۱۱ راه برای مرتب کردن کمد لباس

0

۱۱ راه برای مرتب کردن کمد لباس

۱۱ راه برای مرتب کردن کمد لباس : پس از یک زمستان سرد، رسیدن بهار و نو شدن حس فوق‌العاده ای در خانه ایجاد می‌کند. شاید این یکی از دلایلی باشد که برای رفتن به استقبال عید نوروز، شروع به خانه‌تکانی می‌کنیم و با حذف و اضافه‌ی اشیاء در محیط منزل خود، برای ایجاد تغییر تلاش ‌می‌کنیم.

یکی از مشکلات خانه تکانی مرتب کردن لباس‌ها‌ است. به نظر می‌رسد مرتب کردن لباس فقط تا زدن و چیدن آن درون کشو و کمد لباس است، اما دردسر واقعی وقتی شروع می‌شود که برای پیدا کردن لباس مناسب دید و بازدید‌های عید نوروز، تمام کمدها زیر و رو می‌شود. یا پس از یک جست‌وجو‌ی طولانی برای پیدا کردن لنگه جوراب‌ مورد علاقه‌تان احتمال اینکه دست از تلاش بردارید و به خرید جوراب دیگری فکر کنید، کم نیست!

اما این مشکل بزرگ راه حل ساده‌ای دارد و با کمی دقت و حوصله با خوشایندترین حالت ممکن حل می‌شود. کافی‌ است در میان خانه‌تکانی‌ها و خرید‌های عید نوروز خود کمی وقت بگذارید و با استفاده از این ۱۱ تکنیک مرتب کردن کمد لباس که در ادامه همین مطلب به شرح آن‌ها می‌پردازیم، لباس‌هایتان را مرتب کنید و سال آینده را بدون مشکل در پیدا کردن لباس بگذرانید.

۱. کمدتان را خالی کنید

۱۱ راه برای مرتب کردن کمد لباس : در لا‌به‌لای خانه تکانی قبل از عید نوروز دستی هم به کمد و کشو‌های لباس بکشید. تمام کمد‌ها را خالی کنید، اگر نیاز به رنگ زدن دارد دست به‌کار شوید و رنگ کمد خود را تغییر دهید، در غیر این صورت با یک گردگیری ساده کارتان راه می‌افتد. خالی کردن فضای کمد و کشو به شما این امکان را می‌دهد که گنجایش کامل کمدخود را بدانید و بر اساس آن برای قرار دادن لباس‌ها برنامه‌ریزی کنید.

۲. به کمد لباس محدود نشوید

اگر فضای کافی برای قرار دادن لباس‌های خود ندارید، پس جای جدیدی برای آن‌ها خلق کنید. می‌توانید از فضاهای دیگر خانه که امکان استفاده از آن را دارید، بهره ببرید. برای مثال می‌توانید برخی از لباس‌ها را در زیرزمین خانه ذخیره کنید و یا در قسمت خالی دیوار اتاق خود، با قرار دادن چند قفسه جایی برای کیف و کفش‌های فانتزی ایجاد کنید.

۳. داخل کمد و کشو‌ها را تغییر دهید

بعد از تمیز کردن کمد می‌توانید با کمی خلاقیت فضاهای جدیدی در کمد خود ایجاد کنید. یکی از کارها اضافه کردن رگال لباس درون کمد است. با این کار می‌توانید برای لباس‌های مهمانی خود جای بیشتری ایجاد کنید. قرار دادن سبد در کف کمدنیز می‌تواند راه حل خوبی برای مرتب کردن کیف‌ها باشد. از قسمت‌های کناری داخل کمد می‌توانید با استفاده از کمی میخ و تخته و یا باکس‌های کوچک برای کفش‌های خود نیز جا باز کنید. همین‌طور می‌توانید داخل کشوها را تقسیم بندی کنید. این کار برای دسترسی بهتر به جوراب و لباس‌های زیر کمک زیادی می‌کند.

۴. چه لباسی را کجا قرار دهیم؟

۱۱ راه برای مرتب کردن کمد لباس : بهترین جا برای قرار دادن لباس‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، قفسه‌ها و قسمت‌هایی است که دسترسی به آن‌ها آسان است و راحت می‌شود لباس مورد نیاز را در آن پیدا کرد. همین‌طور برای لباس‌های کم‌کاربرد قفسه‌های بالای کمد جای مناسبی است.

۵. لباس‌های زمستانی را بردارید

با توجه به تغییر فصل و آب و هوا لباس‌های حجیم زمستانی دیگر کاربرد چندانی ندارند. حجم زیاد لباس‌های زمستانی بخش عمده‌ی کمد لباس را پر می‌کند. بنابراین بهترین کار برای خالی کردن فضای کمد حذف این لباس‌هاست. به همین منظور لباس‌هایی که دیگر قابل استفاده نیستند را به کلی از کمد بردارید و لباس‌هایی که برای زمستان بعد نیاز دارید را در چمدان‌های قدیمی ذخیره کنید. چنانچه چمدان را برای سفرهای عید نوروز نیاز دارید، جای نگرانی نیست، می‌توانید لباس‌های اضافه را در یک جعبه یا سبد بگذارید و آن‌ها را در قسمتی از کمد و یا زیر تخت انبار کنید.

۶. لباس‌های کم‌کاربرد و پرکاربرد

نامرتب چیدن لباس‌ها همیشه باعث می‌شود برای پیدا کردن لباس مورد نیاز، کل کمد و کشو را به هم بریزیم. برای همین بهتر است لباس‌ها را بر اساس میزان کاربردی که دارند، بچینید. برای این کار لباس‌های پرکاربرد خود را از لباس‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید، جدا کنید. لباس‌های کم‌کاربرد را در ردیف پایین کشو بچینید و لباس‌های پرکاربرد را روی آن‌ها قرار دهید.

۷. رنگ‌بندی لباس‌ها را فراموش نکنید

۱۱ راه برای مرتب کردن کمد لباس : به طیف رنگی لباس‌هایتان توجه کنید. یکی از دلایل نامرتب بودن کمد و کشو، قرار گرفتن نامنظم لباس‌های رنگی در کنار هم است. کمد لباس هرچقدر هم مرتب و تمیز باشد، بی ربط بودن رنگ لباس‌ها در کنار هم کشو را نامرتب نشان می‌دهد. بهترین کار برای حل این موضوع این است که لباس‌ها را بر اساس رنگی که دارند، در کمد و کشو قرار دهید. این کار جدا از زیباتر نشان دادن کمد لباس، باعث می‌شود با توجه به رنگی که دوست دارید برای دور همی‌های عید نوروز و روزهای دیگر بپوشید، راحت‌تر لباس مورد نظرتان را انتخاب و پیدا کنید.

۸. کمربندها را آویزان نکنید

آویزان کردن کمربند روی گیره‌ی لباس اصلا کار درستی نیست، زیرا این‌ کار سبب می‌شود با هر تکان کوچکی کمربند تاب بخورد و به دیوار و یا در آسیب بزند. به همین دلیل می‌توانید یکی از کشو‌ها را خالی کرده و با استفاده از جعبه‌های کوچک آن را تقسیم بندی کنید و کمربندها را در کشو بچینید. علاوه بر این با این کار می‌توانید جای مناسبی برای کراوات، پاپیون، عینک، ساعت مچی، دستبند و گیره‌های کراوات ایجاد کنید و دیگر نگران گم شدن وسایل خود نباشید و با یک نگاه جزئی هر وسیله‌ای که به آن نیاز دارید را از کشو بردارید.

علاوه بر این برای نگه‌داری دستبند‌ و گردنبند، یک رگال کوچک تهیه کنید تا بتوانید آن‌ها را سالم نگه دارید. همچنین می‌توانید با چسباندن تور درون یک قاب کوچک جای مناسبی برای گوشواره‌های خود ایجاد کنید و جدا از استفاده‌ی تزئینی آن، از گم شدن گوشواره‌هایتان جلوگیری نمایید.

۹. ادکلن‌ها را در جای مناسبی قرار دهید

ادکلن‌ها به دلیل استفاده‌ی مداومی که از آن ها می شود، همیشه قسمتی از ریخت‌ و پاش‌های وسایل اتاق را به همراه دارند. شما می‌توانید یک سینی کوچک برای ادکلن‌های خود در نظر بگیرید و آن‌ها را در قسمتی از کمد و یا کشوی خود قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک جعبه‌ی کوچک و زیبا مجموعه‌ی ادکلن مورد علاقه و استفاده‌ی خود را روی کشو یا مقابل آینه قرار دهید.

۱۰. روسری‌ها را کجا بگذاریم؟

روسری‌های خود را تا نزنید. این کار باعث چروک شدن روسری شما می‌شود. با توجه به استفاده زیاد روسری باید آن را در جایی قرار داد که به راحتی در دسترس باشد. با تعبیه کردن چند رگال کوچک روی در کمد می‌توانید روسری‌ها را بدون تا زدن روی آن آویزان کنید و یا با تقسیم کردن کشو، روسری‌ها را لوله کنید و در قسمت‌هایی که ایجاد کرده‌اید، قرار دهید.

۱۱. از انواع گیره‌های لباس استفاده کنید

۱۱ راه برای مرتب کردن کمد لباس : سری به مراکز خرید بزنید گیره‌های مخصوص آویزان کردن وسایل مختلف را تهیه کنید. گیره‌های نگه‌دارنده شلوار، گیره‌های مخصوص دامن و کیف و آویز‌های روسری و کلاه. استفاده از این گیره‌ها در مرتب کردن کمد لباس تاثیر زیادی خواهد داشت. علاوه‌ بر این در سالم نگه داشتن کیف و کفش و لباس‌های شما کمک خواهد کرد و فضای بیشتری را برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار خواهد داد.

با استفاده از این راه حل‌های راحت کمد لباس‌هایتان را به زیباترین شکل مرتب کنید و برای دید و بازدیدهای نوروز بدون نگرانی و عجله کردن در پیدا کردن لباس، با حوصله و سلیقه آماده دیدن عزیزانتان شوید. همین‌طور می‌توانید برای مرتب ماندن کمد لباس‌هایتان پیش از شروع هر فصل دست به کار شوید و لباس‌های مناسب آن فصل را در دسترس قرار دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد