هفت قدم کوچک تا یک دفتر کار خانگی راحت

0

هفت قدم کوچک تا یک دفتر کار خانگی راحت

هفت قدم کوچک تا یک دفتر کار خانگی راحت : هرچه افراد به انجام فعالیت‌های کاری در فضای منزل بیشتر تمایل پیدا می‌کنند، راحتی و کارایی دفتر کار خانگی نیز برایشان مهم‌تر می‌شود. اما در طراحی دفتر خانگی شما با یک چالش اساسی روبرو هستید. از یک سو فضای منزل محدودیت‌های خاص خودش را دارد و از سوی دیگر دوست دارید تا برخلاف اغلب دکوراسیون‌های اداری، یک محیط کاملاً شخصی و مخصوص به خود، داشته باشید. پس بهتر است برای گذر از این چالش این نکته را بدانید که طراحی و چیدمان یک دفتر کار خانگی بیش از آنکه به سبک‌ها و اصول خاصی پایبند باشد، به نوع نگاه شما بستگی دارد.

«چگونه یک دفتر کار خانگی طراحی کنیم؟» این سوال خوبی برای آغاز این راهنماست اما این بار ترجیح می‌دهیم فارغ از تمام اصول طراحی، از خود بپرسیم: «چگونه در یک دفتر کار خانگی، احساس راحتی کنیم؟» در واقع اگر برای این سؤال ساده جوابی مناسب پیدا کنیم، بی‌شک یک دفتر کار خانگی راحت و دوست‌داشتنی خواهیم داشت.

دفتر کار خانگی را شبیه به یک خانه طراحی کنید نه یک فضای اداری

باید اعتراف کرد که لوازم اداری همگی برای سهولت فعالیت‌ها در محیط کار طراحی شده‌اند، با این حال در اغلب موارد این قطعات حس و حالی سرد و بی‌روح به محیط کار می‌دهند. از این رو، توصیه می‌کنیم که بیشتر از مواد طبیعی‌تری نظیر چوب و چرم و پارچه استفاده کنید. به‌کارگیری از این مواد موجب می‌شود تا فضای دفتر کار خانگی شما بیشتر شباهت به یک خانه پیدا کند تا یک محیط اداری. شاید لوازم به‌کار رفته در دفتر خانگی کارایی ملزومات اداری را نداشته باشد، اما راحتی شما این نقص‌های کوچک را جبران می‌کند.

میز کار خود را بسازید

هفت قدم کوچک تا یک دفتر کار خانگی راحت : چندان مهم نیست که میز شما برای یک فعالیت کاری طراحی شده یا خیر. آنچه اهمیت دارد، دلبستگی شما به آن میز و چینش اشیا بر روی آن است. حتی می‌توانید در طراحی میز کار نیز خلاقیت داشته باشید. اگر فضای کافی در اتاق خود ندارید می‌توانید یک تخته چوبی را با استفاده از پایه به دیوار وصل کنید و از آن به‌عنوان میز کار دیواری استفاده نمایید.

اهمیت نورپردازی در دفتر کار خانگی

نورپردازی کلید جذابیت یک دفتر کار خانگی است. به‌جای استفاده از لامپ‌ها و سیستم‌های نورپردازی اداری، از لامپ‌ها و چراغ‌های دکوراتیو و عتیقه استفاده کنید. هرطور که می‌خواهید با نور بازی کنید. چراکه دفتر کار خانگی شما صرفاً برای شماست و تنها شما قرار است از آن لذت ببرید.

از بهترین و بهینه‌ترین وسایل استفاده کنید

شما در دفتر کار خانگی خود به‌اندازه یک محیط اداری کار می‌کنید، پس باید وسایلی در اختیار داشته باشید که مانع از خستگی زود هنگام شما شود. هرچند که افزود بسیاری از ملزومات اداری در دفتر کار خانگی کمی مشکل است اما داشتن یک موس و کیبورد مناسب و خوش‌دست نقش مؤثری در کاهش خستگی شما خواهند داشت.

یک صندلی مناسب پیدا کنید

هفت قدم کوچک تا یک دفتر کار خانگی راحت : فرقی ندارد که در یک دفتر کار خانگی فعالیت می‌کنید یا یک فضای اداری؛ شما در هر یک از این نقاط به یک صندلی راحت و ارگونومیک نیاز دارید. همچنین به دلیل اینکه صندلی‌های ارگونومیک ظاهری بی‌روح و صنعتی دارند، بد نیست یک صندلی مطابق علاقه خود برای نشستن کوتاه مدت نیز به فضای اتاق کار خانگی اضافه نمایید.

استفاده از دو مانیتور

هفت قدم کوچک تا یک دفتر کار خانگی راحت : اگر در دفتر کار خانگی خود با کامپیوتر طراحی و شبیه سازی می‌کنید، می‌توانید بخشی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها را صرف خرید یک مانیتور دیگر کنید. دقت کنید که مانیتورها شما در یک راستا قرار داشته باشند تا برای دیدن هر دو نیازی به چرخش گردن نداشته باشید. این کار علاوه بر اینکه مانع از خستگی شما می‌شود، لذت از کار کردن را برای شما بیشتر می‌کند.

یک کمد جادار تهیه کنید

هفت قدم کوچک تا یک دفتر کار خانگی راحت : راحتی در دفتر کار خانگی را مترادف با بی‌نظمی ندانید. در واقع نمی‌توان از یک فضای کاری لذت برد و همزمان بی‌نظمی موجود در آن را نیز تحمل کرد. به‌هم‌ریختگی و چینش نامنظم وسایل در دفتر کار خانگی خستگی و بی‌حوصلگی را به همراه دارد. بنابراین بهتر است به‌جای پر کردن فضای اتاق کار خود با میزهای بزرگ و صندلی‌های متعدد، یک کمد و فضای ذخیره‌سازی مناسب در آن قرار دهید و وسایل اضافه خود را در آن بچینید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد