۸ مبلمان زیبا و متفاوت با ترکیب چوب و رزین

0

۸ مبلمان زیبا و متفاوت با ترکیب چوب و رزین

۸ مبلمان زیبا و متفاوت با ترکیب چوب و رزین : در سال‌های اخیر، طراحان مبلمان روش‌های جدیدی را برای بهره‌گیری از رزین و استفاده از ویژگی‌های متفاوت آن، برای طراحی محصولات منحصر به فرد و متفاوت پیدا کرده‌اند. امروزه مبلمان با ترکیب رزین خود سبکی از طراحی و یک ترند محسوب می‌شود و منبع الهامی برای روش جدیدی از تفکر و زندگی است. در ادامه ۸ مبلمان زیبا که به این روش طراحی شده‌اند را بررسی می‌کنیم.

میز زمین (Earth Table) طراحی Riva1920

میز زمین، دارای رویه‌ای ساخته‌شده از رزین و چوب‌های درختان هزارساله کائوری (Kauri) از نیوزلند است و قصد دارد با طراحی خود نشان‌دهنده زمین باشد. قسمت‌های چوبی به صورت سمبلیک نشان‌دهنده قاره‌ها و قسمت‌های رزینی نشان‌دهنده اقیانوس هستند. ترکیب بافت چوب و شفافیت رزین نیز تعامل حیرت‌انگیزی را میان سایه و نور ایجاد می‌کند. پایه‌های این میز از لوله‌های آهنی مشکی رنگ ساخته‌شده است و به گونه‌ای متصل شده‌اند که جوشکاری آن‌ها معلوم باشد.

چهارپایه Stump شرکت Alcarol

۸ مبلمان زیبا و متفاوت با ترکیب چوب و رزین : در این محصول طراحان آلکارول از تنه‌هایی استفاده کردند که به طور معمول دور ریخته می‌شوند و استفاده دیگری ندارند و علاوه بر حفظ این تنه‌ها، سعی در حفظ پوشش گیاهی که در لبه‌های این درخت رشد کرده‌اند و زندگی می‌کنند نیز داشتند. این بخش از پوشش گیاهی که بر روی کنده درخت وجود دارد را رزین در بر می‌گیرد، این بخش ماده ای که باعث به وجود آمدن و زندگی‌ گیاهان شده است را تداعی می‌کند. به نوعی می‌توان گفت در این طراحی زندگی قبل از اینکه از بین برود، در جای خود ثابت شده است.

چهارپایه Zero Per Stool

در اینچهارپایهکه از جنس چوب بلوط و رزین ساخته‌شده است، ضایعات و دورریز مواد به حداقل خود رسیده و نام محصول نیز از همین ویژگی آن گرفته‌شده است. نشیمن این چهارپایه با استفاده از بقایای چوب‌هایی که از بریده‌شده پایه‌های آن به‌جامانده و رزین ساخته می‌شود و این‌گونه ضایعات محصول تقریباً به صفر می‌رسد. در تولید این محصول از دو نوع رزین شفاف و کدر استفاده شده است که هرکدام جلوه و سبکی متفاوت به آن می‌دهند.

کمد مدل Fuse

این کمد نمونه‌ای از یک دستاورد مدرن و متفاوت در میان محصولات چوبی است. ایده طراح برای ساختن این کمد دستیابی به محصولی غیرطبیعی از مواد طبیعی بوده است. در این کمد از چوب و ترکیب سنگ مرمر، بازالت و رزین استفاده‌شده است و تراش این ترکیب در جهت‌های مختلف، بافت‌های مختلفی را نیز به وجود آورده است.

میز درخشان اثر Mike Warren

۸ مبلمان زیبا و متفاوت با ترکیب چوب و رزین : میز درخشان که از تخته چوب متخلخل سرو، رزین و پودر رنگ شب‌تاب ساخته‌شده است، محصولی بسیار متفاوت و جالب است که روش ساخت بسیار ساده‌ای نیز دارد. رنگ شب‌تاب این میز در طول روز نور را به خود جذب می‌کند و با تاریک شدن به صورت رنگ آبی ملایمی می‌درخشد. این میز برای فضاهای باز و یا مهمانی‌ها بسیار کاربرد دارد و بهتر است  در کنار پنجره و یا جایی که جذب نور راحت‌تر است قرار گیرد.

چراغ‌های Brecce اثرMarco Stefanelli

۸ مبلمان زیبا و متفاوت با ترکیب چوب و رزین : این چراغ‌ها  از تنه درخت، رزین وچراغ‌های LED ساخته‌شده‌اند. تمامی تنه‌ها که اکنون بدنه محصول را تشکیل می‌دهند، از ضایعات چوب هستند و بخش‌های اضافه بر آنچه برای نورپردازی ضروری بوده خارج شده است و رزین جای آن‌ها را گرفته است.

مبلمان رزینی اثر Roel Huisman

این مبلمان در نگاه اول بسیار ساده اما جذاب به نظر می رسد. رویه کلفت رزینی و پایه‌های چوبی استوانه‌ای برای این محصول ظاهری مینیمال به وجود آورده است. اما نکته قابل توجه دیگر در طراحی این میز، عملکردهای تکمیلی است که برای آن در نظر گرفته‌شده است. گلدان و لامپ این میز از عناصر تزئینی آن نیستند بلکه اجزا جدا نشدنی از میز هستند که به بهبود عملکرد و راحتی استفاده آن کمک می‌کنند.

میز صاف طراحی Jo Nagasaka

۸ مبلمان زیبا و متفاوت با ترکیب چوب و رزین : طراح ژاپنی Jo Nagasaka، به‌تازگی این سری از میزهای چوبی با رویه‌های رزین با رنگ فلوئورسنت را عرضه کرده است. طراحی این میزها بر اساس سنت ژاپنی صورت گرفته است و ۸ پایه دارد و با توجه به عمق چوب در قسمت‌های مختلف شدت رنگ رزین نیز در سطح کم و زیاد می‌شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد