودکان بزرگتر هیجان ایجاد کنید

با استفاده از کاغذدیواری‌های طرح دار و خوش‌رنگ یک نمای جذاب و جالب‌توجه در اتاق‌خواب کودک خلق کنید. چندان در استفاده از الگوهای کودکانه در اتاق‌خواب کودک نهراسید. همانند آنچه در تصویر می‌بینید این الگوها بیش از هر چیز توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

بهترین چیدمان برای اتاق کودکان و نوزادان : همچنین به یاد داشته باشید که به‌منظور جلوه بیشتر تنها یکی از دیوارهای اتاق را با کاغذدیواری‌های طرح دار پوشش دهید و سایر دیوارها را به رنگ‌های ساده و هماهنگ با این کاغذدیواری درآورید و یا از کاغذدیواری‌های ساده برای سایر دیوارها استفاده کنید. یکی دیگر از محاسن این کار جلوگیری از شلوغی بیش‌ازحد اتاق‌خواب و افزایش عمق آن است.

این اتاق، یکی از مهم ترین مکان ها برای رشد و رسیدن به آرامش کودک و نوزادشما محسوب می شود، پس با چیدمانی درست، به رشد ذهنی و خلاقیت آنها کمک کنید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد