صندلی شاد و مهربان برای چپ دست ها

0

صندلی شاد و مهربان برای چپ دست ها

صندلی شاد و مهربان برای چپ دست ها : حتی تصور هم لازم نیست، اگر چپ دست باشید بارها با صندلی‌هایی که برای شما طراحی نشدند مواجه می‌شوید. صندلی‌هایی که تکیه‌گاه دست آنها نه‌تنها به شما کمک نمی‌کنند بلکه مزاحمی همیشگی برای حرکات شما محسوب می‌شوند. در کلاس درس یا جلسات امتحان یا کنکور که به تمرکز بالایی نیاز است متأسفانه چپ دست‌ها با یک معضل همیشگی روبرو می‌شوند؛ صندلی‌های راست دست!

شاید تصور کنید که خرید صندلی‌های مخصوص چپ دستان این مشکل را به‌راحتی حل می‌کند اما مشکل دقیقا از همین جا آغاز می‌شود. چراکه در مدارس و دانشگاه‌ها یا اطلاع دقیقی از تعداد دانشجویان چپ دست وجود ندارد و یا بودجه کافی برای خرید صندلی‌های مخصوص چپ دستان به‌طور مجزا اختصاص داده نمی‌شود. در نتیجه همواره عده‌ای ناچارند بر روی صندلی‌های نامناسب بنشینند و به علت چرخش بیش از حد و طولانی مدت کمر برای تسلط بر کتاب یا دفتر خود، با مشکلات متعددی نظیر انحراف ستون مهره‌ها و کمردرد مواجه شوند.

با این حال ظاهراً عدم تناسب دنیای امروز با تمام امکانات و مشخصه‌های خود، با زندگی چپ دستان یک معضل جهانی است. نتیجه آن‌که در آن‌سوی مرزها متخصصان دست به کار شدند و برای دانشجویان و دانش آموزان چپ دست چاره‌ای جالب اندیشیده‌اند. یک صندلی با دسته‌ای متحرک که می‌تواند به‌طور مشترک توسط راست دستان و چپ دستان مورد استفاده قرار گیرد.

ؤ : در نمایشگاه سال NeoCon شیکاگو در سال ۲۰۱۰، سازنده مبلمان Steelcase یک صندلی جدید را به نام Node معرفی کرد. این صندلی یک راه‌حل مناسب برای یادگیری بهتر و تمرکز بیشتر در کلاس‌های درس بود. بر اساس تحقیقات وسیع در میان کاربران مختلف، صندلی Node از ویژگی‌های گوناگونی برای حمایت از شیوه‌های جدید یادگیری دانش آموزان برخوردار است. تحقیقات شرکت Steelcase نشان می‌دهد در کلاس‌های درس امروزی انواع مختلفی از روش‌های تدریس مانند بحث‌های گروهی، همکاری تیمی و سخنرانی که همه آنها به آموزش و یادگیری مؤثرتر کمک می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل، درحالی‌که روش‌های تدریس در حال تکامل هستند، کلاس‌های درس برای پشتیبانی از این فعالیت‌های چندگانه طراحی نشده‌اند.

در بسیاری از کلاس‌های سنتی میزها و صندلی‌ها با ایجاد موانع فیزیکی از اجرای شیوه‌های نوین آموزشی و ارتباط بیشتر میان معلم و دانش آموزان جلوگیری می‌کنند. در نتیجه دانش آموزان ناچارند برای یادگیری به صندلی‌هایی ثابت تکیه کنند و تنها به یک سو خیره شوند و معلم نیز به دلیل فضای بسته کلاس ناچار به ایستادن تمام‌وقت در روبروی دانش آموزان است. در چنین کلاس‌هایی دیگر از تشکیل گروه‌های دانش‌آموزی و حلقه‌هایی که به ارتباط بیشتر آنها منجر شود خبری نیست. هرچند برخی معلمان با ذوق و شوق و البته سختی فراوان این مشکلات را تحمل کرده و شکل کلاس و چینش صندلی‌ها را تا حد امکان تغییر می‌دهند اما وجود پایه‌های متعدد در زیر صندلی‌ها عملاً این کار را در کلاس‌های کوچک غیرممکن می‌کند.

صندلی شاد و مهربان برای چپ دست ها : در مقابل صندلی Node ویژگی‌های کلیدی مورد نیاز برای فضاهای آموزشی نوین مانند حالت چرخشی به‌منظور ایجاد دید وسیع و آسان‌تر برای دانش آموزان، قابلیت تحرک و تغییر حالت سریع برای ایجاد یک چینش متفاوت و دلخواه و از همه مهم‌تر یک فضای مناسب برای قرار دادن کوله‌پشتی، لپ‌تاپ و کتاب را در خود جای داده است. از تمام ویژگی‌ها مهم‌تر دسته‌ای چرخشی و بدون مزاحمت است که به‌راحتی می‌تواند توسط افراد چپ دست و راست دست مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین صندلی Node عملاً موجب می‌شود تا معلمان و دانش آموزان بتوانند از تمام فضای کلاس برای یادگیری استفاده کنند. جنس و حالت یکپارچه این صندلی نیز بر اساس اصول ارگونومی طراحی شده تا دانش آموزان احساس راحتی بیشتری در هنگام نشستن طولانی مدت داشته باشند. در حقیقت صندلی Node با ویژگی‌های قابل تنظیم فراوان خود می‌تواند نیازهای طیف وسیعی از دانش آموزان و دانشجویان از جمله چپ دستان، راست دستان و حتی افرادی با مشکلات حرکتی را برطرف کند و به ایجاد یک فضای آموزشی پویا، راحت و با راندمان بالا کمک می‌کند.

صندلی شاد و مهربان برای چپ دست ها : از این صندلی حتی می‌توان در محیط‌های غیر آموزشی مانند کارگاه‌ها و ورک شاپ ها نیز استفاده کرد تا افراد حاضر در آن با راحتی بیشتری بتوانند با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند. در نتیجه به نظر می‌رسد رفته رفته یکی از مشکلات اصلی چپ دستان در حال رفع شدن است و البته اگر مراکز مختلف مانند مدارس و دانشگاه‌ها دست از سر امکانات و شیوه‌های سنتی و خشک آموزشی بردارند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد