۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر

0

۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر

۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر : آخرین روز ماه اکتبر بنا به سنتی دیرین در بخشی از اروپا به‌عنوان روز «هالووین» شناخته ‌می‌شود. روزی که برگزاری آیین‌های آن حالا با گسترش رسانه‌ها از مرزهای اروپا فراتر رفته و بسیاری از مردم جهان در این روز و شب که روز جهانی جادو نیز نام گرفته در برنامه‌هایی تفریحی با تم ترس حاضر می‌شوند و هرساله میلیون‌ها نفر در کشورهای مختلف این روز را با پوشیدن لباس‌های عجیب‌وغریب، خوردن غذاهای متنوع و انجام بازی‌های سرگرم‌کننده، جشن می‌گیرند.

اما خیلی از ما وقتی اسم جادو به گوشمان می‌خورد، بیشتر از هر چیزی به یاد «هری پاتر» می‌افتیم. یکی از دلایل جذابیت این فیلم، فضاهایی بود که فیلم‌برداری در آن انجام گرفته بود. طراحی و دکوراسیون داخلی این فضاها بر حس‌وحال رمزگونه و جادویی آن می‌افزود و باعث جذابیت هرچه بیشتر آن می‌شد. اگر برای شما هم دکوراسیون و حس‌وحال فضاهای فیلم هری پاتر جذاب است و دوست دارید اینچنین حس‌وحالی در دکوراسیون اتاق‌های منزلتان تجربه کنید، با ما همراه باشید تا با ده ایده دکوراسیونی با حال‌وهوای جادویی فیلم هری پاتر، بیشتر آشنا شویم.

۱-کلیدها را به پرواز درآورید

۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر : پرواز کردن یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دنیاهای ماورایی است. از قالی پرنده سلیمان تا جاروی همیشگی جادوگران و حتی توپ طلایی بازی کوییدیچ  البته همین‌طور کلید‌ها در دنیای هر پاتر؛ همه پرواز می‌کنند. اگر کتاب هری‌پاتر را خوانده باشید حتما بارها این تصاویر را تجسم کرده‌اید و یا در فیلم بال زدن‌های تند بامزه این اشیاء کوچک و دوست داشتنی توجه‌تان را به خودش جلب کرده‌است. به پرواز درآوردن کلیدهای اعجاب‌انگیز می‌تواند کلید ورود هری پاتر به اتاق‌تان باشد. کافی است روی یک کاغذ سفید تصویر چند پر بکشید، آن‌ها را بریده و با چسب به کلیدهای قدیمی‌ بچسبانید.

اگر دوست دارید همه چیز مهیج‌تر جلوه کند می‌توانید در عتیقه‌فروشی‌ها و بازارهایی که اشیاء قدیمی و دست دوم می‌فروشند به دنبال کلید‌هایی چوبی و فلزی با ظاهری خاص باشید. در آخرین مرحله کافی است کلیدهای بالدار را با یک نخ معمولی، نخ ماهیگیری و یا نخ نامرئی از سقف آویزان کنید. این یکی از متمایزترین آویزهایی است که می‌توانید در اتاق‌تان داشته باشید.

۲-یک آویز جورابی بسازید

۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر : اگر از طرفداران هری پاتر باشید حتما دابی را به یاد دارید؛ جن خانگی خدمتکار لوسیوس مالفوی و خانواده‌اش که با آن‌ نگاه‌های مظلومانه و لب‌های آویزان دل هر بیننده‌ای را به رحم می‌آورد. اگر یادتان نیست این خدمتکار چطور بلیط آزادی‌اش را بدست آورد کافی است صفحات آخر «تالار اسرار» ورق بزنید. بله؛ درست است. یک لنگه جوراب همه آن‌چیزی بود که با حیله هری‌پاتر نصیب دابی شد و آزادی‌اش را بدست آورد.

شما هم اگر دلتان برای دابی می‌سوزد می‌توانید او را به راحتی آزاد کنید؛ آن هم با ساخت ساده یک جا جورابی! این آویز و گیره‌ها را داخل در کمد نصب کنید تا برای همیشه از شر مشکل گم شدن جوراب‌هایتان راحت شوید. این ایده البته برای خوابگاه‌ها و خانه‌های پرجمعیت و شلوغ که هرچند وقت یکبار یک لنگه جوراب در جایی از اتاق پیدا می‌شود هم ایده کارآمدی است!

 ۳-یکی از نقل‌قول‌های هری پاتر را قاب بگیرید

دلیل محبوبیت هری پاتر بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان تنها فضای فانتزی و ماجراجویانه آن نیست. چیزی که ما را وادار می‌کرد در صف‌های بلند انتشار ترجمه آخرین نسخه کتاب رولینگ بایستیم قهرمان و ارزش‌های قهرمان بود. از قهرمانان مجموعه هری پاتر جملات و نقل‌قول‌های زیبا و الهام‌بخش زیادی به جای مانده است. جملاتی که مثل اینکه: «متفاوت بودن عادت‌ها و زبان‌ها اهمیتی ندارد؛ اگر هدف یکسان و قلب‌ها به روی یکدیگر باز باشد.»

شما هم بر اساس سلیقه‌ خود یک یا چند جمله تاثیرگذار از هری‌پاتر را انتخاب کنید، آن‌ها را روی کاغذ چاپ کنید و در قاب عکسی چوبی یا شیشه‌ای قرار دهید تا هر روز صبح که چشمتان به آن می‌افتد به اهداف و آرزوهایتان با امیدواری بیندیشید و به سمتشان حرکت کنید. البته اگر خوش خط هستید چه بهتر که خودتان آن را بنویسید. پیشنهاد ما یکی از نقل قول‌های این مجموعه که استقلال هویتی دوران نوجوانی را هم به خوبی نمایان می‌کند: «من خودم هستم و از بابت چیزی که هستم شرمنده نیستم!» پس خودتان باشید و دنیای خودتان را خلق کنید.

۴-دیوار را با تابلوی اماکن دنیای جادوگری تزئین کنید

هاگوارتز از کدام طرف است و برای رفتن به آزکابان کدام مسیر را باید انتخاب کرد؟ تصویرسازی و ارائه جزئیات از سرزمین جادویی مجموعه هری پاتر آنقدر دقیق و جذاب بود که خیلی‌ از ما در نوجوانی کوچه دیاگون، کوچه ناکترن و بن بست اسپینرزاند را از محله خودمان بیشتر می‌شناختیم و اگر چشم بسته در قلب لندن رها می‌شدیم، احتمالا می‌توانستیم «سکوی سه و نه چهارم» را به راحتی پیدا کنیم!

۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر : پس موافقید که هر آدرس و نشانی از مکان‌های دنیای جادویی هری پاتر شما را به سفری حتی شده چند دقیقه‌ای به آن سرزمین خواهد برد. این نشانی‌ها چه به صورت تابلو باشند و چه عکس برگردانی روی بخشی از دیوار، توجه همه را به خود جلب خواهد کرد زیرا یک عنصر متفاوت در دکوراسیون اتاق شما است. آن‌ها که این فیلم را دیده‌اند، با دیدن این علامت‌ها یاد صحنه‌های به یادماندنی فیلم خواهند افتاد و آن‌ها که ندیده‌اند، اولین کارشان پس از بازگشت به خانه، دانلود هری پاتر خواهد بود.

۵-از بالش‌ها و کوسن‌هایی با طرح‌های الهام گرفته از دنیای هری پاتر استفاده کنید

تأثیر تصاویر را دست کم نگیرید. چاپ طرح‌های هری پاتر روی بخش پارچه‌ای مبلمان کار به ظاهر کوچکی است اما تأثیر زیادی در تغییر حال‌وهوای دکوراسیون اتاق شما خواهد داشت. با این کار آخرین تصویری که قبل از خواب می‌بینید، بالشی است با تصویر چوب‌دستی یا کلاه و احتمالا رویای همراهی کردن هری پاتر در خواب را برای شما به دنبال خواهد داشت.

۶-نقشه‌ مهاجمان (Marauders) را روی کمد لباس بکشید

هری پاتر علاوه بر مجموعه اصلی چندین و چند جلد کتاب دیگر دارد، از جمله کتاب‌های درسی هاگوارتز و نقشه‌های سرزمین‌های مختلفش. یک راه جذاب برای دکوراسیون اتاق با تم هری پاتر این است که نقشه سرزمین مهاجمان را روی در کمد دیواری بکشید. برای اینکه خودتان این کار را انجام دهید، نیاز به داشتن صبر، حوصله و خلاقیت دارید. در واقع این کار فرصت مناسبی برای نشان دادن توانایی‌هایتان درزمینه‌ی نقاشی کردن است. اگر هم خودتان وقت این کار را ندارید، می‌توانید از یک نقاش بخواهید این تصویر را روی کمد بکشد. نتیجه همان‌طور که در تصویر می‌بینید، حیرت‌انگیز خواهد بود. گویی هر بار که در کمد را باز می‌کنید قرار است شنل بپوشید و آماده نبرد با مهاجمان شوید!

۷-عروسک دابی را به دکوراسیون اتاق اضافه کنید

۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر : حتی اگر از سن عروسک بازی‌تان گذشته می‌توانید یک دابی بافتنی را به عنوان دکور در کتابخانه و کنار کتاب‌های هری پاتر قرار دهید. عروسکی که متفاوت‌تر از همه خرس‌ها و خرگوش‌های دوران کودکی‌تان خواهد بود.

 ۸-جاروی پرنده بسازید

جاروی پرنده خیلی پیش‌تر از خلق هری پاتر نشان از جادو و جادوگری داشت و یک عنصر قوی برای آوردن تم جادو به دکوراسیون اتاق. با تبدیل جاروی دستی ساده به جارویی با دسته‌ بلند، به جارویی جادویی خواهید رسید. جارویی پرنده همچون جاروی هری پاتر که با آن درس پرواز آموخت. می‌توانید آن را بالای در ورودی اتاق، بالای پنجره و یا روی قسمتی از دیوار بچسبانید.

۹-یک تخته‌ جادویی روی دیوار نصب کنید

همه‌ ما برای نصب یادداشت‌ها، برنامه روزانه و یا تصاویر الهام‌بخش و… به یک چنین تخته‌ای روی دیوار نیازمندیم. این تخته می‌تواند جنسی چوبی، مقوایی یا هر جنس دیگری که برایمان امکان‌پذیر است، داشته باشد.می‌توانیم همچین قسمتی روی دیوار اتاق کودکان نیز ایجاد کنیم و نمرات خوب یا خبر پذیرفته شدنشان در آزمون‌هایی که برایشان مهم است را روی آن بچسبانیم. این برد می‌تواند با داشتن برچسب و المان‌هایی از هاگوارتز حس‌وحالی جادویی داشته باشد.

۱۰-در گوشه‌ دنج اتاق یک خیمه برای خواندن رمان‌های هری پاتر، بسازید

۱۰ ایده جذاب دکوراسیون برای طرفداران هری پاتر : خیمه پارچه‌ای، مانند آنچه در تصویر می‌بیند، می‌تواند محیط مناسبی برای دور شدن از اضطراب‌های روزانه و اختصاص دادن وقتی برای کتاب خواندن باشد. چه بهتر که ۷ جلد کتاب‌های هری پاتر هم از جمله کتاب‌هایی باشند که در این کتابخانه‌ پارچه‌ای کوچک و دنج خود دارید. کتابی که تا سال ۲۰۰۷ بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید و به ۶۴ زبان ترجمه شد. این رمان، عنوان پردرآمدترین رمان‌نویس را برای نویسنده‌اش یعنی جوآن کتلین رولینگ به همراه داشته است.

اگر هنوز در انتخاب دکوراسیونی با تم هری پاتر مردد هستید به یاد داشته باشید که هری پاتر از آن دسته فیلم‌های بی‌نظیری است که می‌توان گفت متعلق به تمام دوران‌هاست. باگذشت ۵ سال از انتشار آخرین قسمت این فیلم، همچنان از برترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود، ازاین‌رو دکوراسیونی که تحت تأثیر حس و حال فضاهای این فیلم طراحی شده باشد نیز قدیمی نمی‌شود و همچنان جذابیت خاص خود را خواهد داشت

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد