سبک ژاپاندی جدیدترین سبک دکوراسیون

0

سبک ژاپاندی جدیدترین سبک دکوراسیون

سبک ژاپاندی جدیدترین سبک دکوراسیون : گاهی اوقات ترکیب دو سبک بهتر از یک سبک است و”ژاپاندی” یکی از موردتوجه‌ترین ترندهای سال ۲۰۱۷، نمونه‌ای برای اثبات این حرف است. در این ترند، زیبایی‌شناسی مدرن-روستیک برگرفته از سبک اسکاندیناوی و شمالی با ظرافت و زیبایی سبک سنتی ژاپنی ترکیب می‌شود و جلوه جدیدی از سبک مینیمالیسم را ایجاد می‌کند.

ژاپاندی چیست؟

به طور خلاصه می‌توان گفت ژاپاندی سبک  جدیدی است که ویژگی‌های خود را از خصوصیات مدرن اسکاندیناوی و ظرافت‌های سبک ژاپنی برگرفته است و این دو را ترکیب کرده است تا سبکی با بهترین ویژگی‌ها از دو دنیای مختلف را ایجاد کند. اما چرا ترکیب این دو سبک؟ با وجود اینکه این دو سبک هرکدام از در یک سوی دنیا متولد شده‌اند اما قوانین مشترکی دارند. هردو این‌ها مشقی از مینمالیسم هستند و هردو بر اهمیت ایجاد فضایی کاربرد محور تاکید دارند و از داشتن فضایی با دکوراسیون فراوان بدون توجه به استفاده و کاربرد فضا پرهیز می‌کنند.

سبک ژاپاندی جدیدترین سبک دکوراسیون : البته که این تفاوت‌های آن‌هاست که باعث جذاب شدن این سبک ترکیبی می‌شود. به طور مثال در حالی که در طراحی ژاپنی گاهی فضا زیاد از حد صاف و صیقلی می‌شود، جزئیات روستیک سبک اسکاندیناوی می‌تواند تفاوت زیبایی ایجاد کند و یا هنگامی که رنگ‌های خنثی مورد استفاده در سبک شمالی ممکن است فضایی مرده را ایجاد کند، رنگ‌های غنی طراحی ژاپنی گرمای بیشتری به فضا می‌بخشد.

رنگ‌های متضاد را انتخاب کنید

تضاد، کلید ساختن فضای جذاب بصری است و این نکته در سبک ژاپاندی نیز مورد توجه قرارگرفته است. قدم اول برای فهمیدن چگونگی استفاده از رنگ‌ها، درک و شناخت پالت رنگی هر سبک است. سبک شمالی (اسکاندیناوی) با رنگ‌های خنثی، چوب‌های خنثی، رگه‌هایی از رنگ‌های پاستلی و ترکیب این‌ها با نور تعریف می‌شود. در طرفی دیگر سبک ژاپنی برای رنگ‌های غنی، چوب‌های رنگارنگ و ترکیب‌های جالب از رنگ قرمز و مشکی مشهور است. بنابراین بیشتر فضاهایی که از سبک ژاپاندی پیروی می‌کنند، با یک زمینه خنثی تیره آغاز می‌شود و سپس تضاد از طریق ترکیبی از چوب‌های روشن و رنگ مشکلی ایجاد می‌شود. در این سبک معمولاً از تنها یک رنگ تند برای ایجاد تضاد استفاده می‌شود اما می‌توان با استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان رنگ‌های دیگری نیز به فضا وارد کرد.

دو سبک مبلمان را ترکیب کنید

در هردو مبلمان اسکاندیناوی و ژاپنی، نکته مشترکی وجود دارد و آن این است که مبلمان به راحتی قابل شناسایی است. اگر حتی برای مدت کوتاهی در دنیای طراحی گشت و گذار کرده باشید، باید بتوانید در یک نگاه مبلمان متناسب برای این سبک ها را تشخیص دهید. با وجود اینکه در هر دو این سبک‌ها مبلمان با خطوط تمیز و مشخص طراحی شده است و تاکید بر کاربردی بودن آن است، اما این دو سبک تفاوت‌هایی نیز دارند. مبلمان اسکاندیناوی معمولاً از چوب‌های سبک ساخته شده است و ظاهری آرام و روستایی دارد امامبلمانژاپنی معمولاً از چوب‌های رنگ‌شده ساخته شده‌اند و شکل‌های منحنی و ظریف دارند. ترکیب این دو باعث ایجاد تعادل و احساس آرامش در خانه می‌شود. ترکیب چوب با رنگ‌های  و شکل‌های مختلف  و استفاده از شکل‌های صاف و منحنی در کنار هم می‌تواند جلوه بصری بسیار زیبا و ویژه‌ای به فضا بدهد.

تزئیناتی را انتخاب کنید که هویت داشته باشند

سبک ژاپاندی جدیدترین سبک دکوراسیون : در هر دو سبک ژاپنی و اسکاندیناوی، تزئینات نسبت به دیگر سبک‌ها از اهمیت کمتری برخوردارند. از آنجایی که فضاهایی که با این سبک طراحی شده‌اند، کاربرد محور هستند، عناصری که فقط برای تزئین و زیبایی باشند کمتر به کار می‌آیند بلکه هرکدام از این عناصر در کنار بقیه طراحی به گونه‌ای قرار می‌گیرند که نهایت هویت را به کل فضا و طراحی انجام شده انتقال دهند.

بیشترین عناصر مورد استفاده در سبک اسکاندیناوی، فرش‌ها، کوسن‌ها و پتوهایی هستند که در کنار مبلمان استفاده می‌شوند که به القای حس خانه کمک کنند اما در سبک ژاپنی عناصری مانند گلدان و تابلو بسیار استفاده می‌شوند. اما نقطه اشتراک این دو سبک و از مهم‌ترین المان‌های سبک ژاپاندی استفاده از عناصر طبیعی است و گیاهان و گلدان‌ها المان‌هایی هستند که از این فضاها جدا نمی‌شوند.

سبک ژاپاندی جدیدترین سبک دکوراسیون : با وجود اینکه این سبک بسیار جدید است و در سال ۲۰۱۷ به وجود آمده، اما بدون شک از سبک‌های ماندگار خواهد بود. با ترکیب بهترین ویژگی‌ها از دو سبک ژاپنی و اسکاندیناوی، این سبک می‌تواند در رأس دعوت به سادگی باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد