کودکان از دکوراسیون منزل چه می‌خواهند؟

0

کودکان از دکوراسیون منزل چه می‌خواهند؟

کودکان از دکوراسیون منزل چه می‌خواهند؟ برنامه‌ریزی برای دکوراسیون اتاق کودک می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد و از سوی دیگر تمیز و مرتب نگه داشتن آن نیز می‌تواند انرژی و زمان زیادی از شما بگیرد. طبق تحقیقی که توسط وب سایت معتبر HOUZZ از کاربران صورت گرفته، والدین با چالش‌های مشابهی در هنگام چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق کودکان مواجه هستند. این نظرسنجی که توسط ۲۰۰ کاربر دارای فرزند خردسال تکمیل شده همچنین نشان می‌دهد که کدام تم‌ها، رنگ‌ها و عناصر دکوراتیو در اتاق کودک محبوب‌تر هستند. در اینجا با این چالش‌ها و علاقه‌مندی‌ها بیشتر آشنا شوید.

طرح‌های الهام گرفته شده از طبیعت محبوب‌تر هستند

بر اساس یک باور کلیشه‌ای شاید تصور کنید که اتاق خواب‌هایی با طرح قهرمان‌های کارتون‌ها و کتاب‌ها برای کودکان جذاب‌تر هستند. این در حالی است که ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان طرح‌های طبیعی را برای اتاق کودکان خود انتخاب کرده‌اند. رده‌های بعدی نیز به طرح حیوانات (۲۳ درصد) و طرح‌های ورزشی (۱۷ درصد) اختصاص دارد. تم‌های دیگر نظیر الگوهای دریایی، هندسی و ابرقهرمانی نیز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

با این وصف به نظر می‌رسد که کودکان با وجود علاقه زیاد به شخصیت‌های داستانی، به الگوهای غیر کارتونی علاقه بیشتری دارند و تمایل آنها به کاراکترهای محبوب بیشتر در اسباب‌بازی‌ها و وسایل بازی معطوف شده است.

آبی، برنده رنگ‌ها

کودکان از دکوراسیون منزل چه می‌خواهند؟ در نظرسنجی مربوط به رنگ‌ها، کاربران می‌توانستند بیش از یک رنگ را انتخاب کنند. بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان (۵۹ درصد) گفته‌اند که آبی یکی از رنگ‌های غالب در دکوراسیون اتاق خواب کودک آنهاست. تقریبا یک سوم از آنها نیز رنگ سفید (۳۱ درصد) یا خاکستری (۳۰ درصد) را به‌عنوان رنگ غالب انتخاب کرده‌اند. سبز و صورتی نیز به ترتیب با ۲۵ درصد و ۲۰ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. از این رو، ظاهرا رنگ‌های مورد علاقه کودکان همچنان بی‌تغییر باقی مانده و رنگ‌های اصلی در ترکیب با رنگ‌های خنثی همچنان به‌عنوان رنگ غالب اتاق خواب کودک انتخاب می‌شوند.

شما تنها کسی نیستید که با اسباب‌بازی‌ها مشکل دارند!

هر قدر که دکوراسیون اتاق خواب کودک مورد علاقه او باشد، زمان زیادتری را هم برای بازی در آن محیط اختصاص می‌دهد. در نتیجه علاقه کودک به اتاق خواب خود تقریبا مساوی است با به هم ریختگی دکوراسیون آن. در این نظرسنجی جالب دو چالش عمده کاربران دارای فرزندِ خردسال تمیز کردن (۷۴ درصد) و جلوگیری از به هم ریختگی اتاق کودکان (۶۹ درصد) بوده است. در این میان تنها ۸ درصد از والدین احساس کرده‌اند که اتاق کودکشان همواره تمیز و مرتب است. ۲۲ درصد از آنها نیز معتقدند که هیچ وقت اتاق کودکشان رنگ تمیزی را به خود ندیده است.

همچنین شستشوی بیش از حد (۳۵ درصد)، فضای بازی محدود (۲۹ درصد)، آسیب به مبلمان (۲۵ درصد)، فرش و موکت (۲۴ درصد) و دیوارها (۲۲ درصد) نیز از دیگر نگرانی‌های والدین بوده‌اند.

زیبایی یا عملکرد؟

کودکان از دکوراسیون منزل چه می‌خواهند؟ در حالی که زیبایی دکوراسیون اتاق کودک برای والدین اهمیت زیادی دارد، عملکرد نیز یکی از اولویت‌های مهم در اتاق کودکان است. حدود ۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفته‌اند فضایی که نظافت و نگهداری آن آسان باشد را به زیبایی بیشتر ترجیح می‌دهند. ۶۴ درصد نیز به عملکرد دکوراسیون و ۴۷ درصد هم به استفاده از مواد ماندگار بیشتر اهمیت داده‌اند. جالب آنکه در این میان تنها ۲۰ درصد از والدین استفاده از مواد غیرسمی در دکوراسیون اتاق خواب کودک را در اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

کودکان از دکوراسیون منزل چه می‌خواهند؟ به طور کلی عملکرد دکوراسیون اتاق خواب حتی برای کودکان نیز اهمیت دارند، حتی اگر آن را به طور صریح عنوان نکنند. دسترسی آسان به وسایل، وجود فضای در دسترس برای قرار دادن وسایل بازی، اختصاص فضای مناسب برای نقاشی و فضای نشستن راحت همگی از جمله مواردی‌اند که هم مورد علاقه کودکان هستند و هم به نظافت و مرتب بودن فضای اتاق خواب کمک می‌کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد