هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع

1

هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع

هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع : رنگ‌بندی دکوراسیون منزل در دراز مدت بر خلق و خوی ساکنین خانه تاثیر می‌گذراد. استفاده از رنگ مناسب می‌تواند آرامش خاطر شما را به همراه داشته باشد و به همین ترتیب استفاده نادرست از رنگ ها می تواند موجب ایجاد یکنواختی و کسالت یا شلوغی و احساس به هم ریختگی شود. یکی از سخت‌ترین بخش‌های تزیین هر فضا تصمیم‌گیری در مورد انتخاب رنگ است. البته که روش هایی برای انتخاب رنگ های مناسب و ترکیب آن ها  وجود دارد که می تواند در چهارچوب سلیقه و تمایل شما به کمکتان بیاید تا نتیجه بهتری از تلاش خود برای دکوراسیون فضای منزل بگیرید. در زیر چند روش را باشما در میان می گذاریم .

انتخاب رنگ‌های مکمل

یک راه حل دیگر این است که به جای استفاده از یک رنگ اصلی برای کل خانه چند رنگ را در نظر بگیرید. بعضی افراد یک رنگ اصلی دارند و در کنار آن رنگ ثانوی و رنگ سومی نیز به کار می‌برند. انجام این کار به ترتیب باعث می‌شود که بیشترین رنگی که در کل منزلتان دیده می‌شود یکی باشد و مقداری هم کمتر از رنگ‌ ثانوی و تنها چند ردیف کوچک‌تر از رنگ سوم دیده شود. به این ترتیب شما مجبور به داشتن یک اندازه ثابت از هر سه رنگ نیستید و در عین حال می‌توانید تنوع بیشتری در رنگ‌ها داشته باشید. در این روش انتخاب رنگ ها اهمیت بسیاری دارد. شما در مطلبیازده پالت رنگ متفاوت برای اتاق نشیمن مدرنمی توانید در این خصوص ایده بگیرید.

استفاده از پارچه‌های رنگی

هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع : استفاه از پارچه با نقوش رنگارنگ یکی از بهترین روش ها برای افزودن رنگ در نقاط مختلف خانه است. شما می‌توانید از این پارچه‌های رنگی در هر قسمتی که مد نظرتان هست مثلا برای کوسن ها در اتاق نشیمن، رو تختی و بالش‌ها در اتاق خواب و آباژورها در هر دو فضا استفاده کنید.

در اتاق ناهارخوری پارچه می‌تواند روی میز استفاده شود. شما حتی ممکن است از پارچه‌های چاپ شده برای یک تابلو استفاده کنید و آن را روی دیوار نصب کنید. این روش رنگ دادن به خانه بسیار مطمئن است چون معمولا شما وقتی پارچه ای را می پسندید و از آن استفاده می کنید قبلا طراحی روی ترکیب رنگ آن کار کرده و توانسته با ترکیب مناسب و درست نظر شما را به خود جلب کند.

برای نتیجه بهتر اول یک پارچه اصلی با رنگ بندی مورد علاقه تان را مبنا قرار دهید و با کمی  جستجو در اینترنت و مشاهده تصاویر دکوراسیون متوجه خواهید شد چه ترکیب هایی رنگی دیگری را می توانید در کنار آن استفاده کنید. حتما قبل از خرید ایده بگیرید و یک طیف انتخاب برای خودتان داشته باشید تا بتوانید از حاصل خرید خود لذت ببرید. این طیف به شما کمک خواهد کرد میان انبوه تنوعی که با آن مواجه می شوید یا درهنگامی که کالای مورد نظرتان را نیافتید بتوانید به درستی تصمیم بگیرید.

استفاده از فرش برای تکمیل رنگ‌بندی خانه

هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع : یک راه آسان برای رنگ‌بندی شیک استفاده از فرش است. شما می‌توانید از فرش‌هایی که در آن منطقه زندگی می‌کنید استفاده کنید تا کف اتاق و منزلتان را با استفاده از فرش‌های رنگی برجسته کنید. حتی ممکن است تکه‌هایی از گلیم و جاجیم و سایر انواع فرش های محلی را روی مبلمان بیاندازید تا هم از لک و پیس شدن رویه مبل جلوگیری کرده باشید هم تنوعی به کل فضای خانه داده باشید.

فرش کاربرد زیادی دارد شما به راحتی می‌توانید در همه جا از آن استفاده لازم را ببرید. آن‌ها را زیر میز ناهارخوری یا میز آشپزخانه قرار دهید تا فضای خالی شما را به راحتی پر کند. توی اتاق‌خواب‌ها در زیر یا کنار تختخواب استفاده کنید. در اتاق نشیمن آنها را در مقابل مبل یا صندلی‌ها یا زیر میزهای عسلی بیا‌ندازید. البته یک نکته لازم به ذکر است که باید توجه داشته باشید که حتی رنگ فرش‌ها هم باید با رنگ کل منزل هماهنگی داشته باشد.

گر قرار است فرش های شما رنگی باشد و نقش اصلی رنگ دهی به خانه را ایفا کند همیشه از این نقطه شروع کنید و سایر رنگ ها را با آن منطبق کنید. این مورد بیشتر درخصوص فرش های لاکی و سرمه ای صدق می کند . فرش هایی با رنگ های کرم و طوسی که نقش ها تقریبا محو هستند و امروزه بسیار متداولند نقش اصلی در رنگ دهی به دکوراسیون را ندارند و بیشتر به عنوان رنگ زمینه نقش ایفا می کنند.

هماهنگ کردن رنگ‌های گرم و سرد

هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع : اگر کمی اهل ریسک هستید و مایلید دکوراسیونی متفاوت داشته باشید بهتر است از نقطه آسایش خود فاصله بگیرید و با کمی ریسک رنگهای گرم و سرد را درهم بیامیزید.

رنگ‌ها در کل به دو دسته سرد و گرم دسته‌بندی می‌شوند رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی و زرد را به عنوان رنگ گرم می‌شناسیم. حالا با استفاده از این رنگ‌ها در ترکیب با انواع آبی ، سبز، فیروزه ای و نقره ای این امکان را دارید که فضای منزلتان را به یک فضای گرم و صمیمی تبدیل کنید. همچنین در نظر داشته باشید رنگ‌های گرم در فضای خیلی بزرگ و باز استفاده می‌شوند تا باعث شوند آن مکان کوچک‌تر و خودمانی‌تر به نظر برسند. این که رنگ سرد غالب باشد یا گرم بستگی به نوع دکوراسیون مورد نظر شما و اندازه فضایتان دارد.

هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع : قاعدتا این که چه فضایی را دارید دکور می کنید هم اهمیت دارد. معمولا برای اتاق خواب بهتر است رنگ سرد غالب باشد و برای اتاق نشیمن برای ریسک کمتر می توانید بخشی از نقش رنگ گرم را به دوش اکسسوری بیندازید.

انتخاب رنگ با توجه به نور موجود در فضا

این یک واقعیت است که نور ظاهر هر رنگ را تغییر می‌دهد. اگر در دو فضا که نورشان متفاوت است از یک رنگ استفاده کنید به راحتی می‌بینید که چه تفاوتی باهم دارند. مثلا اگر در جایی که نور زیاد وجود دارد رنگ زرد بکار ببرید، آن فضا بازتر دیده می‌شود. در عوض در جایی که نور طبیعی کم‌تر وجود دارد همان رنگ فضایتان را بسته و دلگیرتر می‌کند. بنابراین حتما نور اتاق‌ها و نشیمن را در نظر بگیرید بعد رنگی که انتخاب کرده‌اید را بکار ببرید.

استفاده از رنگ سفید به عنوان پایه در ترکیب رنگ

هنر هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیونی با رنگ‌های متنوع : رنگ سفید جزو پر طرفدارترین رنگ‌هاست که با سبک مدرن که همه خواهان آن هستند هماهنگ می‌شود. اگر در خارج از خانه بسیار پرتحرک هستید و مشغله فکری زیادی دارید این رنگ به شما آرامش خاطر می‌دهد. زیرا که سفید رنگی سبک و پر آرامش است. البته نباید تمام وسایل خانه را سفید کرد بلکه می‌شود دو سوم خانه را به رنگ سفید درآورد به شرط اینکه از دیگر فضای مانده رنگ‌های گرم و شاد بکار ببرید. رنگ سفید خود همیشه شادی و آرامش و پاکی را به همراه دارد و جز رنگ‌های تمیز و منظم است

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد