کدام طراحان پشت پرده دکوراسیون های لوکس خاورمیانه قرار دارند؟

0

کدام طراحان پشت پرده دکوراسیون های لوکس خاورمیانه قرار دارند؟

کدام طراحان پشت پرده دکوراسیون های لوکس خاورمیانه قرار دارند؟ در سال‌های اخیر، معماری خاورمیانه رو به مدرن شده رفته و ساختمان‌های غول‌پیکر و مدرن به‌خصوص در پایتخت کشورها و شهرهای پرجمعیت‌تر کشورها به چشم می‌خورند. تیم‌های معماری مختلفی پشت این طرح‌ها هستند و این بناها را خلق می‌کنند. این بار سراغ طراحان مشهور خاورمیانه رفتیم که خلاقیت و نوآوری‌شان نام‌شان را سر زبان‌ها انداخته. در این لیست، به طور خاص طراحانی که نوآوری را وارد صنعت کرده‌اند، پله‌پله در مسیر معماری پیشرفت کرده‌اند و با حفظ موقعیت جایگاهشان را در بالای لیست حفظ کرده‌اند را معرفی می‌کنیم.

۱.ایزابل پینتادو

مدیر عامل و معاون مدیر تجاری

موسسه ویلسون MEA

کدام طراحان پشت پرده دکوراسیون های لوکس خاورمیانه قرار دارند؟ ایزابل پینتادو (Isabel Pintado) سال‌ها در خط مقدم طراحی داخلی منطقه بوده است و امسال در لیست قدرت از برترین‌ها؛ از زمان تاسیس بخش طراحی داخلی شرکت معماری گادوین آستین جانسون (GAJ) که یکی از بزرگترین شرکت‌های معماری در دبی است تا زمانی که هدایت LW Design را برعهده داشت و حتی زمانی که به عنوان معاون ارشد و مدیرعامل به موسسه‌ ویلسون MEA پیوسته‌است.

پینتادو در MEA علاوه بر این که تیم طراحی موفق و با استعدادی تشکیل داد که در عرض یک سال اعضایش دوبرابر شد، جابه‌جایی اخیر دفتر را به شرکت «حوزه طراحی دوحه» (Dubai Design District) هدایت کرد.

تحت رهبری پینتادو، استودیوی MEA در حال حاضر روی ۱۹ پروژه در شهر مکه کار می‌کند. این پروژه‌ها شامل سالن‌های گردهمایی و برج‌های هتل‌های کُنراد و هیلتون تازه افتتاح شده‌ و هتل در حال ساخت جی.دبلیو ماریوت می‌شود. تیم او همچنین طراحی کلاب‌ها، سوئیت‌ها و یونیت‌های  امار (Emaar) را هم انجام می‌دهند.

تیم او پرتفلیویی قوی از کارهای آینده و جاری برای MEA درست کرده است. پورتفلیویی که نه فقط برای استودیوی دبی، بلکه برای کل مجموعه جهانی ویلسون ارزشمند است. این پروژ‌ه‌ها شامل همکاری روی پروژه‌های متعددی در خاورمیانه، مثل هتل جدید آنانترا مینای عرب در را‌س‌الخیمه امارات، هتل وایس‌روی ارزنا در رباط مراکش، وایس‌روی ابوظبی، هتل ساحلی تغازوت بی ماریوت در آگادیر مراکش، برج سیاحتی لامیسون در دبی و … می‌شود.

شرکت ویلسون به علاوه برای اینکه امضای خود را در صحنه طراحی داخلی دبی پررنگ تر کند، به تازگی دو مرکز جدید ایجاد کرده است؛ استودیوهای  «بشقاب آبی» (Blue Plate) که در پخت غذاها و نوشیدنی‌های آوانگارد تخصص دارد و آرته (Arte) مرکز مشاوره‌ هنری سنگاپوری. همچنین ویلسون اخیرا پیمانی استراتژیک با «گروه معماران زاها حدید» و «آرک‌پلاس» بسته‌است. مطابق این توافق‌نامه سه شرکت روی تعدادی پروژه‌ جهانی همکاری خواهند کرد و هتلی لوکس با طراحی آنان در راه است.

 ۲.دایان تورسن

مدیر و طراح ارشد

پرکینز + ویل دبی

کدام طراحان پشت پرده دکوراسیون های لوکس خاورمیانه قرار دارند؟ دایان تورسن (Diane Thorsen)، رهبر طراحی خلاقانه مدیر فرآیند طراحی در دفتر دبی استودیوی Perkins + Will است. او در سال ۲۰۱۰ با استیون چارلتون (Steven Charlton)، که اخیرا به دفتر لندن رفته است، شعبه دبی را راه اندازی کردند. تورسن با پیشرفت سریعش در سال‌های گذشته، توانسته است منش و ویژگی‌های شرکت را حفظ کند. او به پرورش و حمایت از طراحان جوان شناخته می‌شود و همچنین به ارائه بهترین طرح‌ها برای لابی‌ها و فضاهای تجاری معروف است.

تیم با استعداد تورسن دفتر مرکزی جذابی را برای برند آدیداس در دبی طراحی کرده‌اند که جایزه بخش دفاتر اداری CID را در سال ۲۰۱۷ برای آن‌ها به ارمغان آورد، این جایزه همچنین برای طراحی دفاتر Pinsent Masons و Allen & Overy  به این تیم اهدا شد. آن‌ها طراحی فضای عمومی سالن‌های انتظار فرودگاه‌های دبی را نیز بر عهده دارند. دفتر شعبه دبی با تیم لندن نیز در پروژه‌های مختلفی در عربستان سعودی همکاری دارد.

علاوه بر این‌ها تیم تحت هدایت تورسن بر روی بزرگترین پروژه ساختمانی انرژی-صفر کار می‌کند. ساختمان انرژی-صفر ساختمانی است که کل انرژی مورد استفاده از آن توسط منابع تجدیدپذیر مانند سلول‌های خورشیدی تامین می‌شود.

۳.جسپر گودسک

از بنیانگذاران و مدیرعامل

طراحی LW

کدام طراحان پشت پرده دکوراسیون های لوکس خاورمیانه قرار دارند؟ جسپر گودسک (Jesper Godsk) استودیوی LW Design را با لارس والدنستروم و مورتن هانسن، در سال ۱۹۹۹ تاسیس کرد. این شرکت از آن زمان به عنوان یکی از شرکت‌های برجسته طراحی داخلی در خاورمیانه با تمرکز بر طراحی هتل و رستوران به فعالیت می‌پردازد. شعبه‌های این شرکت در دبی، هنگ کنگ، سائوپائولو و لندن واقع‌شده‌اند و بیش از ۱۴۰ کارمند را در سراسر جهان به استخدام خود دارد.

تیم طراحان LW اخیرا مجددا جایزه CID را به‌عنوان برترین شرکت طراحی داخلی به دست آورد، قبلا نیز این جایزه معتبر را در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به دست آورده بود. داوران حین اهدای جایزه، تیم LW را «قهرمانان واقعی ویژن، کنترل پروژه و ایجاد فضایی با بالاترین سطح از کیفیت» توصیف کردند.

دفتر دبی شرکت پروژه‌های فضاهای عمومی و سالن‌های انتظار زیادی را در منطقه طراحی کرده است، این شرکت جایزه CID را در بخش هتل‌ها را برای طراحی اقامتگاه ساحلی و اسپای رویال مریدین، و همچنین رستوران میاکو درهتل حیات و هتل ونو همگی در دبی و هتل رافلز در شنزن چین به دست آورده است.

هتل ونو اولین هتل چهار-ستاره لایف استایل از مجموعه برند جمیراست. هتل‌های لاف استایل نوعی از هتل‌های لوکس هستند که علاوه بر طراحی زیبا، خدمات شخصی و منحصر به فردی نیز ارائه می‌دهند.

  1. بن کُریگن

مدیر عامل و بنیانگذار

گروه Bluehaus

کدام طراحان پشت پرده دکوراسیون های لوکس خاورمیانه قرار دارند؟ شرکت بن کریگن؛ Bluehaus Group، درحالی جشن ۱۵ سالگی فعالیتش را در آوریل ۲۰۱۷ گرفت که از ابتدا تا کنون رشد پیوسته‌ای داشته و کارکنانش از سه نفر به ۵۰ نفر رسیده‌اند. این شرکت اکنون تمام فعالیت‌های معماری از جمله معماری، طراحی داخلی، مشاوره مهندسی و طراحی و اجرای بخش‌های فنی مثل برق‌کاری و لوله‌کشی را انجام می‌دهد. همچنین اخیرا نقشه‌برداری شهری،نیز به فعالیت‌های آن افزوده شده است.

یکی از پروژه‌های این شرکت Orbi دبی است. اوربی یک پارک حیات وحش مجازی است که به طور مشترک توسط شرکت فن‌آوری و بازی‌های ویدئویی ژاپن، سگا و BBC جهانی، دفاتر مرکزی هوشمند دبی، D3.JS (یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای تولید تصاویر و داده‌های پویا و تعاملی) و سالن مرکزی جهانی Jetex توسعه داده شده است.

این شرکت همچنین در بازسازی و بازطراحی هتل اینترکانتیننتال در مجتمع تجاری «فستیوال سیتی» دبی، هتل الفت در مرکز شهر دیره، هتل هزاره جده و هتل ملیا در مرکز تجاری خلیج مشغول به کار است. علاوه بر این، تیم کریگن در حال توسعه‌ برای ایجاد ابوظبی هوشمند و «پروژه‌ هرو» در فرودگاه‌های دبی است.

گروه Bluehaus چشم‌اندازی برای ۲۰۲۰ دارد که شامل سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌ فن‌آوری و رشد تیم تا ۷۵ نفر می‌شود.

  1. کوین مک لخلن

از سرمایه‌گذاران و رئیس طراحی داخلی

گادوین آستین جانسون

کوین مک لخلن (Kevin McLachlan) تجربه‌ ۲۶ سال طراحی در اروپا و خاورمیانه را دارد. او به توسعه موفقیت آمیز مفاهیم طراحی برای طراحی فضاهای عمومی و سالن‌های انتظار مسکونی و شرکت‌های بزرگ پرداخته‌است. مک لخلن در سال ۲۰۱۲ به عنوان مدیر طراحی داخلی به گادوین آستین جانسون (GAJ) پیوست و در آنجا تیمی با ۵۰ طراح را رهبری می‌کند، از جمله آنها جیلان بلر، طراح جوان سال ۲۰۱۷ CID است.

میزان کار تولید شده در این استودیو را که سالانه بیش از ۱۵ هتل را طراحی می‌کند، به راحتی نمی‌توان تصور کرد. با این حال این مجموعه تحت رهبری مک لخلن، در حال حاضر روی برندی سه ستاره رودا واقع در منطقه جواهر کریک دبی و هتلی جدید در ابوظبی کار می‌کند. دو پروژه‌ برجسته شرکت شامل پروژه هتل در ترمینال میدفیلد ابوظبی و طراحی یک هتل بزرگ درخور توجه آمریکایی‌ها در ابوظبی است.

مک لخلن بیش از ۲۰۰ سالن انتظار و فضای عمومی در سراسر جهان را در طول کار خود طراحی کرده است. از جمله هتل Groucho Club گلاسکو، کافه مامبو ایبیزا. چشم‌انداز طراحی و کار مفهومی‌ مک برتری در تمام حوزه‌های طراحی است و شور و خلاقیتی که او به هر پروژه می‌آورد او را در این صنعت به رهبری قابل احترام تبدیل کرده است

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد